După 9000 plus de km vin și eu cu ceva impresii, poate interesează pe careva.
Am condus mașina în proporție de 75% în afara țării, mai precis în Olanda, am cu ea un drum de Grecia și bineînțeles România Olanda cu returul în scurt timp.
Prima impresie: ce scumpa e benzina!
Lăsând gluma amara la o parte, mașinuța este ok, depinde și ce pretenții ai și dacă o compari în mod cinstit cu ceva similar.
Hai cu pozitivele:
- arată bine din fata mai ales
- se conduce ușor, cutia automata face toți banii
- foarte confortabilă pe locurile din față. Am condus continuu sute de km și doar acul de la rezervor, foamea ori alte nevoi m-au făcut sa opresc.
- sunetul e ok, clar și puternic după ceva setări
- pe echiparea Spirit ai cam tot ce-ți trebuie la o mașina modernă
- relativ silențioasă, motorul se aude (plăcut) numai când te dai la el și e ok așa
- ai o senzație faina la volan, te simți în siguranță
- ceasul dintre grilele de aerisire dă un aer premium, deși unii îl critică mie îmi place maxim
- motorul trage surprinzător de bine, nu te lasă la greu
Din păcate, negativele sunt cam multe dar nu așa rele:
- consumul măricel pentru un hibrid fie el și mild, sub 6 scoți numai la drum întins în jur de 100\h fără AC și maxim o persoana în plus
- AC-ul parcă nu făcea fata prin Grecia. Numai 21 de grade nu avea fluxul de aer.
- mufa usb a cedat imediat sau așa a fost din start. Inițial am crezut ca e cablul defect așa ca am schimbat vreo 3 dar nu, cum atingi pe acolo se întrerupe conexiunea. Am găsit o soluție aici, am trecut cablul printre volan și bord și țin telefonul în compartimentul din bord din stânga, cablul rămânând astfel nemișcat la capătul În felul asta nu mai ating mufa însă evit să țin alte chestii pe acolo declarând pierdută acea zonă de depozitare.
- oglinzile par ca se pliază incomplet, așa au fost gândite și ce buna era o setare ca acestea sa se plieze\deplieze și automat
- pe locurile din spate se sta cam înghesuit, nu sunt grile de aerisire, nu mufa usb
- materiale care se zgârie foarte ușor mai ales în zona spațiilor de depozitare de lângă manetă și mânerul ușilor. Am deja urme de la chei, monede și ce a mai fost pe acolo.
- butoane neiluminate la celelalte uși și pentru selectoarele de lumini și ștergătoare. Bine ca sunt padelele pe care oricum nu le-am folosit niciodată.
- lipsa în bord a clasicului martor de faruri aprinse și a celui de proiectoare de ceata. Ledul verde de pe buton nu e suficient, zona e dificil de observat. Am mers mult cu proiectoarele aprinse fără să observ
- unitatea multimedia s-a stins și aprins de vreo două ori în timpul mersului de când a venit frigul
- intensitatea luminoasa a bordului pare ca se modifica spre maxim în timpul mersului, la ceva șocuri sau frâne mai puternice și apoi revine la cum e setata. Nu cred ca doar mi s-a părut
- atunci când telefonul e conectat prin android auto funcția de comanda vocala nu mai merge. Aici poate e ceva ce-mi scapă și mă lămurește cineva
- lipsa acelui sistem, nu știu cum se chema, care la mersul cu spatele atunci când virezi îți arată pe ecran traiectoria viitoare sau ceva de genul. Pana și Kia Picanto știe asta
- nu este evidențiată poziția selectorului decât în bord. Ar fi fost drăguț la banii ăștia sa se schimbe o culoare ceva și lângă selector
- dacă ai plecat de pe loc cu o ușa întredeschisă nu îți arată care e
- interior destul de spartan pe alocuri
Părere personală: mașina e ok dar se putea mai bine la partea de interior mai ales.
Cam atât, mulțumesc pentru răbdare.