Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114619 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #430 : 17.Feb.2021, 07:03:23 p.m. »
Nu trebuie decat sa te uiti la animatia sistemului hibrid pe display-ul central
  La S-Cross "animatia" este mult simplificata, fata de Vitara, din cate am vazut, pe de-o parte, iar pe de alta parte nu se simte fizic interventia motorului electric si sincer, nu prea stau cu ochii in ceasuri...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Ake

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #431 : 18.Feb.2021, 06:49:55 p.m. »
Irelevant.
Ai spus ca nu se poate vedea de la volan cum functioneaza sistemul hibrid (topicul este de Vitara, nu de S-Cross in caz ca ti-a scapat din vedere) iar eu ti-am demonstrat contrariul.
Realitatea exista si cand alegi sa tii ochii inchisi.
  • Suzuki Vitara Hybrid
 
The following users thanked this post: dthem

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #432 : 18.Feb.2021, 09:12:56 p.m. »
Realitatea exista si cand alegi sa tii ochii inchisi.
  Da @Ake asa este, afirmatia de mai sus este perfect adevarata.
Si cand voi merge cu S-Cross-ul(apropo,  am vazut ca e topic-ul Viarei!), voi sta numa' cu ochii-n bord...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Myhay

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #433 : 19.Feb.2021, 06:39:34 p.m. »
Cum nu am gasit un topic legat de reviziile sau ceva legat de uleiul folosit la motoarele K14D intreb si eu aici : ce ulei motor folositi ? La reprezentante pe ce ulei se merge : 0w20 sau 5w30 ? Daca la “balena “ am o groaza de variante din toate gamele de vascozitati in manualul Vitarei imi ofera 2 optiuni mari si late : 0w20 si 5w30 unde culmea 0w20 este cel preferat , prima optiune. Daca la un aspirat mai merge 0w20 ma gandesc ca la un motor turbo nu prea , tendinta fiind sa l “manance”. De asemenea , nu stiu nici cu ce ulei vine din fabrica motorul hybryd.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline MariusVTR

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #434 : 19.Feb.2021, 09:06:20 p.m. »
Recomandat este uleiul 0W20 Suzuki Ecstar, este un ulei super sintetic, pentru motoare cu tehnologie noua, de inalta performanta, creat pentru a oferi protectie motorului si pentru economie de combustibil. Motoarele moderne, implicit K14D, sunt gandite sa functioneze cu acest ulei care reduce mult frecarile si implicit uzura, ofera stabilitate termica si rezistenta la oxidare (imbatraneste mai greu uleiul/ nu isi pierde proprietatile usor, in timp), este eficient la temperaturi scazute, asigura lubrifiere rapida, etc.
Ca precizare pentru K12D Hybrid de pe Swift este recomandat uleiul 0W16, adevarat ca motorul DualJet nou are incorporat un sistem electric de racire al cilindrilor destul de sofisticat.

Tot in domeniul cresterii eficientei am remarcat faptul ca Suzuki vine cu un update de soft pentru anul 2021, pentru modelele 'clasice' inclusiv Vitara, update ce a permis reducerea emisiilor de CO2 de la 128,3 g/km la 121,0 g/km (Vitara, ciclu WLTP) si reducerea consumului de combustibil, in conditiile pastrarii performantelor dinamice. Se observa si o mica crestere de pret, +165 €, cred justificata...
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Myhay

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #435 : 19.Feb.2021, 09:18:47 p.m. »
Da mi s a spus de acesti 164€ in plus la achizionarea masinii. Dar dealerul a pus scumpirea asta strict pe tema emisiilor. Din aprilie am inteles ca iar se modifica noxele / emisiile.

