Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114623 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #370 : 26.Sep.2020, 07:21:15 a.m. »
La urmatoarea intalnire vin cu scrossul 1.4 miniturbo nehibrid si l comparam cu a lui @enicky
Sincer ma indoiesc ca e vreo diferenta cu exceptia celei mentionate de @Bobi, ca nu mai freaca demarorul
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: Calin sb

Offline Flint Beastmood

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #371 : 26.Sep.2020, 09:20:17 a.m. »
https://www.autotecnica.org/suzuki-vitara-hybrid-boosterjet/

In link gasiti o schema clara cu sistemul hibrid. Sunt evidentiate cu albastru: bateria, convertorul 48V-12V si motorul electric.

Nu sunt fan hibrid, am zis ca atunci cand voi putea voi lua direct electrica si pana atunci merg pe principiul "cat mai simplu, cat mai fiabil". Dezamagirea initiala dupa ce am aflat ca nu se mai vand Vitara non-hibride a disparut dupa ce am vazut cat de simplu e sistemul Suzuki, neexistand legaturi suplimentare la transmisie, baterii cat portbagajul, motoare si pe spate sau 4x4 cu tractiune-fata de la termic si spate de la electric. Partea buna: energia pierduta altfel la franare se foloseste la diversi consumatori si chiar la furnizarea cuplului suplimentar, fara modificarea majora a masinii.
Daca ai un stil de condus fluent, cu anticiparea opririlor (semafoare, etc), sistemul iti vine ca o manusa. Iar daca vrei reprize in forta, calc-o si trezesti balaurul - sistemul hibrid nu te va incurca, din contra. Trecerea de la un 4x4 cu 120cp si 170Nm, cu masa similara (1300kg) cu care m-am distrat la maxxx si cu care aveam consum mediu mixt de 8.5 - 9, la 140cp si 230Nm mi se pare o evolutie neta si la distractie si la economie (5.6-6 mediu mixt).
Plus ca imi place cum se aude din interior motorul cand il turez in forta.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: enicky, badmania98

Offline Flint Beastmood

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #372 : 06.Oct.2020, 09:49:16 p.m. »
Concluzii dupa prima mie:
- consum urban in trafic mlastinos = 6.2
- consum mixt = 5.7
- treptele cutiei de viteze sunt lungi, de ex. a 3-a are 2200 rpm la 60 km/h si a 6-a 2500 la 120km/h
- daca e tinuta la peste 1800rpm răspunde blitz la accelerație; oricum este extrem de agila, dar daca activam modul sport rupe fâșul.
- bateria li-ion lucrează în general între 3 și 4 linii de incarcare din 5; așa pare să fie programată, probabil că sa aibă viață lungă; la cinci linii am ajuns după 2 minute de coborâre in frana de motor; in funcție de numărul de linii motorul e asistat mai mult sau mai puțin; niciodată nu a scăzut sub 2 linii.
- sistemul start-stop parea o gluma, dar ml cu ml am economisit doua cani de benzina; 2 cani la mie x 200 = 100 de litri in viața aproximativa a mașinii (200.000km); motorul reporneste ultradiscret.
- sistemul de avertizare a părăsirii benzii e complet inadecvat pentru drumurile românești, nu înțelege opera în asfalt a lui Dorel
- celelalte sisteme fac treabă bună, cele mai mari rețineri le-am avut la frânarea de urgență dar nu a dat alarme false
- roțile aveau în ele 300 kPa, maximul recomandat fiind 230 - senzorii au arătat corect, i-am verificat cu un manometru
- portbagajul se închide corect doar daca e o ușa deschisă, altfel oricat i-am recita din Paraziții Necenzurat nu intelege; in mod cert are legătură cu etanșarea cabinei.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: Costique, gxx, Bobi, perfidus

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #373 : 06.Oct.2020, 10:30:51 p.m. »
Trecerea de la un 4x4 cu 120cp si 170Nm, cu masa similara (1300kg) cu care m-am distrat la maxxx si cu care aveam consum mediu mixt de 8.5 - 9, la 140cp si 230Nm mi se pare o evolutie neta si la distractie si la economie (5.6-6 mediu mixt).
  Asa este, doar ca la mine consumul extraurban a fost undeva in jur de 7%, ce-i drept masina avea doar cate sute de km parcursi, iar in oras este 11+, deocamdata, dar traficul este infernal, stim asta ! Ca sa nu mai spun ca 1,6 al meu este destul de economic afara, nu sare de 6,1-6,5%.
 
   Perfect de acord si cu mentiunile din ultima postare, dar iarasi consumurile nu sunt de ...S-Cross.
  Nu stiu cum/unde reusesti 6,2 urban/mlastinos(??!!) si mixt 5,7, dar nu e rau, probabil ca eu trebuie sa mai slabesc !
  In oras nu pot sa merg cu sport, iar afara inca nu l-am folosit, chiar  rupe fâșul. A ajuns suficient de rapid la 130, 150.
  Mi-am permis sa comentez avand in vedere ca sunt aceleasi mototrizari.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Calin sb

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #374 : 07.Oct.2020, 12:06:50 a.m. »
Se pare ca si eu am piciorul greu după 5000 km nu am reușit sa duc consumul sub 7% si asta preponderent autostrada încărcat   doar cu mine si ceva bagaje,
Hibridul pe autostrada e degeaba , pe ultimii 2000 km nu a trecut de 2 linii, sau poate nu l-am văzut eu,
Acc cuplat cu line assist-ul pe autostrada e magnific ! By the way acc-ul merge setat pana la 160 km/h
Am testat-o puțin pe la 4800 rpm in ultima viteza si nu am reușit sa trec de 202 km/h si asta cu puțin ajutor din partea terenului,
Nu am avut curajul să-i văd consumul atunci,
Ținuta de drum foarte buna, stabilă la vânturi laterale , frânează bine chiar si cu Yokohamele  primite cadou,
Chiar îmi place🤩

  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline gabi males

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #375 : 13.Oct.2020, 11:36:23 a.m. »
Ah, scuze, ma gândeam daca ați auzit de Suzuki sa facă vreo automata  la hibride...De aia ma oftica, ca ceilalți au toți automate pe hibride.
Pentru Vitara milde hybrid, se pare că in Ianuarie va veni echipată cu cutie automată.
  • Ex-Suzuki Baleno 1,2 GLX,acum Suzuki Vitara 1,4, allgrip,AT,luxus,2019
 
The following users thanked this post: Dogy

Offline perfidus

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #376 : 13.Oct.2020, 11:56:05 a.m. »
O veste buna, cererea este mare (si nu ma refer numai la piata din RO). Sper sa fie disponibila inclusiv varianta 4WD cu cutie automata. Eu am ales varianta ne-hibrid manuala pentru ca se mai gaseau pe stoc foarte putine automate inainte de venirea primului val de Hibrid, in martie, si deja cam depasisem bugetul cu optiunea 4x4.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline dthem

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #377 : 13.Oct.2020, 01:05:50 p.m. »
De văzut și dacă au reușit să adapteze cutia Aisin sau vin cu vreuna cu dublu ambreiaj, deși înclin către prima variantă.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Flint Beastmood

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #378 : 18.Oct.2020, 06:29:41 p.m. »
Recent am facut cateva sute de km de autostrada cu 1.4 Hybrid 48V Allgrip, încărcătură 200kg (cu tot cu sofer). In cea mai mare parte a drumului a rulat sub cruise control, viteza in jurul a 130 km/h cu ocazionale ruperi de ritm pentru depasiri. Consum: 5.8. Bateria Li-Ion a fost mereu la 2 linii din 5, deci presupun ca partea electrica nu a intervenit prea mult fiindca rareori am intrat in frana de motor.

Ce consumuri de autostrada aveti cei cu motorul 1.4 non-hybrid la autostrada? Dar cei cu 1.6 aspirat?
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 

Offline dthem

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #379 : 18.Oct.2020, 08:37:38 p.m. »
Intre 6 si 7 la 130, in funcție de vânt, încărcătura etc. Pe automata turația la 130 e cam 2400 rpm.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: Flint Beastmood