Mie mi-a recomandat agentul de vanzari sa nu depasesc, pe cat posibil, 3.000 RPM in prima mie de kilometri. N-am auzit pana acum ca motorul nu ar trebui sa mearga sub 2.500 RPM...
In manual, la 5-9, gasesti vitezele maxime la care poti comuta intr-o treapta inferioara (fara sa fiu specialist, presupun ca tabelul este valabil si pentru schimbarea in sens normal, adica spre o treapta superioara). De exemplu, ca sa treci din viteza a treia in a doua trebuie sa nu ai mai mult de 90 km/h. In regimul de condus normal insa, nu cred ca e cazul sa mergi pana la 90 km/h in viteza a doua.
Sigur ca daca treci, de exemplu, din a doua in a treia pe la 2.500 RPM (cred ca asta ar fi pe la 40 km/h), n-o sa simti atata putere in motor, cuplul maxim fiind la 4.000 RPM.
Cred ca e important sa facem diferenta intre puterea de care avem nevoie in depasiri si puterea de care avem nevoie la condus normal, cu accelare mai lenta. Tot din spusele agentului de vanzari, pe la 2.000-3.000 RPM, motorul e cel mai relaxat, iar consumul e cel mai economic. Il poti proteja deci accelerand treptat si trecand in treapta superioara pe la 3.000. Cand faci o depasire, o sa vrei sa se termine cat mai repede, deci va trebui sa il turezi mai tare.
Pe scurt: pe cat posibil, maxim 3.000 RPM in prima mie de km, iar apoi in functie de cata benzina esti dispus sa cumperi.
Post Merge: 31.Aug.2009, 10:36:42 a.m.
Uite si recomandarile din manualul in engleza (in manualul in romana nu le-am gasit, dar e posibil sa nu fi cautat prea bine).
• After starting, do not race the engine. Warm it up gradually.
• Avoid prolonged vehicle operation at a constant speed. Moving parts will break in better if you vary your speed.
• Start off from a stop slowly. Avoid full throttle starts.
• Avoid hard stopping, especially during the first 320 km (200 miles) of driving.
• Do not drive slowly with the transaxle in a high gear.
• Drive the vehicle at moderate engine speeds.