Ma interesa in speta cum se comporta 0w20 in motoarele turbo K14D , daca il mananca si necesita completare la x km.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline MariusVTR

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #436 : 19.Feb.2021, 10:02:58 p.m. »
Da, update-ul de soft este pentru depoluare (implicit odata cu noxele scade si consumul). Uleiul de fabrica este 0W20 si nu, din cate mi-am dat seama pana acum, nu se consuma, motorul functioneaza corect.
  • Suzuki Vitara Hybrid/ Suzuki Swift Hybrid
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #437 : 19.Feb.2021, 11:47:29 p.m. »
Cum nu am gasit un topic legat de reviziile sau ceva legat de uleiul folosit la motoarele K14D intreb si eu aici : ce ulei motor folositi ? La reprezentante pe ce ulei se merge : 0w20 sau 5w30 ? Daca la “balena “ am o groaza de variante din toate gamele de vascozitati in manualul Vitarei imi ofera 2 optiuni mari si late : 0w20 si 5w30 unde culmea 0w20 este cel preferat , prima optiune. Daca la un aspirat mai merge 0w20 ma gandesc ca la un motor turbo nu prea , tendinta fiind sa l “manance”. De asemenea , nu stiu nici cu ce ulei vine din fabrica motorul hybryd.
  @Myhay ti-am citit postarea si ma gandeam de ce intrebi de ulei :
Pt. ca ai doua masini cumparate de noi, Vitara este in garantie, deci trebuie sa urmazi strict planul de revizii ca sa pastrezi garantia(presupun ca nu vrei sa renunti la ea) si nu stiu daca a ajuns cineva la prima revizie, deci (cam) toata ar trebui sa-l schimbe in service(f.putini accepta sa ai marfa d-acasa), deci manualul e de "capatai" ca sa zic asa. :)
  Oricum, manualul spune ca citez, SAE 0W-20 este cea mai buna alegere pentru o economie buna de carburant si pentru o pornire buna in caz de temperaturi scazute, am incheiat citatul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline ntire2000

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #438 : 19.Feb.2021, 11:56:36 p.m. »
Recomandat este uleiul 0W20 Suzuki Ecstar, este un ulei super sintetic, pentru motoare cu tehnologie noua, de inalta performanta, creat pentru a oferi protectie motorului si pentru economie de combustibil.
Tot in domeniul cresterii eficientei am remarcat faptul ca Suzuki vine cu un update de soft pentru anul 2021, pentru modelele 'clasice' inclusiv Vitara, update ce a permis reducerea emisiilor de CO2 de la 128,3 g/km la 121,0 g/km (Vitara, ciclu WLTP) si reducerea consumului de combustibil, in conditiile pastrarii performantelor dinamice. Se observa si o mica crestere de pret, +165 €, cred justificata...

Vad ca te repeti.
Uleiul Ecstar este un ulei mediu, de o calitate medie.
Il pui în motor pentru ca spune/impune producatorul, nu pentru ca ar proteja motorul 500k de km.
Daca esti documentat stii ca exista uleiuri cu adevarat exceptionale care baga mecanicii în depresie.
Iar update-urile de soft nu mi se pare ca ar fi justificat ca sa le platim noi la achizitia masinii.
E fix treaba producatorului ca sa respecte regulile de mediu impuse, asa cum e fix treaba ta ca sa respecti regulile de circulatie.

Problema mea ca si utilizator e doar sa respect planul de mentenanta - care are ca efect protejarea mediului.

 
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Myhay

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #439 : 20.Feb.2021, 12:05:51 p.m. »
Si Baleno este inca in garantie ( extinsa ). Pot sa vin cu “marfa de acasa” in continuare si la Vitara cum am facut si cu Baleno nu asta e problema. Respect planul de service , normal , dar in unele situatii cu piesele mele daca asa consider. Le duc piesele si ei se ocupa. De asemenea , @ntire2000 are dreptate in legatura cu Ecstar si stiam acest lucru de cand am luat Baleno. Pe mine ma interesa nu brandul uleiului folosit ca asta o sa rezolv eu stiu ce trebuie sa iau ci vascozitatea acestuia.

Vascozitatea optima pt un turbo care fata de un aspirat mai ajunge prin anumite zone ale motorului la temperaturi mai ridicate in special in turbina. Daca se mai si merge sportiv cu masina sau extraurban la viteze mari.... oricum treaba este destul de simpla avand doar doua optiuni mari si late in manual : 0w20 si 5w30. Altceva nu. Cred ca totusi merg pe 0w20 o perioada sa vad cum se comporta daca se da la el in anumite situatii si vad si ce baga baietii la prima revizie ( care oricum o am gratis). Daca este ceva in neregula , trec pe un 5w30 mai teapan si aia e.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic