Autor Subiect: Vitara S vs Hyundai Kona  (Citit de 11907 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #50 : 22.Oct.2019, 01:23:43 p.m. »
Un ulei mai negru e un ulei care a curatat motorul de diverse depuneri si impuritati. Adica un ulei care isi face treaba. Tu parca te laudai ca stii cu automotive si d`astea.  :fluier:

Stiu de ce e negru, tocmai de asta ma duc sa-l schimb mai repede pentru ca nu mai face fata saracul.  :D


  ..... daca ai o "problema" ai de reparat si tabla si plastic de inlocuit, care nu-i chiar ieftin.

Cred ca plasticul e mai ieftin decât sa te apuci sa dezdoi tabla.
La Kona sunt portiuni de plastic strategic amplasate (aripile) tocmai pentru a micsora riscul sa ai de înlocuit tabla.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline aavii

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #51 : 22.Oct.2019, 01:43:16 p.m. »
Stiti ca treaba asta cu "plasticul ieftin" e doar in mintea noastra ca utilizatori carcotasi!
Mi-am rupt cu o roata cu tot cu janta o sustinere de la polita de portbagaj care printr-un mod cretin si de neinteles e trurnata din plastic in acelasi corp cu toata acoperitoarea de plastic laterala din portbagaj , drept urmare am intrebat cat costa: IEFTIN! 1100 ron FARA TVA! Al naibi plastic ieftin :)
Deci nu stiu daca e mai ieftin sa dezdoi tabla decat sa cumperi plastic (nu ca nu ar fi ieftin intr-adevar plasticul doar ca ni se vinde la preturi fantastice)
  • Suzuki Vitara S grade
 

Offline enicky

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #52 : 22.Oct.2019, 01:44:28 p.m. »
  Cred ca plasticul e mai ieftin decât sa te apuci sa dezdoi tabla.
La Kona sunt portiuni de plastic strategic amplasate (aripile) tocmai pentru a micsora riscul sa ai de înlocuit tabla.
  Depinde! Chiar azi am vazut una gri cu numere rosii si cu ornamentul de pe aripa dreapta "lipsa". Vad ca se prinde cu braduti cred, ca aripa avea gauri din loc-in-loc. Poti avea avea nesansa sa muti si plasticul si tabla. Asta de azi avea tabla intreaga. Nu baga mana-n foc ptr. plastic ! la Ford mi-a julit bara-fata de la un cap la altul si cu vopsea cu tot, a iesit la vreo 4000lei. Noroc c-avea rca omul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline remarque

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #53 : 17.Aug.2020, 06:09:04 p.m. »
Încă niște aspecte despre Hyundai Kona 1,6 T-GDI 4WD.
Suspensia independentă spate. Are o stabilitate în curbe la viteze mari mai bună cu mult decât a Vitarei și mai mare decât a unui Ford Focus ce l-am folosit de nou și pe care l-am considerat etalon. Avea și el suspensie independentă spate, stătea în curbe admirabil, testat pe drumuri săptămânale  de Bistrița-București.
 
În schimb la ieșire din asfalt manuala/hidramata Vitarei e net superioară DCT-ului Konei.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #54 : 19.Aug.2021, 06:57:46 a.m. »
Spre comparație consumul de la Hyundai Kona 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT, 177CP.

Traseu: Bistrița - Toplița - Miercurea Ciuc - Galați -Tulcea,  șofer relaxat, mers afară din localități cu 100-110 km, multe depășiri, scos strict pe acest traseu 6,1 l/ 100 km.

La întoarce același traseu, condiții mai grele, stat mult în coloană la bacul din Galați, alte câteva zeci de minute prin diverse ambuteiaje, consum pe traseul Tulcea - Bistrița: 6,6 l / 100 km.
« Ultima Modificare: 19.Aug.2021, 07:14:57 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #55 : 19.Aug.2021, 08:51:49 a.m. »
M-am uitat la Kona când cautam o mașină noua. Nu a intrat in "finale" pentru ca nu e stilul meu si având la dimensiuni mai mari ca Vitara are portbagaj mai mic si înălțime redusa cu 5 cm. Acest ultim lucru este decisiv pentru persoanele care au sau avut probleme cu spatele si accesul in mașină (personal am renunțat si la Peugeot-ul 2008 deja ochit din acest motiv, când am urcat într-unul la un alt dealer...i-am sunat pe ceilalți si am zis pas).

PS: Din ce am văzut eu nici o alta mașină din clasa asta nu are vizibilitatea spate pe care o are Vitara! Excelentă adică.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline remarque

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #56 : 19.Aug.2021, 10:17:53 a.m. »
Și eu am probleme cu spatele și într-adevăr Vitara e mai înaltă și mai comodă din acest punct de vedere. Portbagajul la Kona e mai mic decât la Vitara, dar e mare pentru 2 persoane și suficient la limită pentru 4 persoane, am mers în formula asta de mai multe ori mii de km, pentru 5 persoane portbagajul e clar insuficient.
Avantajele sunt altele, fiabilitatea, comportamentul dinamic, insonorizarea, lipsa greierilor, sistemul audio mai bun și surpriză: consumul, care la puterea asta e rezonabil.

Ca o paranteză, când mi-am luat Vitara nouă în 2015, 1,6 VVT, MT, All Grip, m-a influențat și părerea pozitivă a lui Robert Adam de pe turații.ro, vezi: 
https://www.turatii.ro/2015/06/18/suzuki-vitara-16l-allgrip-spirit/

Când mi-am luat Kona, 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT, 177CP m-a influențat (în logică inversă) părerea negativă  în special despre consum a aceluiași Robert Adam:
https://www.turatii.ro/2019/01/08/hyundai-kona-1-6l-t-gdi-7dct-4wd-luxury/amp/
Cu toate acestea  nu e vina lui că în 2015 a recomandat Vitara 1,6 VVT Euro 6 cu mari pretenții de fiabilitate, proba timpului a fost de fapt importantă.

Cu toate dezavantajele unui motor GDI turbo de cilindree relativ mică, până acum mă bucur că am luat Kona 1,6 T-GDI, 4WD, cu atât .ai mult cu cât așa ceva nu se mai fabrică, doar motoare în 3 cilindri fără 4WD, sau 1,6 GDi hibrid 2WD fără turbo, iar consumul la a mea e clar mai mic decât a zis Robert Adam, cutia DCT (ce nu pare vreun etalon al fiabilității) schimbă fulgerător, motorul toarce ca un motan.

Din cât am înțeles fiabilitatea mai bună a motoarelor Hyundai/Kia vine din faptul că aceștia au propria divizie metalurgică, în timp ce Suzuki apelează la terți. Pentru cei ce nu știu: principala garanție a fiabilității unui motor e rețeta metalurgică corectă și modul în care o pui în practică.
« Ultima Modificare: 19.Aug.2021, 10:48:09 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #57 : 19.Aug.2021, 10:39:35 a.m. »
Asta cu 3 cilindri mi-a rămas in minte de multa vreme din discuțiile de pe forum, de aceea mi-am promis ca n-o sa-mi iau niciodată mașină cu motor in 3 cilindri. Americanii au motoare mari (8V, cele mai bine natural balansate motoare) cu compresie scăzută cu care mergi 1 milion de mile. In Europa au impus supra compresia, motoare in 3 cilindri si supra bla bla bla numai ca sa para vreun avans tehnologic. E totul politica si eu sunt satul de manipulările media.
Kona e o mașină buna, dar pentru mine înălțimea este critica.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline enicky

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #58 : 19.Aug.2021, 10:49:48 a.m. »
.....Cu toate dezavantajele unui motor GDI turbo de cilindree relativ mică, până acum mă bucur că am luat Kona 1,6 T-GDI, 4WD, cu atât .ai mult cu cât așa ceva nu se mai fabrică, doar motoare în 3 cilindri fără 4WD, iar consumul la a mea e clar mai mic decât a zis Robert Adam, cutia DCT (ce nu pare vreun etalon al fiabilități) schimbă fulgerător, motorul toarce ca un motan.
      Deci vorbim de Kona, asa ca nu vad de ce ar fi cilindreea mica !
Acelasi motor il regasim pe Tucson, care are un consum ...impresionant.
   Am un coleg cu Kona si unul cu Tucson, imi place Kona la interior, n-am condus-o(am condus noul Tucson), dar cred ca este foarte rapida si ofertanta, context in care nu vad cum ar avea un consum mic.
   Pe de alta parte, avand in vedere forma, garda la sol, eu as compara-o mai degraba cu S-Cross, decat cu Vitara.
Cat despre portbagaj, cred ca e la limita a 2, max.3 persoane. Colegul meu chiar se plangea ca au fost 4 pers. si nu le-a ajuns portbagajul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline remarque

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #59 : 19.Aug.2021, 10:54:54 a.m. »
Crede-mă, chiar dacă "manipulările media" zic altfel 1,6 e o cilindree mică chiar și pentru un small SUV.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip