Autor Subiect: Problema pornire  (Citit de 7961 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline smiley

Re: Problema pornire
« Răspuns #30 : 29.Aug.2018, 09:05:14 a.m. »
@Myhay Dacia sigur nu avea StartStop care din punctul meu de vedere solicita excesiv bateria in cazul in care nu exista un sistem auxiliar "tampon" care sa taie varfurile de curent repetate direct din baterie (cum ar fi un banc de super condensatori sau ceva). Dar cum acest lucru costa si avantajul e doar de partea clientului (tine mai mult bateria) cu siguranta Suzuki a considerat ca e ok si fara.

Sistemul SS se simte la el acasa spre exemplu pe mild hybrid unde electromotorul este unul mult mai potent (2-3 CP) este si generator + ca pornirea se face dintr-o baterie de 48V separata de cea de 12v.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Myhay

Re: Problema pornire
« Răspuns #31 : 29.Aug.2018, 09:12:37 a.m. »
Da , ai dreptate dar din cate stiu parca aceste baterii pt masini care au Start-Stop , cum sunt in vazul Vitarei , sunt mai aparte putin construite in sensul ca in interior au un gel special sau ceva de genul , au alta structura , facute sa reziste mai mult , tocmai datorita S&S ca sunt ''frecate'' mereu cu porniri / opriri deci sunt si mai scumpe si mai durabile cica , dar se pare ca nu. Poate gresesc dar informatia asta o aveam de anul trecut cand cautam masina noua si evitam sa aleg una cu S&S si din prisma acestui fapt.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Problema pornire
« Răspuns #32 : 29.Aug.2018, 09:12:50 a.m. »
Eu cred că facem din țânțar armăsar.  Sunt mulți colegi cu start stop care au zeci de mii de km si nu au probleme.  A fost ghinion, s-a nimerit o baterie făcută luni.

Offline smiley

Re: Problema pornire
« Răspuns #33 : 29.Aug.2018, 09:16:12 a.m. »
@rexkrokiDAU Poate restul colegilor dezactiveaza SS-ul :))
Dar da ai dreptate, multa filozofie aici pentru o baterie stricata :))

Sunt curios cat costa o astfel de baterie, am inteles ca ar fi facuta special pentru masini cu SS :-?

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline enicky

Re: Problema pornire
« Răspuns #34 : 29.Aug.2018, 10:22:00 a.m. »
Si eu cred ca se face din tantar armasar, a fost ghinion, cu toate ca garantia ar trebui sa fie din bara-n-bara!
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Myhay

Re: Problema pornire
« Răspuns #35 : 29.Aug.2018, 10:28:03 a.m. »
Cum i-am spus eu dealer-ului , din bara-n bara pe latime  :clap:   Din bara-n bara da , dar nu pentru 5-7 ani ci pentru 1-2 ani maxim.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline croco

Re: Problema pornire
« Răspuns #36 : 29.Aug.2018, 10:40:31 a.m. »
@rexkrokiDAU Poate restul colegilor dezactiveaza SS-ul :))
Dar da ai dreptate, multa filozofie aici pentru o baterie stricata :))

Sunt curios cat costa o astfel de baterie, am inteles ca ar fi facuta special pentru masini cu SS :-?

1 exemplu de cat costa 474 lei https://www.emag.ro/baterie-auto-exide-start-stop-efb-60ah-12v-el600/pd/DT7S87BBM/
Si da start and stop merita dezactivat cu incredere. Sau trecut aerul conditionat pe modul confort ceea ce va face SS sa intre mai rar. Mie pentru traversarea Bucurestiului est vest la o ora destul de aglomerata cred ca mi s-a activat de cel putin 30 de ori, fiecare semafor 1-2-3 dati dupa caz, treceri de pietoni sau diverse opriri. Nu cred ca la sfarsitul acestui interval bateria mai era la fel de incarcata ca la prima pornire. Daca as avea drumuri repetate de genul asta, probabil ca as apela la incarcarea periodica pe un redresor.
Partea proasta e ca atunci cand SS opreste motorul nu se dezactiveaza nici un consumator cu exceptia aerului conditionat, faruri, muzica, navigatie, incalzire scaune sau luneta continua sa consume din baterie.
Concluzie, l-am dezactivat din buton. Partea proasta e ca efectul e temporar si trebuie repetat la fiecare pornire la rece a motorului.
  • Suzuki Vitara 1.6 Spirit Allgrip / Suzuki Baleno 1.2 GLX
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Problema pornire
« Răspuns #37 : 29.Aug.2018, 10:46:01 a.m. »
Dacă bateria nu e încărcată nu intră start stop. Restul e filozofie.

Offline smiley

Re: Problema pornire
« Răspuns #38 : 29.Aug.2018, 11:05:34 a.m. »
@rexkrokiDAU corect, asa e logic.

Dar sentimentul meu este ca saraca suzi si nu numai, nu stie cat de incarcata este bateria pentru ca nu are un BMS, probabil se ia dupa tensiune sau altceva care e total eronat din cate pare.
Daca ar sti masinile sa masoare capacitatea ramasa din baterie sau daca e sau nu incarcata suficient, cu siguranta ai avea un martor/eroare in bord ceva de genul : "change car battery" sau ca la DFP, "drive to recharge battery" dar nu au.

Ramane sa vedem ce se intampla cand or sa se strice mai multe baterii daca SS isi da seama ca bateria e varza.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline Tatallor

Re: Problema pornire
« Răspuns #39 : 29.Mar.2019, 12:23:47 p.m. »
Salut. Astazi m-am oprit pentru cateva minute si la pornire n-a mai vrut sa o ia decat din a patra cheie. Ar fi culmea sa fie bateria.
  • Suzuki Vitara 1.4 Passion 2WD MT Galactic Grey Metallic