Stii tu ceva, dar si celilatli au dreptate. Uzura VS Turatie nu e o curba simpla, si oricum e influentata de multi parametrii. Si eu o tin pana in 2000rpm dar numai in regim de sarcina usoara. Daca vreau sa accelerez si nu e drept sau vale sau masina nu e goala atunci retrogradez.
Gandeste-te ca la 1500 rpm motorul trage mult mai din greu decat la 3000 rpm. E uzura mult mai mare daca o pui in sarcina la turatie mica decat la o turatie medie.
In intervalul 2000-3000 rpm poti sa mergi toata ziua si toata noaptea, nu e uzura mare, e regimul optim de mers relaxat. Sub 2000 ti-am zis, doar daca nu ceri nimic de la masina, mergi din inertie si doar sustii viteza, cum apare un deal, sau trebuie sa accelerezi retrogradezi a.i sa fii peste 2000 rpm (cat de mult depinde de cat vrei sa ceri de la masina, daca vrei doar 60-80 ii dai a 4-a, daca erai prins in spatele unui tir care merge cu 70 si tu vrei sa-l depasesti repede ii dai a 3-a, si daca e urata situatia (panta sau ai ac sau ai greutate) ii dai a 2-a si calci acceleratia la fund.
Nu se intampla nimic, suporta bine turatiile motoarele astea.
Asa ca pana ajungi la regimul de temperatura optim condu ca sotia, 2000-3000 pt ca nu faci nici o economie mergand cu 1500 rpm dar motorul rece, pt ca pana nu se incalzeste binisor motorul va functiona cu un amestec imbogatit, deci consum mai mare.