Autor Subiect: Boxe SX4  (Citit de 38344 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Silfax

Boxe SX4
« : 27.Iun.2009, 08:52:24 a.m. »
Ma bate gandul sa inlocuiesc boxele de pe spate pentru un sound mai clar. A mai facut cineva miscarea asta? Eu as vrea sa pun din gama Sony Explode.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Boxe SX4
« Răspuns #1 : 27.Iun.2009, 11:52:15 a.m. »
  Sa nu faci marea greseala sa iei ceva de la Sony! Cu atat mai mult difuzoare.Incearca sa te uiti dupa Hertz,Focal,DLS, chiar si Jbl pt ceva mai ieftin.
  In functie de cati bani vrei sa investesti,iti recomand mai intai sa incerci o insonorizare a usilor.Se gasesc materiale ieftine,iar cu vreo 200RON eu zic ca faci 2 usi.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline miocrl

Re: Boxe SX4
« Răspuns #2 : 27.Iun.2009, 01:23:42 p.m. »
insonorizare vreau si eu. mai dati cu detalii despre materiale.. nu dinamat.. ma multumesc si cu ceva mai ieftin...
pasla nu merge?

Offline Laurentiu

Re: Boxe SX4
« Răspuns #3 : 27.Iun.2009, 05:48:09 p.m. »
insonorizare vreau si eu. mai dati cu detalii despre materiale..
Pisla face molii ;).
Pt insonorizari se poate folosi cu succes vata minerala.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline miocrl

Re: Boxe SX4
« Răspuns #4 : 27.Iun.2009, 06:42:01 p.m. »
cunoscatorii sper sa ne prezinte o comparatie intre:

- vata minerala (pasla) in cel mai rau\ieftin caz
- alta solutie?
- alta solutie?
- dynamat () cea mai scumpa solutie?

in felul asta o sa pot alege o sulutie

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Boxe SX4
« Răspuns #5 : 27.Iun.2009, 08:19:25 p.m. »
Cea mai ieftina solutie este vatelina.Eu mi-am pus vatelina in usi si in hayon,dar usile le-am facut si cu dynamat. Din cate am observat eu,vatelina ajuta la reducerea vibratiilor din usa.Nu are cum sa faca incinta asa cum face dynamatul sau alt material de acelasi gen. Dar atentie! Vatelina se pune intre fata de tabla si fata de plastic a usii,nu in interiorul portierei unde e geamul
Un exemplu de material insonorizant la pret bun este:

http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_instalare/Insonorizare/Standartplast/Vizomat_BT2_-_8_folii/
 
  O sa postez cateva fragmente dintr-un post scris de un prieten care le are bine de tot cu tot ce tine de car audio.

 "Intro : In majoritatea sistemelor car-audio importanta tratarii acustice a portierelor este deseori neglijata, efectele datorate lipsei acesteia fiind in cele mai multe cazuri atribuite semnalului CD-playerului si mai ales difuzoarelor din portiere care "nu au destula putere" si distorsioneaza. Multi se apuca si inlocuiesc difuzoarele sau CD-playerul pentru a constata ulterior ca nimic nu s-a imbunatatit sau in unele cazuri se aude chiar mai prost.
 Materialele utilizate in controlul undelor sunt in general fie difuzere(reflectante), fie absorbante. In interiorul unei portiere materialele absorbante sunt cele care prezinta interes. In mare, exista 2 fenomene ce trebuiesc evitate intr-o portiera : Vibratia panourilor ce alcatuiesc incinta difuzorului si rezonantele datorate undelor stationare. Vibratia panourilor se datoreaza in mare modificarilor permanente ale presiunii aerului din interiorul incintei. In momentul in care un corp intra in vibratie, devine el insusi "difuzor". Astfel, prin vibratia peretilor incintei, se produc modificari ale volumului acesteia. Perceptia maselor largi asupra acestui fenomen poate fi descrisa prin cuvinte ca : bass anemic, spart, necontrolat ! Rezonantele datorate undelor stationare sunt percepute ca lungiri neobisnuite ale sunetelor si in cazul masinilor cu o aliniere temporala eficienta, alterarea imaginii sonore prin "tragerea" anumitor instrumente din parbriz in usi ! Masurile ce pot fi luate in combaterea celor 2 probleme sunt rigidizarea cat mai puternica a peretilor incintei si umplerea acesteia cu materiale absorbante in functie de difuzorul folosit si de curba de raspuns in frecventa urmarita. Rigidizarea panourilor trebuie insotita de asemenea de rigidizarea suportului difuzorului. Ordinea operatiunilor ce trebuiesc executate pentru imbunatatirea calitatii incintei din portiera ar fi :
- Prinderea cat mai rigida a difuzorului de panoul de tabla prin intermediul unuia sau mai multor inele de MDF ( in cazul masinilor la care difuzorul este prins de fata de plastic, aceasta masura este obligatorie)
- Utilizarea unor folii bituminoase ca Dynamat, Caliber, Stinger...pentru impiedicarea vibratiei celor 2 panouri de tabla care alcatuiesc incinta. Pentru fetele de plastic exista o solutie foarte eficienta de tip pasta Brax X-Vibration care intareste foarte mult plasticul reducand "soriceii". Minimul pentru un sunet decent este un strat de folie bituminoasa pe fata exterioara si altul pe scheletul metalic, intre acesta si fata de plastic. Pentru efect sporit se pot aplica straturi succesive de folie pe pe panoul exterior si pe ambele parti ale scheletului metalic.
Pentru cei pretentiosi, la cele de mai sus se poate utiliza  burete cu celula inchisa tip "polyfoam", destinat in mod normal constructiilor. Acest tip de burete se poate gasi la magazinele ce comercializeaza materiale de constructii de tip Bricostore. Buretele in cauza, aplicat peste folia bituminoasa va reduce rezonantele din interiorul incintei dar va imbunatati si coeficientul de transfer termic al panoului exterior. Exista de asemenea niste placi de tip Dynaxorb ce se amplaseaza in spatele difuzoarelor pentru absorbtia exnergiei trimise de catre difuzor in spate.
- Solutii extreme merg pana la fabricarea de la 0 a fetelor de usi din fibra de sticla foarte groasa sau fabricarea de incinte separate in interiorul portierelor.

Atentie : Nu folositi vata minerala sau burete cofrat folosit in studiourile de inregistrari in interiorul incintei (intre cele 2 panouri de tabla) intrucat acolo se intalneste frecvent apa sub forma lichida si de condens iar cele 2 mucegaiesc in timp !

Dupa aplicarea tuturor acestor metode veti constata un bas si o medie inferioara mai scurte, curate si precise !

Alte considerente legate de difuzoarele de mid-bass din portiere :

- Pentru un difuzor uzual de 16.5cm frecventa inferioara de taiere trebuie sa fie in jurul valorii de 60-80Hz. Nu incercati sa mergeti mai jos intrucat nu numai ca nu veti obtine mari rezultate dar veti si stresa difuzorul inutil la volume mari. Putine difuzoare fac exceptie si sunt in general scumpe !
- Dati difuzorului cat mai mult curent si un semnal de calitate. Un amplificator mai puternic decat difuzorul si cu gain-ul dat cat mai jos este intotdeauna preferabil unui amplificator slab cu gain-ul impins la maxim
- Pentru cei foarte pretentiosi, alegera difuzorului de mid-bass ar trebui insotita de un calcul intr-un program specializat (incinta poate fi aproximata cu una inchisa). Un program exceptional de calcul este Unibox (fisier Excel). Acest program poate calcula raspunsul difuzorului intr-o incinta data, tinand cont de materialele fonoabsorbante folosite, de "scurgeri" ale incintei, poate sugera incinta optima pentru difuzorul respectiv, poate indica punctul de taiere al difuzorului, frecventa de rezonanta in incinta respectiva, frecventa la care cursa maxima sau liniara este depasita, timpul de raspuns al difuzorului ( decay > viteza sau cat de repede el se opreste din miscare dupa impulsul primit) ! Incinta portierei este bineinteles fixa si de aceea trebuie cautat difuzorul care i se potriveste.

Stiu ca e mult de citit,dar merita.Ca sa vedeti de ce tot insist eu cu insonorizarea si de ce zic ca schimbarea difuzoarelor nu e cea mai buna solutie.Sau nu e singura solutie
« Ultima Modificare: 27.Iun.2009, 08:21:13 p.m. de Andrei Suzuki »
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline Silfax

Re: Boxe SX4
« Răspuns #6 : 27.Iun.2009, 11:46:15 p.m. »
...un raspuns cat se poate de documentat. Danke!
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline radu-sx4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 198
  • Gen: Bărbat
  • EX-SX
Re: Boxe SX4
« Răspuns #7 : 07.Iul.2009, 07:07:08 p.m. »
Are cineva vreun pret pt. dynamat si pt. niste boxe Hertz? Eu am pus vata minerala cu folie anticondens in portierele unui Vw Golf3 si nu a mucegait, dar numai intre folie si plasticul portierei si s-a redus mult zgomotul de rulaj care il scotea masina si se auzea in interior.
 

Offline miocrl

Re: Boxe SX4
« Răspuns #8 : 07.Iul.2009, 09:16:09 p.m. »
Stiu ca e mult de citit,dar merita.Ca sa vedeti de ce tot insist eu cu insonorizarea si de ce zic ca schimbarea difuzoarelor nu e cea mai buna solutie.Sau nu e singura solutie

mersi de info.. tre sa fac si eu miscarea ca bazaie usile :(

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Boxe SX4
« Răspuns #9 : 07.Iul.2009, 09:32:51 p.m. »
Radu,daca vrei sa schimbi doar difuzoarele,fara sa adaugi amplif,ti-as recomanda de la Hertz DSK165(gama Dieci).Sunt niste difuzoare misto,gama Dieci fiind gandita sa mearga direct pe HU. Astea se invart cam pe la 370RON.
Cu insonorizarea e cam greu de dat un pret pt ca totul depinde de cate foi intra. Un pachet de Dynamat Xtreme cu 4 folii 305mm x 914mm costa in jur de 230RON.Sa zic ca 2 pachete ti-ar ajunge.Dar asta nu poti sa aflii pana nu vezi la fata locului.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI