Autor Subiect: Difuzoare after-market 160-165mm  (Citit de 13295 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline JMu

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #10 : 30.Aug.2018, 06:01:03 p.m. »
Sisteme coaxiale:
- Focal Auditor R-165C - @aleksanders;
- JBL stage 602E - @bisti;
- Hertz Dieci DCX 165.3 - @ff_2004_06 ;
- Boss BE654 - @enicky.
- JBL Club 5620 - @JMu.

Sisteme componente:
- Helix Esprit E62C - @dario2004 & @aavii ;
- Hertz Dieci DSK 165.3 - @adita80 ;
- Hertz Uno K165 - @bekxy ;
- JBL Club 6500C - @fireburn ;
- Boss SK65 - @marius_gxg  .


Am trecut pe listă și JBL Club 5620, coaxiale. Merg perfect cu inelele adaptoare de la be-loud, cel puțin în portierele din față. Am preferat coaxiale pentru că tweeterele din bord sunt niște glume proaste la fel ca și restul sistemului audio - voi pune și pe spate fix același lucru.
 
Eu am făcut și o minimă insonorizare. Îi zic minimă pentru că nu am pus materiale insonorizante de genul spumă/burete/pâslă/etc, ci doar folie bituminoasă cu aluminiu (Aluband pentru oameni normali, Dynamat dacă ai bani de dat degeaba). Materialul ăsta are marele avantaj că rigidizează tabla portierei iar asta îți dă cea mai mare îmbunătățire a sunetului. Mai mult, toată distracția cu Aluband pentru 2 portiere a costat fix 150 de lei. Adăugând difuzoarele de 250 cu inele cu tot, ajungem la un mai mult decât rezonabil 400 de lei + 4 ore de muncă. Pentru mine diferența de sunet este imensă, chiar și doar fața făcută.

@steph - fără antifonare nu cred să iasă mare lucru pentru că cea mai mare problemă este vibrația tablei, chiar dacă și difuzoarele sunt niște glume proaste. Dacă ai timp te invit să dai o fugă la mine, să auzi cu urechile tale diferența pe un S-Cross maro. :) Că văd că întâlniri în București nu prea mai servește nimeni...
« Ultima Modificare: 30.Aug.2018, 06:12:32 p.m. de JMu »
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 
The following users thanked this post: shpeedy, steph

Offline steph

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #11 : 30.Aug.2018, 08:22:32 p.m. »
Dau un semn sa incercam sa ne vedem. Cel mai tare ma seaca cum se aude rock fm.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline solymir

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #12 : 30.Aug.2018, 10:49:09 p.m. »
Mă bate și pe mine un gând să schimb sunetul mai încolo, prin noiembrie.
Se dă una bucată Luxus, și înainte să mă apuc de treabă trebuie să mă interesez bine...
1. Am tweeter-e și subwoofer. Procedez și la schimbarea lor? Există soluții care sunt "pe găuri" că să nu mă chinui cu adaptoare?
2. Tweeterele și wooferul central sunt legate în paralel cu alte difuzoare sau au canale dedicate din unitatea multimedia?
3. Observ în primul post două posibilități: coaxiale clasice sau discrete cu o cutiuță ce conține probabil filtre trece sus/jos. Cutiuța e pasivă sau activă?
4. Pot fi în stare de șurubărit dar am îmbătrânit și mi-e lene. Vreau o firmă care să le las cheia și să facă treaba, cu insonorizare în uși sau nu. Am citit aici de BeLoud. Sunt ok calitativ? Manopera contează mai mult decât piesa.

Merci.
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline JMu

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #13 : 31.Aug.2018, 08:54:41 a.m. »
1. Tweeterele sunt niște porcării. Merită fie schimbate, fie folosite sisteme coaxiale. În teorie prima variantă e mai bună, dar eu nu am vrut să bricolez acolo sau să caut ceva care să se potrivească. Despre subwoofer... nu cred sincer că poți pune în bord un subwoofer care chiar să își facă treaba. Pur și simplu nu cred că poți face o incintă acustică din ce e acolo în bord care să scoată bass cum trebuie, iar dacă ar face-o probabil ar scârțâi și pârâi tot bordul. Difuzorul ăla l-as scoate de tot. Mai bine făceau un compartiment gen torpedou cu clapă.
2. Nu am desfăcut head unit-ul, dar presupun că sunt toate legate pe canale, cu filtre. Poate subwooferul să fie pe ieșire separată.

Totul depinde de cât e fiecare dispus să investească, bani și timp. Și de ce pretenții are la rezultate. Sincer și eu sunt curios să aud una făcută la be-loud în comparație cu a mea.
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline solymir

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #14 : 31.Aug.2018, 09:44:44 a.m. »
Chiar de tot nu pot să scot difuzorul din bord că nu vreau să rămân cu o gaură acolo :)
  • S-Cross Luxus Mineral Grey. Pentru ca Spirit AT nu exista...
 

Offline shpeedy

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #15 : 31.Aug.2018, 10:06:38 a.m. »
Pai nu este un grilaj de protectie peste difuzorul din bord?! Daca-l scoti, mai usurezi masina de cateva grame... ;-)

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline JMu

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #16 : 31.Aug.2018, 10:11:49 a.m. »
Este grilaj. Eu sunt curios (că nu am) ce sunet poate să scoată acel "subwoofer" în condițiile în care bordul oricum cam scârțâie și pârâie...
  • S-Cross 1.4 Boosterjet MT Allgrip 2017 / Clio 1.2 TCe MT 2017
 

Offline enicky

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #17 : 31.Aug.2018, 10:22:38 a.m. »
  Eu zic sa-l lasi in bord, am ascultat la un S-cross si are si el un efect(fata de a mea, unde nu exista).
Dar recomandarea mea este sa NU sari peste insonorizarea usilor daca vrei sa scoti totul din difuzoare si sa ai un sunet placut in masina. Chiar si cu dif. originale, dupa insonorizare s-a schimbat sunetul.
   Iar difuzoarele sunt alegerea ta, vezi ce-ti place. La beeloud am facut insonorizarea, sunt ok.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #18 : 31.Aug.2018, 10:27:47 a.m. »
Pot spune din experienta SX4 Classic unde am difuzoru' ala central - nu e mare fass, un set de difuzoare bune in usi si o minima insonorizare fac treaba mult mai buna...

Cat priveste denumirea de 'woofer' e cam pretentios spus - pacat ca nu mai gasesc poza in Jurnalul de bord sa se vada despre ce difuzor vorbim...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline aavii

Re: Difuzoare after-market 160-165mm
« Răspuns #19 : 31.Aug.2018, 04:40:33 p.m. »
Pentru cei care mai tot intreaba eu imi mentin punctul de vedere: Tweeterele nu sunt ele de inalta calitate dar daca iti iei sistem de boxe sub 1000 ron, nu o sa obtii nici o imbunatatire la  inalte.
Difuzoarele de mid-bass sunt destul de slabe (desi s-a vazut si mai rau) si au magent de neodium ceea ce le face sa para foarte slabe calitativ si foarte usoare. Pe alea le poti schimba cam cu orice sistem in jurul la 7-800 ron, unde te-ai situa in clasa D si obtii un sunet diferit. Atentie insa sa nu te arunci la difuzoare mult mai puternice ca nu le mai poate duce unitatea si o sa se auda incet.
Difuzoarele masinii sunt legate pe canal (doua fire pe canal , + si -) iar tweeterele originale si legate in paralel cu mid-bassul si eu tot in paralel legat un condensator cu rol de filtru. Nimic mai mult dar si suficient

Ca un sfat prietenesc: Cine are pretentii la sunet bun, renunta complet la difuzoarele de spate. Nu va bateti capul cu upgradeul lor.
Cine vrea sunet bun, obligatoriu trebuie sa inceapa cu insonorizarea (cu antivibrant)
Este de preferat un mic amplif cu intrare high pentru a putea sesiza diferenta de sunt in putere
Recomand cu caldura un timealignment dar aici intram in povesti mai SF
Lasati unitatea centrala mai spre sfarsitul upgrade-ului pentru ca face fata destul de bine

  • Suzuki Vitara S grade
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim