Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114615 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #420 : 28.Ian.2021, 09:37:29 a.m. »
Uite ca se poate si GPL pe modelele hibrid.
 

Offline dthem

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #421 : 28.Ian.2021, 09:40:57 a.m. »
Păi de ce să nu se poată, sunt instalații pentru Boosterjet de când a ieșit pe piață.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #422 : 28.Ian.2021, 12:29:47 p.m. »
Managementul sistemului hibrid e facut de asa natura incat sa foloseasca cat mai devreme energia stocata in baterie:
 - daca ai o liniuta,
 - la doua liniute functioneaza
 - la 3 liniute te ajuta
 - la 4 liniute te ajuta
 - la 5 liniute,
Incarcarea pare sa se faca astfel:
 - la o liniuta -
 - de la doua liniute in sus se incarca de la frana de motor:
 La 5 liniute ajunge doar daca ai cativa km bunicei de coborare.
   Presupun ca sunt concluzii personale, pentru ca tot dupa cateva mii de km parcursi  sunt de acord cu ele doar in forma citata. Asta ptr.ca la volan fiind nu-ti poti da seama exact care e modul de functionare, (si nici din carte n-am aprofundat).
  Cat despre sistemul start-stop, el este conditionat de mai multi factori(foto @toma), inclusiv de temperatura setata la clima.
Dar daca la semafor a oprit motorul, aer sufla, dar din ce in ce mai rece, deci incalzirea este dependenta de circulatia antigelului in motor.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #423 : 28.Ian.2021, 12:52:52 p.m. »
Am tot cautat dar in afara de zvonul ca ar veni cu automata de anul acesta, n-am văzut nimic oficial. Si nu știu de ce dar in Suedia taxele oficiale sunt cu 1/3 mai mari ca la un CH-R hybrid, ele fiind in aceeași clasa ...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #424 : 28.Ian.2021, 01:16:36 p.m. »
In Suedia sunt disponibile la vânzare Vitara produse in 2019, care sunt exact cele vechi non-hibrid. Problema este ca, cel puțin in Suedia, taxele au fost modificate in sus si aceste modele mai vechi sunt taxate foarte mult la nivel de an, cel puțin primii 3  ani. De exemplu mașina mea cumpărată in 2016 are o taxa anuala de vreo 75 euro. Daca îmi cumpăr una la fel, noua, produsa in 2019, taxa este 750 euro in primii 3 ani si 175 euro pe an după aceea.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Ake

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #425 : 28.Ian.2021, 06:56:04 p.m. »
@enicky Partea frumoasa e ca nu e nevoie sa presupui nimic. Am lasat sa se inteleaga asta chiar in postarea pe care ai citat-o, sau ce ai facut acolo, ca nu e clar.
Si da, iti poti da seama la volan de modul de functionare. Nu trebuie decat sa te uiti la animatia sistemului hibrid pe display-ul central
« Ultima Modificare: 28.Ian.2021, 07:08:09 p.m. de Ake »
  • Suzuki Vitara Hybrid
 

Offline cristidav

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #426 : 17.Feb.2021, 04:20:38 p.m. »
As avea o nedumerire. Motorul K14D hibrid e acelasi tip de motor boosterjet ca si K14C, cel non-hibrid, doar ca i-au pus litera D pentru diferentiere ?
M-a intrebat cineva si nu am stiu sigur daca motorul termic e efectiv acelasi.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline dthem

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #427 : 17.Feb.2021, 04:26:03 p.m. »
Stiu de cel putin 2 modificari: turbina amplasata putin altfel (automat si galeria de admisie are alta forma) si are in plus EGR (al meu k14c n-are). Dar astea sunt anexe, internele cred ca-s identice sincer.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline shpeedy

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #428 : 17.Feb.2021, 04:48:13 p.m. »
@cristidav: Iti dai seama ca hibridizarea unui motor nu e chiar ca un Lego la care adaugi câteva piese si gata ansamblul moto-propulsor caruia ii schimbam o litera in cod...

Vad ca si raportul de compresie este diferit (de asta cred ca si puterea diferita) - https://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_K_engine#K14C


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline cristidav

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #429 : 17.Feb.2021, 04:53:12 p.m. »
@cristidav: Iti dai seama ca hibridizarea unui motor nu e chiar ca un Lego la care adaugi câteva piese si gata ansamblul moto-propulsor caruia ii schimbam o litera in cod...

Pentru mine e sinta cuantica, de-aia am si intrebat  :D Ce mai supara e ca pun tot felul de chestii pe motoare, de altfel bune, care pot da fail sau batai de cap in timp.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )