Autor Subiect: Scadere demaraj  (Citit de 6320 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #60 : 15.Oct.2018, 11:00:52 p.m. »
Nu gasesc episodul din mythbusters cu benzina de 95 si 98 pusa in masini obisnuite si testate pe stand
Tin minte ca au explicat ca se simte o imbunatatire la motoarele de peste 200 cp

Am gasit alta emisiune in care explica
Faptul ca pe motoare obisnuite nu e nicio diferenta, insa pe sportive da
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #61 : 15.Oct.2018, 11:20:15 p.m. »
Da , pe net m am tot documentat si eu in trecut. Am vazut multe filmari cu explicatii tehnice si exemple din care reiese ca daca bagi combustibil premium cu cifra octanica / cetanica mare pierzi doar bani atat. Niciun avantaj in rest. Se spune ca performanta in plus este de 2-3 pana in 5% dar tu nu ai cum sa simti lucrul asta. Probabil se simte ceva palpabil la motoarele puternice de sute de cai cum a spus hippo la care se cere expres benzina cu cifra cetanica mare. Si dimpotriva , din ce m am documentat reiese faptul ca in cazul motoarelor la care producatorul specifica doar 95 si i se da 98+ apar batai ( efectul de knock) combustie prematura , explozii aleatorii , ardere deficitara. Este valabil si invers , unde se cere expres 98+ si i se da de 95.
 Este ca la SSD-uri , diferenta dintre unul de top cum ar fi Samsung Evo si unul de la alta firma. In teste Samsung este pe primul loc dar tu ca utilizator nu simti asta in daily-use deci... platesti doar dublu pentru Samsung. De atunci n-am mai bagat benzina premium , doar odata de fite ca mi-a venit mie asa. Totusi , in manualul masinii actuale mentioneaza ca trebuie sa alimentez cu benzina minim CO95 care sa contina etilen pana in 5% maxim parca. Nu spune ca trebuie expres doar de 95 sau sa nu alimentez cu de aia premium ca bubuie motorul. Deci merge sa i dau si premium. Din anii '80 s-a inventat senzorul de knock care atunci cand detecteaza combustie prematura , ajusteaza automat sincronizarea deci motorul o sa functioneze fin necontand ce benzina ii dai.  Dar ma repet , beneficiile sunt zero. Ma arde doar la buzunar.

Da , sunt multe filmulete pe youtube care practic in mare spun acelasi lucru , ideea finala este aceeasi. Nu merita sa i dai premium decat daca cere clar producatorul sau manualul masinii lucrul asta ca altfel se defecteaza ceva.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline croco

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #62 : 16.Oct.2018, 10:23:47 a.m. »
Facand o medie din postarile anterioare concluzia ar fi asa:
- Benzina cu cifra octanica superioara 98-99-100 are un randament discutabil cu beneficii marginale care nu justifica diferenta de pret, cel putin nu la tipul de motorizare 1.2 VVT benzina de la Suzuki.
- Benzina de 95 ar putea avea calitati diferite in functie de producator, dar si in functie de dorinta statiei de alimentare de a o "imbogati". Din testele mele personale alimentand din acelasi loc, am observat o imbunatatire a cresterii in turatie la trepte mici de viteza la cea de la MOL in timp ce de la alti producatori efecte sub asteptari dar e adevarat ca am alimentat fix de la aceleasi statii Petrom si Lukoil.
Ca sa fiu obiectiv dupa inca un plin de la Mol ar trebui sa alimentez de la statii diferite Petrom si Lukoil de cateva ori si daca efectele de incetinire reapar sa revin si sa raman pe cea de la Mol.
  • Suzuki Vitara 1.6 Spirit Allgrip / Suzuki Baleno 1.2 GLX
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline Myhay

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #63 : 16.Oct.2018, 10:48:55 a.m. »
Corect!
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Soimu

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #64 : 16.Oct.2018, 11:05:47 a.m. »
Eu am procedat in felul urmator: dupa ce am citit si eu cat am putut tot felul de studii si opinii, si tot nu m-am lamurit am decis sa-mi clarific situatia prin experienta proprie!...astfel la numeroase masini am alimentat si am fost atent la efecte si cu regular si cu premium; la moto mi-a fost mult mai usor ca rezervoarele sunt mult mai mici; dupa ce am observat ca este clar ca se obtine un consum ceva mai mic (intre 5-9%) si banii dati in plus se recupereaza, in plus am constatat ca si motorul merge mai soft dpdv zgomot si vibratii (la moto percepi mai direct prin oua si coloana vertebrala)....in final dupa ce m-am gandit bine, am decis de acum vreo 5-6 ani sa bag numai premium, si numai de la MOL sau OMW, iar de vreo 3 ani numai de la MOL (de cat ori am bagat fortzat de la no-name am avut surprize neplacute). Mi-a intrat in cap ca trebuie sa existe ceva avantaj, cat de mic, pentru acea diferenta de pret, pt. ca daca ar fi numai chestie de eticheta comerciala, cum suntem in RO, si nici un secret nu poate fi pastrat s-ar afla imediat...

Nu recomand nimic, doar am zis cum fac eu, si chiar daca ard 10% bani pt. combustibil premium, in plus, sunt confortabil cu asta
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #65 : 16.Oct.2018, 11:12:21 a.m. »
Lasand la o parte hotia benzinarilor (apa si altele), strict vorbind despe 95 si 98, calitate standard (nebotezata), la aspiratele astea mici nu vei simti nicio diferenta, e efect placebo
Ai vazut si in clip masuratoarea de la clio, tot atatia cp avea indiferent de benzina
La noi se simte diferenta pentru ca probabil cea de 98 cu apa e o benzina de 95 acceptabila si se face arderea corecta
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Soimu

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #66 : 16.Oct.2018, 11:28:22 a.m. »
Lasand la o parte hotia benzinarilor (apa si altele), strict vorbind despe 95 si 98, calitate standard (nebotezata), la aspiratele astea mici nu vei simti nicio diferenta, e efect placebo
Ai vazut si in clip masuratoarea de la clio, tot atatia cp avea indiferent de benzina
La noi se simte diferenta pentru ca probabil cea de 98 cu apa e o benzina de 95 acceptabila si se face arderea corecta

Pai cine nu a chiulit la lectia de chimie stie ca o cifra octanica mai mare nu inseamna cai putere mai multi sau energie mai multa in benzina cumparata....desi asta ar fi "credinta"populara...

Nu insist pe subiectul benzinei ca aici fiecare are o multitudine de alegeri personale...dar daca se intorc vremurile catre anii 80 si o sa avem doar un singur tip si marca de benzina, nu vom avea ce face!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline enicky

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #67 : 16.Oct.2018, 11:40:43 a.m. »
   N-ai cum sa ai putere mai mare(implica cp mai multi), dar eu am considerat intotdeauna ca cea cu cifra octanica superioara are o ardere mai buna si mai completa ceea ce este benefic pentru motor. Aceste efecte n-au cum sa se resimta in pedala, ele contribuie la buna functionare si prelungirea vietii motorului. Daca polisez masina si carpa aluneca usor pe capota, la fel si fluxul de aer, asta nu inseamna ca am cp mai multi.
  Pe vremuri la Opel si chiar si la Ford mai foloseam aditivi de combustibil.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline Utilizator_Anonim

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #68 : 16.Oct.2018, 11:44:03 a.m. »
@enicky  Da, si vitara e masina de offroad extrem, ca sa te iau un pic in balon 😂
Ca sa nu mai pomenim discutia cu motorul aspirat fasnet, mai ceva ca ala de porsche
😂😂
Eu zic sa-i pui kerosen ca e mai inflamabil
« Ultima Modificare: 16.Oct.2018, 11:55:10 a.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: Scadere demaraj
« Răspuns #69 : 16.Oct.2018, 11:46:48 a.m. »
Pai in orice caz atunci prefer asa : Bag benzina standard si o combin cu aditivi cumparati de mine. Am barem siguranta ca ce pun aia e. Si sigur iese mult mai ok decat aia direct din pompa care oricum e botezata si nu stii daca mereu are aditivi in ea sau cat are. Am mai facut asa la diesel cu ulei 2T si aditivi in motorina. Se simtea o idee motorul mai relax.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, Soimu