Autor Subiect: Vitara Hybrid  (Citit de 114627 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline PaulG

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #350 : 24.Aug.2020, 10:04:19 p.m. »
Nu am gasit un alt topic pe care sa putem posta astfel de informatii, iar dupa parerea mea cel cu Vitara Hybrid nu face referire strict la acest sistem (si e lung si anevoios).
Mi se pare ca este nevoie de un astfel de subiect, daca adminii sunt de alta parere sa imi comunice.

----------------------------------------------------------------
Video prezentare:
Informatii oficiale: https://cars.suzuki.co.uk/hybrid/your-intro-to-hybrid/
https://www.hiltonsuzuki.com/news/suzukis-hybrid-technology/18949/newsdetail.aspx#:~:text=The%20Suzuki%20hybrid%20engine%20car,power%20when%20you%20need%20it.&text=That%20means%20that%20Suzuki%20hybrid,starter%20when%20starting%20from%20cold.
Informatii generale: https://en.wikipedia.org/wiki/Mild_hybrid
----------------------------------------------------------------


Va atasez o discutie de pe Facebook in care sunt autor.

Buna ziua.
Va impartasesc ce am observat pana acum la a mea buburuza. Cand masina are 2 linii la baterie sistemul hybrid este folosit la minim. Asta inseamna doar la semafor si doar cand se calca mai bine acceleratia.
Din ce am observat, sistemul nu o lasa sa scada sub 2 linii, cred ca o incarca in asa fel si la ralanti, chiar daca nu se vede martorul (care e doar la recuperare activ).
Cand se merge la drum lung in afara localitatii si sistemul reuseste sa incarce la 3 linii, incepe sa foloseasca mai eficient bateria. Astazi am observat ca de la 4 linii in sus, la viteze mai mari (70+) sistemul este folosit si pentru a mentine viteza curenta economisind combustibil. Deci concluzia mea este ca sistemul hybrid este cel mai eficient utilizat cand bateria este incarcata aproape complet. Daca se merge doar in oras este mai mult folosit pentru start-stop si anumiti consumatori.
Despre demaror, eu sunt aproape sigur ca exista si unul separat, pentru ca il aud la pornirea motorului. La ISG (start-stop) se aude alt sunet aproape imperceptibil. Deci da, in teorie cred ca masina va fi capabila sa porneasca si cu bateria descarcata.
Dealerul m-a avertizat sa nu stationez masina daca cumva bateria nu are minim 2 linii pentru a evita deteriorarea ei in caz ca se descarca stand.
Ca si idee bateriile aceate sunt foarte similare cu cele de pe mobile. Ele sunt cel mai bine intretinute intre 30% si 85% incarcare. Si din ce am observat, exact asta tinteste sistemul. Sper ca va ajuta observatiile mele si daca aveti alte informatii va rog sa ma corectati sau sa adaugati.

Daca descoperiti alte informatii pe care le considerati foarte importante, incurajez adminii / moderatorii sa modifice partea initiala al primului meu mesaj in asa fel incat sa fie usor accesibile informatiile si noilor veniti.
  • Suzuki Vitara AllGrip 1.4 BoosterJet Hybrid Passion 6MT, 2020
We don't drive fast, we fly low!
Consum mediu: banana for scale / merge pe Jet A1, nu pe benzina.
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #351 : 24.Aug.2020, 10:34:32 p.m. »
 Citez din ce ai spus: Dealerul m-a avertizat sa nu stationez masina daca cumva bateria nu are minim 2 linii pentru a evita deteriorarea ei in caz ca se descarca stand.
Asta insemnand ca daca  plec de acasa o luna si las masina in parcare, inseamna ca  nu ma mai pot folosi, pt ca bateria se va descarca? Atunci, ce e de facut (Ca sa nu o deteriorez)?
Si tot timpul sa fie atent sa nu aiba  mai putin de 2 linii in baterie la stationare, nu incurca rau utilizatorul ?
Sau iarna, cand sunt -10 grade vreo 3 zile la rand, nu se descarca de tot, chiar daca a fost lasata cu 2 linii in baterie?
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 
The following users thanked this post: PaulG

Offline PaulG

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #352 : 24.Aug.2020, 10:39:35 p.m. »
Cred ca noi gandim prea mult si ne punem mult prea multe intrebari. Toate acele recomandari sunt strict legate de deteriorarea in timp a bateriei.
La pornirea la rece (cold start) masina va porni intotdeauna cu demarorul, nu cu sistemul hibrid. Ceea ce in mintea mea inseamna ca va porni si cu bateria hibrid descarcata, urmand sa tii masina cel putin 30 minute pornita pentru a ii permite sa se incarce cele 2 linii.
Pana acum am mers foarte mult in oras si nu i-am dat mari sanse sa se incarce, si cu toate acestea, sistemul hibrid nu a lasat bateria sa scada sub 2 linii.
Eu cred ca japonezii au gandit bine sistemul. Vom afla in timp exact cat de bine.

P.S. Dealerul nu mi-a dat decat acest detaliu, pentru ca nici ei nu au primit alte detalii. Dar i-am sunat si le-am mentionat ca pana acum nu a scazut sub 2 linii. Cred ca aceasta scadere sub 2 linii se intampla doar la stationari pe perioada lunga ale masinii.
  • Suzuki Vitara AllGrip 1.4 BoosterJet Hybrid Passion 6MT, 2020
We don't drive fast, we fly low!
Consum mediu: banana for scale / merge pe Jet A1, nu pe benzina.
 
The following users thanked this post: FritzVonSpritz

Offline badmania98

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #353 : 25.Aug.2020, 01:51:40 p.m. »
La  a mea, de câteva ori, am reușit să încarc complet bateria (5 linii), dar pentru o scurtă perioadă de timp. La o linie nu am văzut-o niciodată.
  • Suzuki VITARA ALLGRIP 1.4 BOOSTERJET HYBRID LUXUS 6MT, 2020
 

Offline perfidus

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #354 : 26.Aug.2020, 11:41:40 p.m. »
Legat de demaror este corecta observatia , dacă va uitați în catalogul de piese o sa vedeți ca pe hibrida exista o versiune mai "Light" a demarorului de pe Vitara clasic, cu Stop & Start prin demaror. Atât demarorul cât și bateria sunt mai mici la versiunea Hybrid de motor = K14D și sunt asa pentru ca sunt folosite doar în situațiile când ISG-ul nu are energie suficienta în bateria cu litiu de 48V.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline Heavyd

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #355 : 09.Sep.2020, 11:11:58 p.m. »
Ma bate gandul sa comand un Vitara cu dotare passion 2WD
Stie cineva cam cat ii termenul de livrare momentan?

Multumesc

Le. Masina vine si cu roata de rezerva sau numa kit de reparatie?
  • SX4 S-Cross Hybrid
 

Offline enicky

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #356 : 09.Sep.2020, 11:20:35 p.m. »
Stie cineva cam cat ii termenul de livrare momentan?
Le. Masina vine si cu roata de rezerva sau numa kit de reparatie?
   Binenteles ca cineva stie, si asta e dealer-ul. Sunt mai multi factori care determina termenul de livrare, asa ca sunt situatii specifice de la dealer la dealer.
Doar kit de reparatie are in dotare.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline gabi males

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #357 : 09.Sep.2020, 11:24:37 p.m. »
Ma bate gandul sa comand un Vitara cu dotare passion 2WD
Stie cineva cam cat ii termenul de livrare momentan?

Multumesc

Le. Masina vine si cu roata de rezerva sau numa kit de reparatie?
Dacă te interesează în București, îți pot spune mâine (și dacă au pe stoc).
  • Ex-Suzuki Baleno 1,2 GLX,acum Suzuki Vitara 1,4, allgrip,AT,luxus,2019
 

Offline Heavyd

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #358 : 10.Sep.2020, 09:40:52 a.m. »
Ma gandeam ca termenul de livrare ii cam asemanator fara sa conteze de unde comanzi.
O sa ma duc peste 2 saptamani la dealerul local sa vad ce si cum :)

Ce parere aveti despre masinile cara sunt in stoc?

Eu personal ma gandesc la ei ca stau in soare cine stie de cand nefolosit si se degradeaza bateriile si componentele din cauciuc etc. ca nu au fost folosite.

Din aceasta cauza as prefera ceva care acuma a iesit de pe usa fabrici.

Daca masina vine numa cu kit de reparatie, are loc pentru roata de rezerva dedicat sau daca imi cumpar roate de rezerva cric o sa imi ocupe din spatiul porbagajului?
  • SX4 S-Cross Hybrid
 

Offline Dogy

Re: Vitara Hybrid
« Răspuns #359 : 10.Sep.2020, 11:53:08 a.m. »
Nu cred ca masinile care sunt pe stoc au timp sa stea atat de mult in soare incat sa li se degradeze componentele...
A mea a stat in soare (ma rog, era luna aprilie) mai bine de o luna din simplul motiv ca, desi o contractasem deja, intarzia programul Rabla. N-a avut nimic - banuiesc ca dealerii le mai pornesc si ei din cand in cand, le mai misca din loc. Deci nu cred sa fie o problema luand ceva deja din stoc.
Si vezi ca pe site-ul suzuki poti vedea intreg stocul din tara: https://stoc-online.suzuki.ro/

Are loc roata de rezerva subtire plus cric plus suport fara probleme, nu ocupa din portbagaj, are spatiu dedicat. Cu roata normala, ramane un pic ridicata podeaua portbagajului.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 
The following users thanked this post: Heavyd