Autor Subiect: Vitara S vs Hyundai Kona  (Citit de 11910 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #40 : 21.Oct.2019, 01:41:43 p.m. »
Am eu mașina cu pricina, o Kona 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT luată de nouă după ce am vândut Vitara. Știți voi de ce.

Dotarea e Highway, suficientă pentru mine, climă automată, sistem audio decent, mai bun decât cel de pe Vitara, faruri cu aprindere automată, navigare cu Google Maps sau Waze, roți de 17 de aliaj care-mi plac, discuri de frână mari, scaune față și volan încălzite. În spate la pasageri e mai mult loc decât la un CX-3, dar portbagajul e mai mic decât la Vitara. Roata subțire de rezervă e inclusă. La volan poziția e confortabilă dar mai joasă ca la Vitara.

Dacă motorul e rece, vreun minut stă la 1500 ture, apoi turația coboară. îl las în minutul ăla pe loc să-și facă ungerea și apoi în primele sute de metri te ia cu friguri, am văzut pe bord și consumuri de 50-60l/100 km. Algoritmul care calculează  consumul la staționare e clar perfectibil. Consumă 11-13 l/100 km în oraș la drumuri sub 10 km (Bistrița e oraș mic) iar  la mers normal la drum întins fără autostradă ia cam 6,2-6,5 /100 km.. Pe autostradă cam 8,5-9. Recordul absolut de consum mic la un drum Bistrița - Alba Iulia a fost de 6 l/100 km, dar m-am chinuit să merg la consum. Cu Vitara am mers pe același drum cu consum în jur de 5 l/100 km, de vreo două ori am scos și sub 5. Motorul e puternic, depășirile sunt floare la ureche. Problema nu e dacă am o distanță la limită față de mașina din față, ci să am suficient spațiu pe sensul meu de mers în fața mașinii ce o depășesc.  Încep depășirea cu 70 km/h și fără să fac kickdown de multe ajung la finalul depășirii pe la 120-130 km/h. Dacă între mașina ce o depășesc și cea din fața ei ei nu e distanță mare, trebuie să frânez violent la întoarcere pe bandă. Poate și pentru că dozez greu accelerația, dacă accelerez ușor e ok, dacă accelerez mediu deja retrogradează și mă dă cu capul de tetieră,  cât despre kickdown am accelerat doar de câteva ori cu pedala la fund, nu prea am unde face asta. 

Motorul are două zone distincte de temperatură, chiulasa stă la temperatura apei, cu ceva peste 90 grade, blocul motor stă la temperatura uleiului, circa 110 grade. Pe caniculă indicatorul pentru temperatura apei stă nemișcat la valoarea normală, dar în blocul motor temperaturile cresc. Ar fi bun acolo un termometru care nu există. În modul sport ține turele mai sus decât în confort sau eco. Dacă nu folosești modul sport, cutia subturează puternic (1500 ture, uneori și 1200-1300). Mai ales pe caniculă, dacă ai ture puține și o calci violent vreo 2 secunde face ca un diesel. Bănui că e vorba de LSPI (low speed pre-ignition). De aceea când e cald afară am început să pun benzină mai rezistentă la detonații, de 98 sau de 100 și oricum pentru a evita subturarea merg tot timpul doar în modul sport sau în cel manual. Așa reduc și turbo lagul.

Au fost voci care au zis că apare oil-dilution la Hyundai 1,6 T-GDI (vezi https://www.zoso.ro/hyundai-kona-1-6t-highway-review/) , dar în circa  7.000 km nivelul pe jojă n-a crescut. Dar uleiul de motor s-a înnegrit. Produce cenușă mai multă ca aspiratul, probabil uleiul e și ars de turbina fierbinte. O să-l schimb la 7500 km.

Dacă are de rezolvat o schimbare previzibilă cutia DCT schimbă ca gândul, dar nu-i plac situațiile în care nu poate anticipa, atunci DCT-ul face preselectarea în sens invers celui util. De exemplu în trafic aglomerat, mergi în frână de motor în viteza a 2-a și apoi accelerezi, că s-a eliberat în față. Datorită decelerării a preselectat viteza 1 dar e nevoie imediat de viteza a 3-a. Se bâlbâie puțin. Mersul bară la bară nu face bine ambreiajului care patinează mult în primele două viteze. Așa e programată să funcționeze din fabrică.

Kona e mai dinamică și mai trendy-flendy ca aspect, Vitara e mai cinstită. Cu excepția Vitarei de am avut-o eu, care a cam făcut trotuarul.
« Ultima Modificare: 21.Oct.2019, 01:53:34 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: fireburn, ntire2000, shpeedy, Utilizator_Anonim, toma, ariciul, Dogy, Florin23, dthem, Fujitsu

Offline Fujitsu

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #41 : 21.Oct.2019, 02:16:05 p.m. »
Mulțumim @remarque pentru detaliile despre Kona 1.6 turbo-benzina.
Parcă îmi lipsește sprintul ăla la depășiri pe care îl descrii, dar acum asta e - fiecare cu ce ne-am ales ...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #42 : 22.Oct.2019, 12:10:12 a.m. »
Când am purtat eu discuții cu Hyundai, Kona electric nu se putea comanda - nu se putea asigura un termen de livrare. In tot anul 2019 s-au adus doar 2 bucăți. In 2020 e vorba sa se aducă 10.
Deci, Kona electric e un vis frumos, dar greu realizabil.

Nu doar la noi. Uite un grafic cu termenul de livrare a diferitelor modele electrice în Germania.

Offline ntire2000

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #43 : 22.Oct.2019, 12:31:40 a.m. »
Am eu mașina cu pricina, o Kona 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT luată de nouă după ce am vândut Vitara. Știți voi de ce.

Ma mânca pe mine limba sa te divulg, dar m-am abtinut.  :D
O fi Vitara mai cinstita, dar Kona arata mai bine.
Mie îmi place cum arata - totusi este mult peste Vitara.

PS: despre ulei stai linistit, Vitara mea are aproape zece mii si e cam negru (e mult prea negru pentru obsesia mea vizavi de sanatatea motorului) - o sa ma duc sa-l schimb cât de repede.
Am impresia ca la astea cu turbina, uleiul "moare" un pic mai repede decât îl lauda producatorii.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque

Offline steph

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #44 : 22.Oct.2019, 02:47:34 a.m. »
Un ulei mai negru e un ulei care a curatat motorul de diverse depuneri si impuritati. Adica un ulei care isi face treaba. Tu parca te laudai ca stii cu automotive si d`astea.  :fluier:
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline Leutz

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #45 : 22.Oct.2019, 03:04:00 a.m. »
Rolul uleiului nu este sa curete (chiar daca in mod colateral se intampla si asta). Depunerile si impuritatile ajung in ulei in primul rand din cauza ca... exista. De ce exista? Din diverse motive, printre ele putand fi si un ulei care nu-si indeplineste bine rolul de baza.

Un ulei curat e intotdeauna de bine. Cand e murdar... e normal sa apara intrebari. Intrebarile pot gasi ca raspuns cauze benigne sau... maligne, dupa caz.
« Ultima Modificare: 22.Oct.2019, 03:23:11 a.m. de Leutz »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: ntire2000, remarque

Offline boga81

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #46 : 22.Oct.2019, 07:16:29 a.m. »
La diesel intotdeauna uleiul e mai negru la schimb. Asa a fost pe Ford, pe Sandero vs. Logan si SX4. O sa vad acum si la Prafuitor

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #47 : 22.Oct.2019, 07:35:12 a.m. »
Să nu o luăm pe ulei acum aici  :baston:

Offline fireburn

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #48 : 22.Oct.2019, 08:34:30 a.m. »
Un ulei mai negru e un ulei care a curatat motorul de diverse depuneri si impuritati. Adica un ulei care isi face treaba.

 :good:
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline enicky

Re: Vitara S vs Hyundai Kona
« Răspuns #49 : 22.Oct.2019, 09:17:35 a.m. »
O fi Vitara mai cinstita, dar Kona arata mai bine.
Mie îmi place cum arata - totusi este mult peste Vitara.
   Chestie de gust ! Atatea zorzonele pe ea ! Trebuie sa ne gandim ca daca ai o "problema" ai de reparat si tabla si plastic de inlocuit, care nu-i chiar ieftin. Vitara e un model clasic, iar Kona e de extreme, ori iti place ori nu ! :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip