Autor Subiect: problema Clima  (Citit de 4987 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Hoinar

Re: problema Clima
« Răspuns #20 : 03.Mai.2023, 05:33:53 p.m. »
Dupa 1 an am observat o chestie ... la mine merge climatizarea bine 1 da, odata nu ... am un drum lung de facut, cum imi este norocul ... daca merge bine din prima, tot ce trebuie sa fac este sa nu opresc motorul pana la destinatie ... si nu am probleme ... daca am oprit motorul, la repornire se face "lenesa" sta intr-o liniuta si nu face mai nimic ... daca ii dau manual, inghet de frig  :-)), daca o trec pe Auto, mor de cald :-)).
Din experienta cu alte masini si sisteme de climatizare automata, sunt 2 probleme majore ...
1. Pozitionarea tampita a senzorului de temperatura interioara ( langa butonul de la care se face pornirea ), exista o mica fanta, in ea se gaseste acel senzor ... trebuia sa fie sus in oglinda, ca la alte masini ..
2. Softul masinii este foarte prost conceput ... la orice masina normala cand sta in soare, senzorul interior citeste 28 de grade ( de ex ) si cand pui  22 + Auto, clima automata porneste ca nebuna sa duca temperatura interioara la valoarea solicitata in cel mai scurt timp, apoi o mentine, fara sa tina cont de temperatura exterioara. La Suzuki nu merge asa ... vede ca sunt 28 C, dar pe auto climatizarea pleaca cu o turatie in funtie de temperatura exterioara ... daca sunt 14C afara, abia porneste la o liniuta si mori de cald in ea. Daca afara este mai cald, pleaca mai voios, dar la peste 25C ... testat si demontastat si mers la service cu problema cu datele din diagnoza scoase ... m-am dus cu video in care le-am aratat parametrii ... sa nu comenteze ... ca mi se pare mie ca este cald  :-))
Raspunsul ... nu avem actualizare de soft si ... asa fac toate ... daca vreau rece, sa trec climatizarea pe manual. Am testat si pe alte 2 masini de la ei din curte .. asa este .. la fel faceau si alea ...
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: SPIRIDUSHU

Offline Hoinar

Re: problema Clima
« Răspuns #21 : 03.Mai.2023, 05:39:48 p.m. »
@sancheznfy_br
Daca vrei sa vezi daca ai probleme cu instalatia, mergi la un service care au termometru, care intra in ventilatie, o pui in soare, maxim rece, pornesti AC, fara recirculare, sa bata numai pe gurile din fata, apoi dai ventilatia la 50-60% ... temperatura afisata de termometru trebuie sa fie de 4-5C
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: problema Clima
« Răspuns #22 : 03.Mai.2023, 05:42:18 p.m. »
Da, ar putea fi o problema amplasarea senzorului, ca sus e aerul cald, jos ... e mai rece si e fix deasupra genunchiului. Mai adaug un motiv cat se poate de real. Apoi celalalt da, cred cu tarie ca e ceva de la soft, nu stiu ce clima au in Japonia da' aici nu se potriveste socoteala.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline sancheznfy_br

Re: problema Clima
« Răspuns #23 : 03.Mai.2023, 05:45:57 p.m. »
Poate putem muta senzorul in alta parte? E chiar asa greu? Sau poate intram cu un calc de bord si schimbam.ceva

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

  • vitara 2w passion 1.6 VVT
 

Offline Hoinar

Re: problema Clima
« Răspuns #24 : 03.Mai.2023, 05:55:44 p.m. »
Pozitionarea este tare aiurea, pentru ca in acel loc, nu exista un flux de aer ... care sa indice orice schimbare de valoare a temperaturii in habitaclu. Pana ajunge acolo aerul rece, cam ingheti ... si invers ... dupa ce a facut frig in masina, scade turatia la ventilator sa nu mai bage asa rece si mixeaza aerul cu cel exterior, pana ajunge valoarea corecta, mori de cald .... si tot asa ... =))
@sancheznfy_br ... nu merge cum crezi tu  :-))
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline cristidav

Re: problema Clima
« Răspuns #25 : 03.Mai.2023, 06:01:36 p.m. »
... asa fac toate ... daca vreau rece, sa trec climatizarea pe manual. Am testat si pe alte 2 masini de la ei din curte .. asa este .. la fel faceau si alea ...

Aici e problema mea. O trec pe manual, dar la relanti abia de baga aer cu toate la maxim. Cum pornesc de pe loc, cum ma ingheata daca o las pe maxim. Stiu, ti-am mai zis, si stiu, n-am gasit rezolvare... daca bine imi amintesc.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: problema Clima
« Răspuns #26 : 03.Mai.2023, 06:04:47 p.m. »
E greu de mutat senzorul, trebuie data fata de la bord, probabil si volanu', implica multe socoteli si dupa aia nu stii cum citeste de fapt si ce surprize mai ai dupa...
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline enicky

Re: problema Clima
« Răspuns #27 : 03.Mai.2023, 08:57:12 p.m. »
  Inteleg din ce povestiti, ca voi aveti probleme mai mari decat mine, dar la mine este prima masina cu clima auto, asa ca prima referinta a fost Vitara, care asa "manuala" cum este, raceste/incalzeste mult mai rapid, asta in conditiile in care plafonul are doua randuri de izolatie(stp+burete), usile sunt captusite, idem podeaua la ambele.
Ce-i drept ca vara, chiar daca S-Cross-ul este bleumarin, nu te sufoci in el,(un "deget" de geam deschis) dar, eu fiind invatat cu manual, dau de butoane pana la HI si turatie pe la jumatate, iar d-abia dupa ce s-a racorit dau pe auto pe la 19-200.
   Faptul ca am climatronic nu ma obliga s-o si folosesc, manual face "grosul", automat mentine temperatura.
Dar, sbliniez, daca la Vitara s-a-ntamplat sa ne inghete picioarele, la S-Cross, nu.
   Chiar daca e alt subiect, as mentiona ca nici incalzirea din scaune nu e extraordinara la S-Cross, chiar daca are 2 trepte! La Vitara am incalzire AM tot cu doua trepte si este mult mai eficienta.
   Ma gandeam ca la S-Cross o vina o poarta si parbrizul mai mare, zic si eu...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: problema Clima
« Răspuns #28 : 04.Mai.2023, 09:08:26 a.m. »
Nu sunt niste probleme cu care sa nu poti trai insa confortul ar fi fost mult imbunatatit cu:

- un parbriz atermic,
- niste aeratoare plasate mai cu cap si un pic mai evoluate, (am vazut ca pe noul s-cross au bagat si ei niste aeratoare cu care sa faci treaba)
- un senzor de temperatura plasat in partea de sus sau la nivelul capului,
- un soft care sa tina AC automat la nivelul de temperatura cerut.
- cand folosesti auto AC el iti seteaza automat caile prin care sa bage aer ceea ce nu e o idee tocmai buna, ar fi putut fi Auto dar sa te lase pe tine sa alegi pe unde sa bage aer. Daca iti alegi tu, se dezactiveaza.
Deci e un auto foarte restrictiv, ori mergi pe conditiile lui, ori manual.

Eu am plafoniera si, din fericire, e tratata pentru soare peste vine si o plasa anti soare si nu se simte din partea plafonului mai deloc soarele. Cand sta in soare, nu ai ce sa-i faci, orice ai avea. Vara trecura am folosit cu succes un parasolar care imbraca si capota motor si oglinzile si a mers bine de tot, dar doar daca o folosesti dimineata si seara altfel e greu s-o tot dai jos. Parasolar sau umbra e singura metoda. Am citit ca atunci cand e vara si in masina e cuptor, nu e sanatos deloc sa intri si sa respiri aerul de acolo pentru ca inauntru sunt substante chimice posibil cancerigene care ies din plastice. Deci oricum trebuie aerisita bine masina si cu ocazia asta se mai raceste pana la un nivel cat de cat acceptabil.

Trucul meu cand vad ca devine lenes Auto AC : ii mai dau 0.5 - 1  grad in jos si se mai trezeste si baga.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline elisavvasile

Re: problema Clima
« Răspuns #29 : 09.Iul.2023, 08:42:04 a.m. »
Buna ziua!Am și eu o problema legata de clima la Vitara din 2022. acum câteva zile cu mașina,motorul pornit,start-stop off,vrând să funcționeze ac,am observat fluctuații ale turației motorului,cam între 750-850,..Am iesit din mașină și am auzit un ventilator de sub capota mașinii,probabil cel de răcire motor,care cupla și decupla.Problema este că funcționa câteva zeci de secunde se oprea tot pentru câteva zeci de secunde!Așa fac toate?Motorul la relanti nu poate duce aerul condiționat?Pornirea ventilatorului probabilă ajuta la o răcire mai buna pentru agentul de răcire,dar așa,start-stop la câteva zeci de secunde?Nu o să cedeze ventilatorul?Nu mai zic că am și un alt consum?O face așa și când mă deplasez cu mașina?Fenomenul se întâmplă și la alte mașini?Mulțumesc frumos!


  • Suzuki Vitara