De ambreiaj imi e. Stiam ca se poate uza in felul asta. Poate gresesc.
Frana de motor uzeaza cel mai mult, in ordinea asta:
- cureaua de distributie (de-asta, daca stiti ca aveti cureaua cam spre finalul perioadei de schimb, eu unul as evita frana de motor)
- tamponul antibalans (care, ma rog, e si el un consumabil)
Dar nu uzeaza ambreiajul.
In alta ordine de idei, ieri am fost la dealer si m-am uitat cu atentie la Vitara, Swift si Ignis.
Am intrebat despre baterie si mi-a spus doar ca tot sistemul ar fi vreo 2.000 de euro de inlocuit. In cazul in care sistemul hybrid nu mai functioneaza, masina va consuma ceva mai mult - asta e tot.
Ma gandesc asa: peste 8-10 ani, cand masina nu va mai valora mare lucru, nu stiu cine ar baga 2.000 ca schimbe partea asta cu hybridul. Cel mai probabil o sa mearga asa cu ea si asta este.
Cel mai mult mi-a placut Swift, apoi Ignis. Am ramas dezamagit de Vitara, usile alea subtiri sunt o gluma, ma asteptam sa se simta grea la mana, solida, sa faca acel "vuf" infundat. Capitonajul usilor este la fel, o gluma foarte ieftina. Geamurile erau coborate total, iar capitonajul era putin mai inalt decat usa si se simtea taios la mana, execrabil finisaj. Nici o diferenta de feeling intre usile de la un Symbol 2005 (sunet de usa subtire, tabla seaca, chioara, goala) si cele de la Vitara 2021.
Sa ceri 20.850 pe asa ceva...ma abtin. Erau 2 expuse, una cu tractiune integrala, a doua fara.
Garda aia la sol atrage clientii, ca in rest...Poate ca o fi placut la condus, nu neg, dar...eu nu as lua. Si chiar daca as lua, mai mult de 12.000-13.000 eu nu as da pe astfel de finisari si pe astfel de interior.
Mai cinstite mi s-au parut Swift si Ignis (desi au facut economie la vopsea pe la contraaripi si pe la motor, am ridicat capota si m-am uitat atent la ambele, am vrut sa vad cat de usor ar fi de servisat - de pilda, de schimbat un bec sau de schimbat o bujie. Mi s-a parut ciudata atat amplasarea vasului de expansiune, undeva in dreapta fata, fix langa radiator, cat si forma lui, e o chestie lunga pusa pe toata inaltimea radiatorului, e destul de anevoios sa vezi nivelul).
Swift avea scut metalic, Ignis nu avea nici un fel de scut.
Amortizoarele spate la Ignis: Hitachi (Japan), se vedeau frumos etichetele.
Am fost indus in eroare de dealerul de la Autonet acum cateva saptamani, mi-a spus ca variantele AllGrip au garda la sol mai mare. Nu, e acceasi garda la sol, insa cu jante de 16 masina se inalta apreciabil.
Cred ca asta o sa fie alegerea: un Swift normal pe la 10 mii si ceva de euro, caruia o sa-i cumpar ulterior un set de jante de 16.