Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114616 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Dogy

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #410 : 24.Ian.2021, 10:37:00 p.m. »
Care sant avantajele reale ale sistemului hibrid ? Eu pana acuma nu am vazut nici unul si am urmarit o multime de filmulete. Consumul ? Detin Vitara Allgrip pe benzina si am un consum de 6,6. Din punctul meu de vedere masinile hibride sant scoase doar pt a trece normele de poluare.

Da, in cazul Suzuki Vitara, avantajul sistemului hibrid este insasi existenta Suzuki Vitara. Nu mai cautati alte avantaje, eu zic ca, ptr cine vrea o Vitara, e suficient.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline Bobi

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #411 : 25.Ian.2021, 08:57:43 a.m. »
Care sant avantajele reale ale sistemului hibrid ? Eu pana acuma nu am vazut nici unul si am urmarit o multime de filmulete. Consumul ? Detin Vitara Allgrip pe benzina si am un consum de 6,6. Din punctul meu de vedere masinile hibride sant scoase doar pt a trece normele de poluare.

Da, in cazul Suzuki Vitara, avantajul sistemului hibrid este insasi existenta Suzuki Vitara. Nu mai cautati alte avantaje, eu zic ca, ptr cine vrea o Vitara, e suficient.
Ai hibrid ? ca sa stim daca ceea ce spui e din experienta ta la volanul ei.

Ca sa lamuresc lucrurile dupa o experienta cu varianta Vitara hibrid de vreo 9 luni.
Cel mai mare plus al sistemului este functia start /stop, al doilea lucru pe care il sesizezi este impulsul de putere la accelerari rapide implicit lipsa lagului.
In rest sunt mici chichite care nu aduc un mare aport la hibrid, gen ca poate sa ruleze accesoriile doar cu motorul electric si asta doar pe un timp scurt, de vreo 5 minute, (mai mult nu am reusit, cu 3 liniute la ac.) ca reduce consumul si aici e mai mult apa de ploaie, chiar m-am uitat pe CB si imi arata ca am recuperat 2350 ml de carburant in 500 km rulati, ceea ce e mizilic.
Per total e un mic avantaj cu hibrid, dar si fara el nu-i mare diferenta.
 

Offline Andrei2009

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #412 : 25.Ian.2021, 12:07:03 p.m. »
Care sant avantajele reale ale sistemului hibrid ? Eu pana acuma nu am vazut nici unul si am urmarit o multime de filmulete. Consumul ? Detin Vitara Allgrip pe benzina si am un consum de 6,6. Din punctul meu de vedere masinile hibride sant scoase doar pt a trece normele de poluare.

Da, in cazul Suzuki Vitara, avantajul sistemului hibrid este insasi existenta Suzuki Vitara. Nu mai cautati alte avantaje, eu zic ca, ptr cine vrea o Vitara, e suficient.
Ai hibrid ? ca sa stim daca ceea ce spui e din experienta ta la volanul ei.

Ca sa lamuresc lucrurile dupa o experienta cu varianta Vitara hibrid de vreo 9 luni.
Cel mai mare plus al sistemului este functia start /stop, al doilea lucru pe care il sesizezi este impulsul de putere la accelerari rapide implicit lipsa lagului.
In rest sunt mici chichite care nu aduc un mare aport la hibrid, gen ca poate sa ruleze accesoriile doar cu motorul electric si asta doar pe un timp scurt, de vreo 5 minute, (mai mult nu am reusit, cu 3 liniute la ac.) ca reduce consumul si aici e mai mult apa de ploaie, chiar m-am uitat pe CB si imi arata ca am recuperat 2350 ml de carburant in 500 km rulati, ceea ce e mizilic.
Per total e un mic avantaj cu hibrid, dar si fara el nu-i mare diferenta.

Nu am hibrid dar probabil, la un moment dat, voi detine un hibrid. Din pacate, cred ca in max. 3-4 ani nu vor mai exista masini doar pe benzina.
  • Suzuki Vitara Passion Allgrip, 1,6 Benzina
 

Offline Ake

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #413 : 26.Ian.2021, 01:40:21 p.m. »
Salut. Dupa ce am condus masina din semnatura cateva mii de km, am ajuns la urmatoarele concluzii (daca sunt false sau adevarate ramane de vazut):
Managementul sistemului hibrid e facut de asa natura incat sa foloseasca cat mai devreme energia stocata in baterie:
 - daca ai o liniuta, nu iti consuma nimic
 - la doua liniute functioneaza sistemul start-stop dar nu sunt sigur daca si accesoriile (AC-ul)
 - la 3 liniute te ajuta si la demaraj, daca esti ceva mai categoric cu acceleratia.
 - la 4 liniute te ajuta si daca nu esti la fel de convingator: la cea mai mica acceleratie (pe drept), sau la mers constant in rampa, intervine.
 - la 5 liniute, poate sa fie coborarea oricat de abrupta, daca iti simte piciorul pe acceleratie, te asista.
Incarcarea pare sa se faca astfel:
 - la o liniuta -  se incarca pana la doua liniute ajutata de motor. Zic asta pentru ca ajunge repede la doua liniute, si fara prea multa frana de motor.
 - de la doua liniute in sus se incarca de la frana de motor: lasat sa mearga, pe drept sau la vale, in viteza si fara apasat acceleratia. La 5 liniute ajunge doar daca ai cativa km bunicei de coborare.
In regim de autostrada, daca ai ACC-ul sta la doua liniute pentru ca pe decelerare se pierde energie. Merge la viteza setata pana detecteaza radarul obstacol, iar atunci franeaza (cu discurile, adica energie irosita prin disiparea caldurii). Daca nu ai ACC-ul si doar iei piciorul de pe acceleratie (frana de motor cu regenerare) ai sansa sa vezi si trei liniute.
  • Suzuki Vitara Hybrid
 

Offline Flint Beastmood

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #414 : 26.Ian.2021, 01:48:03 p.m. »
Pe autostrada bateria nu se descarca sub 2 linii, ceea ce ii prelungeste numarul de cicluri incarcare-descarcare. Implicit nici nu mai intervine, masina functionand ca una normala pana la prima franare regenerativa. Doua remarci:

1. Bateriile litiu-ion au cea mai mare durata de viata cand operează intre 40%-80%, adica intre 2 si 4 linii.
2. Sistemul hibrid este cel mai util in oras si pe drumuri sinuoase, care implica viteza variabila. Pe autostrada mergi constant, nu ai de unde sa recuperezi energie.

Intre timp vad ca a raspuns si Ake, confirm tot ce a scris cu o excepție: la mine n-am vazut -o niciodata sub 2 linii - poate fiindca inca nu am mers vara, sa solicit si AC-ul intensiv.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 

Offline Ake

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #415 : 26.Ian.2021, 02:10:56 p.m. »
Foarte adevarat punctul 2, Flint.

O liniuta am vazut doar cand am ridicat masina de la dealer (cred), si dupa ce o "abandonasem" 2-3 saptamani in parcare, temperatura fiind sub -5. Deci nu a fost o descarcare "activa".
  • Suzuki Vitara Hybrid
 

Offline cristidav

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #416 : 26.Ian.2021, 02:19:43 p.m. »
2. Sistemul hibrid este cel mai util in oras si pe drumuri sinuoase, care implica viteza variabila. Pe autostrada mergi constant, nu ai de unde sa recuperezi energie.
Si cand ajunge acolo, pe autostrada, sa inteleg ca computerul nu permite bateriei sa se descarce mai mult, lasand masina sa mearga doar pe motorul termic, ca o masina clasica ?

- la doua liniute functioneaza sistemul start-stop dar nu sunt sigur daca si accesoriile (AC-ul)
Si daca ai doar 1-2 liniute, sa intelegem ca nu mai ai AC ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Ake

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #417 : 26.Ian.2021, 02:35:12 p.m. »
Ai AC de la motorul termic, nu de la bateria auxiliara
  • Suzuki Vitara Hybrid
 

Offline Bobi

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #418 : 26.Ian.2021, 02:35:54 p.m. »
Si inca o "buba" la astea hibrid, cand ai activat dezaburirea sau incalzirea in scaune, sistemul start / stop pe 48V nu mai este activ.
 

Offline toma

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #419 : 26.Ian.2021, 04:15:38 p.m. »
Nu stiu daca e valabil si pentru incalzirea scaunelor dar pentru dezaburire e valabil si la celelalte, nu doar la hibride. Nu e buba, e prin design. Daca ai timp si rabdare sa citesti manualul afli lucruri interesante.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: Costique, dthem