Autor Subiect: Recomandari RPM/treapta viteza  (Citit de 10818 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #20 : 29.Sep.2009, 12:02:41 p.m. »
Nu prea ai nimerit bine topicul dar hai sa fac si eu niste offtopic: motoarele in general se simt bine la momentul maxim (cuplu maxim) iar pentru 1.6le de pe SX4 cred ca pe undeva la 4000rpm.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline migabi

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #21 : 14.Nov.2013, 10:22:06 a.m. »
Aduc din mormant threadul ca sa intreb ceva :
- ce probleme pot sa apara la un mers subturat (pe m16a) ?

Am observat ca atunci cand conduce sotia, motorul ajunge repede la temperatura ideala (conform ceasului din bord) si vad ca ea se plimba in intervalul 2000-3000 rpm. In cazul meu, indicatorul de temperatura abia se misca si lucrez in gama 1500-2000.

Pe de o parte vad ca sunt unii care zic ca subturat este nociv (pt bujii, etc) dar eu stiu ca uzura si stresul sunt direct proportionale cu turatia.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline BXXENL

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #22 : 14.Nov.2013, 10:44:04 a.m. »
Stii tu ceva, dar si celilatli au dreptate. Uzura VS Turatie nu e o curba simpla, si oricum e influentata de multi parametrii. Si eu o tin pana in 2000rpm dar numai in regim de sarcina usoara. Daca vreau sa accelerez si nu e drept sau vale sau masina nu e goala atunci retrogradez.

Gandeste-te ca la 1500 rpm motorul trage mult mai din greu decat la 3000 rpm. E uzura mult mai mare daca o pui in sarcina la turatie mica decat  la o turatie medie.

In intervalul 2000-3000 rpm poti sa mergi toata ziua si toata noaptea, nu e uzura mare, e regimul optim de mers relaxat.  Sub 2000 ti-am zis, doar daca nu ceri nimic de la masina, mergi din inertie si doar sustii viteza, cum apare un deal, sau trebuie sa accelerezi retrogradezi a.i sa fii peste 2000 rpm (cat de mult depinde de cat vrei sa ceri de la masina, daca vrei doar 60-80 ii dai a 4-a, daca erai prins in spatele unui tir care merge cu 70 si tu vrei sa-l depasesti repede ii dai a 3-a, si daca e urata situatia (panta sau ai ac sau ai greutate) ii dai a 2-a si calci acceleratia la fund.

Nu se intampla nimic, suporta bine turatiile motoarele astea.

Asa ca pana ajungi la regimul de temperatura optim condu ca sotia, 2000-3000 pt ca nu faci nici o economie mergand cu 1500 rpm dar motorul rece, pt ca pana nu se incalzeste binisor motorul va functiona cu un amestec imbogatit, deci consum mai mare.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline migabi

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #23 : 17.Dec.2013, 08:50:47 a.m. »
Imi este peste .. picior sa merg intre 2000-3000 asa ca fiindca fac drumuri scurte mi-am pus un carton pe radiator ca sa fortez (in perioada de iarna) incalzirea prematura a motorului.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Muttley

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #24 : 17.Dec.2013, 09:15:27 a.m. »
Uzura VS Turatie nu e o curba simpla
Parabola ce tine apa. Si tind sa cred ca la subturare uzura e mult mai mare, in special in sarcina plina, unde lagarele arborelui cotit plang cu lacrimi de crocodil dupa putin ulei.
  • Dacia 1310, Impreza WRX, Ignis Sport
 

Offline bogogica

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #25 : 17.Dec.2013, 09:36:21 a.m. »
Imi este peste .. picior sa merg intre 2000-3000 asa ca fiindca fac drumuri scurte mi-am pus un carton pe radiator ca sa fortez (in perioada de iarna) incalzirea prematura a motorului.

In ciuda varstei, stilul tau de condus este ca al unui bunicut pe "batrana dacie" care nu trebuia nici turata, nici fortata, nici forjata, nici nimic....ca altfel aveai nevoie de celebrele metru de sarma si patent ca sa o repari.
Acum motoarele se bazeaza pe un regim de turatii mult mai ridicat decat in urma cu 20-30 de ani. Motoarele se ung/incalzes/racesc/intretin mult mai eficient la un regim de turatie ridicat. Nu zice nimei sa pleci de la semafor cu scartait de roti sau sa franezi cu scartait/ABS...dar nu inseamna ca trebuie sa te grabesti cu schimbatul treptelor de viteza. Fa-le mai lungi nu trebuie sa schimbi imediat.
Pentru o viata cat mai lunga si nechinuita masina trebuie turata, turata bine. Nu e obligatoriu sa o duci pe rosu la fiecare treapta de viteza, dar daca ar atinge minim 4.000 la cel putin o treapta din intreg ciclul 1-5 ar fi perfect.
 

Offline DanEduard

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
    • Cluj-Napoca
Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #26 : 16.Iun.2015, 12:19:53 p.m. »
Apropo de carte tehnica primita impreuna cu masina. Ma ajuta cineva cu asa ceva pr SX4 1,6 GS 4x4. Multumesc
  • Suzuki SX4 1,6 GS 4x4
 

Offline Nick666

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #27 : 17.Iun.2015, 08:10:31 a.m. »
Vezi daca ti se potriveste seria de sasiu la vreunul dintre rw416 de acolo ... banuiesc ca ar fi ala din ungaria...

http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=5
1.5 GLX AC 2009
 

Offline ViCKTh00R

Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #28 : 20.Feb.2019, 06:10:17 a.m. »
Salut, de curând am cumpărat și eu un Suzuki SX4 1.6 120cp.
Va rog câteva sfaturi în legătură cu stilul de condus:
Condus economic(benzina)
-valoare turație mers constant
-valoarea la care se schimbă viteza în treapta superioara
Condus economic(GPL)
-valoare turație mers constant
-valoarea la care se schimbă viteza în treapta superioara
Sportiv(benzina)
-valoare turație mers constant
-valoarea la care se schimbă viteza în treapta superioara
Mulțumesc!

Sent from my ASUS_X00TD using Tapatalk

  • Suzuki SX4
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14539
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Recomandari RPM/treapta viteza
« Răspuns #29 : 20.Feb.2019, 08:20:46 a.m. »
Salut, @ViCKTh00R .
Am mutat întrebarea ta intr-un grup de postari mai vechi, care s-ar putea sa-ti ofere răspunsul.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice