Autor Subiect: Folosire 4H Lock  (Citit de 1984 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline andrei grosu

Folosire 4H Lock
« : 15.Iul.2018, 12:34:08 p.m. »
Salutare. cine ma poate lamuri cat pot sa merg pe zapada , noroi ,etc. in modul 4H Lock fara sa stric ceva ? spre exemplu pot face un drum de 20 km pe zapada ?
  • grand vitara
 

Offline steph

Re: Folosire 4H Lock
« Răspuns #1 : 15.Iul.2018, 05:32:44 p.m. »
Eu zic ca fara probleme. Atat timp cat suprafata e alunecoasa.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline andrei grosu

Re: Folosire 4H Lock
« Răspuns #2 : 16.Iul.2018, 07:17:29 a.m. »
iarna trecuta am avut emotii pe o zapada mare , avand esp-ul nefunctional. intr-o curba mi-a plecat spatele si ma gandeam ca o varianta ar fi sa folosesc 4H Lock , dar mecanicul mi-a zis ca nu e recomandat pe distanta mare , ca as forta diverse componente
  • grand vitara
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Folosire 4H Lock
« Răspuns #3 : 16.Iul.2018, 07:29:49 a.m. »
Uite ce zice colegul @ulise:
Despre sisteme 4x4 se poate citi aici:

http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=472.0

Sistemul 4x4 al noului Jimny nu este o premiera, petru a ii citi cartea. Este folosit si de alte branduri, iar Suzuki l-a folosit  si pe SJ 410. Apoi Vitara, Jimny, Grand Vitara 1.
In modul 4x4 puntile se vor invarti egal. In curbe roata fata din interiorul curbei va descrie un arc de cerc mai mic decat cea din exteriorul curbei. Astfel ca, daca impingi cu puntea spate, ruland pe o suprafata aderenta( sosea) vefi forta acea roata din interiorul curbei iar o componenta din lantul homocinematic va ceda.
In afara soselei nu se bracheza maxim decat pe suprafete foarte lunecoase. Altfel se va intampla ce am descris mai sus. In astfel de situatii, la bracaj maxim, planetara din interiorul curbei va scoate un zgomot( va ‘plange’).

Masinile ce au 4x4 permanent sau  modul auto, au sisteme 4x4 ce sunt descrise in link-ul de mai sus. Daca sunt dotate si cu blocare diferential central, modulul 4x4 lock se va folosi in conditiile descrie mai sus, la un 4x4 clasic.

P.S. Si eu la inceputuri am folosit 4x4 pe sosea( acum 10 ani), ce alterna intre gheata  si zone uscate. Si am distrus planetara.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice