Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114553 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline MariusVTR

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #650 : 16.Nov.2022, 07:34:52 p.m. »
Coasting-ul este influientat de nivelul energiei din baterie, este o functionare ‘electrica’ (energia primara este electrica, nu sunt emise noxe). Nu functioeneaza daca AC este pornit. Este pus in evidenta pe display-ul fluxurilor de energie prin faptul ca sagetile care indica transmiterea puterii la roti, nu sunt prezente, motorul termic este energizat (cu injectia de combustibil oprita), iar turometrul indica rotatia la un nivel usor inferior relantiului clasic (termic). Din cate am constatat scopul este acela de a mentine motorul termic antrenat pentru reluarea instantanee a ritmului de mers, sau pentru accelerari ulterioare, care au loc instantaneu, prin activarea injectiei de combustibil si utilizand motorul electric care poate ajuta la ridicarea turatiilor, totodata functia devine utila daca nu se doreste o decelerare accentuata, toate functiile adiacente sunt asigurate fapt ce permite rularea libera pana la o viteza de 80 km/h. Din ce mi-am dat seama trecerea in coasting necesita uneori, dupa trecerea in N a transmisiei, o apasare suplimentara si eliberare a pedalei de ambreiaj, ca o asigurare prin care ii spunem sistemului ‘da, chiar vreau sa fac asta!’, alteori, cand bateria este plina, treapta de viteza in uz poate ramane cuplata, iar apasarea si mentinerea pedalei de ambreiaj realizeaza trecerea automata in coasting. Merita experimentat…
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #651 : 16.Nov.2022, 11:02:16 p.m. »
  Merita incercat, nimic de zis, cu toate ca initial ei spuneau ca de fapt acest motoras ajuta in solicitari mai intense pe cel termic, reducand astfel noxele emise.
Decelerarea creeaza o frana de motor pe care o invidiaza orice diesel si ajuta simultan bateria(o incarca), franarea(in caz de lipsa de aderenta carosabil) si reducerea importanta a uzurii placute+discuri ! Eu aplic asta constant, cand vad culorile semaforului.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristidav

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #652 : 16.Nov.2022, 11:09:33 p.m. »
Eu aplic asta constant, cand vad culorile semaforului....
...pietonul, stopurile masinii din fata, etc. La 35.000 km, placutele mele pe fata zici ca sunt ca noi (ochiometric).

De-asta prefer frana de motor si incarcarea bateriei si nu relantiul + S&Stop.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #653 : 16.Nov.2022, 11:22:30 p.m. »
De-asta prefer frana de motor si incarcarea bateriei si nu relantiul + S&Stop.
    Cea mai mare distractie mi s-a parut pe munte,la coborare pe serpentine, cand mai pisc frana doar sa vada cel din spate ca reduc. :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline teutzue

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #654 : 08.Feb.2023, 10:20:05 a.m. »
Testul elanului - noua vitara hybrid

  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: ntire2000, enicky

Offline Urban4x4

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #655 : 01.Mar.2023, 10:27:54 a.m. »
A încercat să pună cineva ulei 5w40 sau 10w40 în Vitara cu motor K14D?

Eu locuiesc în Germania și aici datorită infrstructurii avantajoase există deseori posibilitatea de a rula constant cu 150-160 Kmh (chiar mai repede dar nu cu Vitara  :) ), aspect care solicită intens uleiul.

De asemenea, vara tractez de 1-2 ori pe lună o rulotă de 1500 Kg iar minim o dată pe an fac acest lucru și către sudul Europei (FR/IT) cam 3000Km la temperaturi care tind către 35C. Mi-e groază de HTHS-ul redus al uleiului 0w20 când motorul este intens solicitat. Dacă mașina ar rula normal, nu mi-aș bate capul cu acest lucru.

Din experiența avută cu alte mașini exploatate în condiții identice, pot afirma că nu a existat nicio problemă atâta vreme cât am folosit ulei 5w40 sau 10w40, ACEA A3 cu HTHS de min. 3,5.
  • Vitara 1.4 Hybrid, Lada Urban 4x4, KIA EV6
 

Offline teutzue

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #656 : 01.Mar.2023, 10:54:39 a.m. »
Bine ai venit pe forum si multumim de intrebare. O intrebare foarte buna pentru primul post! :D

Nu am vitara si nu te pot sfatui in acest sens insa as putea sa-ti raspund cu o intrebare:
- motorul consuma ulei la ritmul tau de exploatare?

De ce intreb: stiu si masini de performanta care merg cu ulei 0w20 si am si am o dilema daca e bine sau nu.
Din cate stiu din discutiile anterioare pe acest subiect, colegii de forum pun 5w30 in masinile lor si e in regula. Nu am auzit insa pe nimeni sa puna 10w40.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline Urban4x4

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #657 : 01.Mar.2023, 02:41:09 p.m. »
Mulțumesc pentru urările de primire. Sper să fie un forum doar cu oameni civilizați.
Vitara o am de o săptămână doar. Nu am umblat foarte mult cu ea până acum, doar aproximativ 1000 Km. Până la sfârșitul anului se vor aduna ca. 40000 Km.
Deocamdată nu consumă ulei dar nici nu am tractat remorci grele. De asemenea, la temperaturile actuale, de abia se încălzește motorul, darămite să aibă probleme de supraîncălzire din cauza sarcinii.
Referitor la mașinile sport care merg cu ulei 0w20, tind să cred că materialele folosite la construcția motoarelor sunt diferite de cele folosite la construcția motoarelor normale. Nu sunt inginer de motoare și nu îmi
explic de ce unele mașini cer HTHS 3,5+ iar unele cer HTHS doar de 2,1.
Dar mai am totuși speranța că cineva de pe acest forum a încercat măcar un 5w40 în motorul K14D...
PS: cu 5w40 și 10w40 am parcurs ca. 380000 Km de neuitat în Nissan Maxima (an fabr. 1999) fără nici un fel de probleme la motor și de aceea am rămas fixat pe un ulei minimal mai gros. Mașina mai merge și acum la un vecin, are 500K+ cu aceeași rețetă: ulei gros și schimbat la 6-7000 Km.
Dar poate că într-adevăr motoarele astea noi merg mult și bine și cu ulei subțire....cine știe?
  • Vitara 1.4 Hybrid, Lada Urban 4x4, KIA EV6
 

Offline ntire2000

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #658 : 01.Mar.2023, 02:59:57 p.m. »
Problema folosirii unui ulei mai vâscos nu cred ca apare la motor, cel putin nu atât de vizibil decât dupa o anumita uzura obtinuta în timp....când va începe sa-l consume....
Mai degraba va fi afectata foarte repede turbina - care necesita o ungere optima din prima secunda dupa pornire.
Ori aici s-ar putea sa ai probleme de garantie daca se constata de catre dealer ca nu respecti recomandarea data de producator în privinta utilizarii uleiului.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Urban4x4

Offline Urban4x4

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #659 : 01.Mar.2023, 03:36:22 p.m. »
Mda, cam asta e...turbina mama ei de turbină.
Ideea este că vreau să fac un bine motorului, nu un rău. Și mă aștept să țină ca și celelalte mașini cam 200K, deci 5-6 ani minim. Asta în condiții relativ vitrege de exploatare. De aceea doream să știu dacă a mai experimentat cineva cu uleiuri mai vâscoase sau deține vreo informație în acest sens.

Mă întrbem oare de ce nu se menționează 0w30 dacă 0w20 și 5w30 sunt permise în manualul de utilizare?
  • Vitara 1.4 Hybrid, Lada Urban 4x4, KIA EV6