Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114572 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #560 : 30.Iun.2021, 11:11:15 p.m. »
La mine au insistat doi deleari destul de vehement sa merg pe benzina de 95 si sa nu ii pun de 98 sau 100 chiar daca mi se pare ca trage mai bine.

Totusi, nu i-ai întrebat ce explicatie tehnica au?
O sa ajungi mai rar prin service sau care e problema lor?

Mie îmi dau lacrimile când vad oameni atât de dedicati care îmi iubesc masina mai mult decât o iubesc eu.
Mi se pare ca vor "sa se dea" la ea.

PS: exercitiu de logica elementara: daca majoritatea producatorilor auto "recomanda" benzina de 95, atunci pentru cine naiba s-au chinuit aia sa produca benzina cu cifra octanica de 98 si 100?!?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline AndreiMihnea

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #561 : 30.Iun.2021, 11:25:02 p.m. »
Din pacate erau oameni de vanzari si explicatiile lor lasau de dorit. Am reusit sa extrag doua aspecte din explicatiile destul de alambicate si in termeni non tehnici:

1. motorul si diagramele ECU sunt optimizate pentru o cifra octanica de 95. Prin folosirea benzinei cu o cifra octanica mai mare, ECU-ul nu si-ar adapta corect diagramele in functie de informatiile primite de la senzori (MAF,MAP,lambda, etc.) si nu ar functiona in parametrii optimi. Astfel in diagrama indicata ar aparea o deformare ce ar indica faptul ca motorul nu functioneaza in parametrii optimi. Eu din facultate stiu ca diagramele introduse de producator in ecu au un anumit grad de flexibilitate (sa spunem) si permit lucrul cu combustibili la care variaza usor cifra octanica. Stim ca daca scrie 95 nu este fix 95 pe orice ml de benzina de fiecare daca cand alimentezi la orice pompa, exista o usoara variatie. Din spusele oamenilor de la Vanzari aparent LY hibrid 1.4 boosterjet, nu ar functiona chiar asa. Mi se pare un pic ciudat, dar mai sap pe net sa ma lamuresc.
2. Al doilea motiv l-am inteles cel mai putin. Ce am desprins ar fi ca benzina cu o cifra octanica mai mare este etilata mai puternic pentru a impiedica autodetonatia. Aparent, motorul nu se impaca prea bine (nu am inteles exact ce si cum) cu o benzina etilata mai puternic. Imi amintesc vag faptul ca am citit ceva de genul asta si prin manual dar nu il am acum la mine, ma mai uit maine.

Momentan am luat info asa cum a venit si incerc sa o inteleg si sa sap pe google mai mult. Revin daca aflu ceva mai concret.
  • Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD AT 2021
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline AndreiMihnea

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #562 : 30.Iun.2021, 11:28:37 p.m. »
posibil sa fi ramas eu tacanit de pe fostul diesel si depunerile lui de carbon peste tot (EGR, Galerie admisie, supape, etc.) Totusi, injectia directa are acest dezavantaj ar depunerilor pe supapa de admisie. Cu siguranta au tratat cumva acest lucru (vezi motorul 1.0 boosterjet unde aveau o combinatie de injectie directa si indirecta (printre altele injectia indirecta avea ca efect si curatarea supapei de admisie). Mai caut si eu sa vad ce spune net-ul.
  • Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD AT 2021
 

Offline ntire2000

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #563 : 30.Iun.2021, 11:32:33 p.m. »
Stim ca daca scrie 95 nu este fix 95 pe orice ml de benzina de fiecare daca cand alimentezi la orice pompa, exista o usoara variatie.

De la premisa asta, care în RO e adevarata în majoritatea cazurilor, trebuie sa pornim.
Restul e gargara de marketing.

Ca fapt divers, am alimentat doar cu benzina de 98 sau 100 într-un M13A aspirat timp de 200k de km (masina luata în tzipla, am zis sa nu-mi bat joc de ea).
Motorul merge si acuma la noul proprietar, e drept ca papa un pic de ulei, dar asta o pun pe seama uzurii normale a segmentilor.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline AndreiMihnea

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #564 : 30.Iun.2021, 11:41:37 p.m. »
mai degraba segmentii decat benzina.
  • Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD AT 2021
 

Offline marius_p

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #565 : 01.Iul.2021, 12:46:24 a.m. »
Se pare ca nu se stie mai nimic despre problema asta, cu depunerile de carbon. Modelul e nou, nu a avut inca timp sa i se descopere depunerile.  Si vad ca e o dilema cu benzina ce ar trebui folosita. Voi cere de la dealer o explicatie atunci cand voi primi masina, eventual o recomandare scrisa a Suzuki. Eu am avut un ford focus 2, diesel. Care, daca ii puneam motorina mai scumpa, facea ca un armasar, intra in modul superspeed, dar si tare repede o consuma. Se pare ca va trebui sa ma documentez temeinic despre  conducerea unui benzinar cu turbosuflanta.  Nu-mi   place ce am citit despre injectia directa, dar nici Toyota nu imi permit...Am mai gasit injectie multipunct pe unele modele ale altor firme, Renault, Ford, dar erau motorizari de 1l in 3 pistoane, am vrut sa le evit. Asta e, m-am intins doar cat a fost plapuma.
Vad, de asemenea, in discutii pe forum,  ca rotile de iarna sunt de 16 inch. Ar fi vreo problema daca o sa cumpar doar anvelopele de iarna de 17"? Cu jante de mărimea  asta va fi livrata masina. Si schimb doar anvelopele pe aceleasi jante.  Afecteaza cumva masina daca iarna va avea anvelope de 17", si nu de 16"? La Ford aveam doar de 16", 2 seturi de roti, vara respectiv iarna.
  • suzuki vitara hybrid 2wd passion
 

Offline AndreiMihnea

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #566 : 01.Iul.2021, 01:10:04 a.m. »
Eu sunt surprins placut de motor. Si eu am avut aceeasi dilema ca si tine vis-a-vis de ce sa-mi iau in banii astia. Vin de pe Audi A6 2.0 TDI de 140 CP. Motorul trage foarte bine de la turatii mici. Am testat in 2018 un 1.6 normal aspirat si sincer e ok, dar modelul cu care am mers (vreo 1500 km) avea o gaura de cuplu pe la 3300-3700 rpm si isi revenea dupa, destul de enervant in depasiri. 1.4 Hibrid trage de rupe (cat poate el nah) de pe la 1500 RPM (cu automata). Nu stiu daca sistemul hibrid face ceva (ce zic ei acolo torque fill) dar eu sunt super ok pana pe la 100 - 120 km/h. Consumul pana acum este absolut decent (am luat-o vinerea trecuta si am 960km), ma astept sa mai scada dupa "rodaj" De 3 zile merg cu ea in Bucuresti si momentan am cam 11% insa a fost incredibil de cald si a mers motorul non-stop aproape in coloane.

Vis a vis de depuneri de carbon...sincer intentionez sa o tin cam 5 ani si cum are garantie 10 ani si 200k km nu prea mi-as bate capul prea mult, este mai mult o curiozitate pt ca as vrea sa o exploatez corect. Pe modelul 1,6 aspirat am simtit o diferenta considerabila cu benzina de 100 de la OMV. Pe al meu...cred ca o tin pe 95 cum a zis nenea de la vanzari pt ca sunt super ok cum trage. Dupa 120 nu mai e asa vioaie insa cand am schimbat eram constient ca sacrific un pic de confort si viteza maxima si mi-am asumat. Oricum in general nu prea merg mai tare de 140 so it is ok

Vis-a-vis de cauciucuri, tata pe modelul 2018 1,6 si-a pus Kleber pe 17 de iarna si este super ok cu ele. In principiu diametrul "total" al rotii este acelasi si pe 17 si pe 16 pt ca la 16 ai talon "mai inalt" Eu o sa-mi iau pe 16 cu tot cu jenti pentru ca jenti de tabla (sunt mai ok iarna) si pot sa imi schimb rotile singur, momentan stau in Sibiu si locurile in care se schimba rotile nu sunt cele mai fericite (nu prea as vrea sa-mi strice senzorii de presiune ca sunt scumpi). Trebuie sa vad cum le iau mai ieftinut pt ca la delear acum sunt cam 4000 RON si mi se pare scump, insa daca mi le fac eu jenti + pneuri ma duc in jur de 2000 ron plus vreo 780 senzorii de presiune ajung undeva sub 3000 cu tot cu primul montaj, codare senzori, etc.
  • Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD AT 2021
 
The following users thanked this post: marius_p

Offline ntire2000

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #567 : 01.Iul.2021, 01:41:55 a.m. »
Senzorii îi gasesti de pe la 300 de lei.
Totul e sa stii sa cauti (pe forum).
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Vecchio

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #568 : 01.Iul.2021, 06:21:06 a.m. »
La mine au insistat doi deleari destul de vehement sa merg pe benzina de 95 si sa nu ii pun de 98 sau 100 chiar daca mi se pare ca trage mai bine.
Pe plăcuța de la gura de alimentare cu combustibil scrie E5 și E10, iar în manual scrie clar - benzină fără plumb cu cifra octanică 95 sau mai mare(pag. 1-1). ;)
Personal nu am constatat ca a mea să tragă ceva mai bine cu E10. :-?
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 
The following users thanked this post: AndreiMihnea

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #569 : 01.Iul.2021, 09:41:00 a.m. »
Se pare ca nu se stie mai nimic despre problema asta, cu depunerile de carbon.....  Afecteaza cumva masina daca iarna va avea anvelope de 17", si nu de 16"? La Ford aveam doar de 16", 2 seturi de roti, vara respectiv iarna.
    Pana la urma sa stii ca tot o masina/autoturism ti-ai cumparat, nu e avion, naveta spatiala, modul selenar, etc., daca e manuala vei avea 3 pedale si vitezele le schimbi pe la 2500-3000, daca e automata ai doua pedale, iar cauciucuri este esential sa fie toate patru de aceeasi dimensiune, altfel poti sa pui ce marime(din carte) vrei tu.
    Benzina merge oricare, mai putin cea de la Mol de 102+ Racing,  care este pentru masini sport, despre cele de 98 si 100 spune MOL cam asa :  "Îţi recomandăm să foloseşti carburanții premium MOL EVO PLUS, cel puţin o dată la trei alimentări, pentru un efect de curăţare avansat și maximizarea performanțelor mașinii. Şi, de asemenea, dacă urmează să parcurgi un drum lung. Carburantul MOL EVO 100 PLUS este deosebit de eficient şi pentru mașinile mai vechi, pe benzină, datorită conținutului redus de etanol în comparaţie cu carburantul de bază MOL EVO 95"
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: marius_p