Autor Subiect: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii  (Citit de 16800 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Soimu

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #220 : 24.Ian.2018, 06:21:55 p.m. »
"Cu toate acestea, Suzuki România este deschisă la discuții individuale despre fiecare caz în parte, cu fiecare dintre clienții care nu au primit autovehiculele comandate de la RS Sara Motors SA, despre oferta noastră de vânzare a unui autovehicul Suzuki prin intermediul altor dealeri, independent și separat de tranzacția încheiată cu RS Sara Motors SA; sub rezerva faptului că această ofertă nu are ca scop garantarea, completarea sau substituirea cu privire la nici un aspect a tranzacției dumneavoastră cu RS Sara Motors SA (…)"

...aha...se intelege din cele scrise mai sus de Suzuki Romania ca fiecarui dintre clientii care nu au primit masinile comandate la SARA MOTORS  i se va face o oferta de vanzare(!!!) a unui autovehicul "Suzuki  prin intermediul altor dealeri, independent și separat de tranzacția încheiată cu RS Sara Motors SA".....adica o iei de la inceput cu alt dealer si alta PLATA(daca mai ai bani!).

...si sa nu speri cumva ca recuperezi ceva din tzeapa primita: " sub rezerva faptului că această ofertă nu are ca scop garantarea, completarea sau substituirea cu privire la nici un aspect a tranzacției dumneavoastră cu RS Sara Motors SA (…)"

Tare!!!...si asta e si acum pozitia oficiala???
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline JhonS

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #221 : 24.Ian.2018, 06:55:08 p.m. »
Da, asta e si acum pozitia, am primit oferta si mie mi s-o parut buna si ca urmare am acceptat-o. E confidentiala intelegerea, am impresia ca au facut oferte pentru puterile fiecaruia. Astept sa se si materializeze. Cred ca puteau sa ne dea masinile foarte lejer degeaba, dar zic mai jos de ce cred eu ca nu au facut-o.
Initial au intentionat sa ne dea masinile in baza cesionarii creantelor de la masa credala, dar am impresia ca in scenariul asta patronul scapa de actiunea penala in desfasurare (cred ca asa era planul de la inceput la Sara Motors) - in momentul cand primeam masinile, nu mai exista paguba. Si asa foarte probabil avocatii apararii or sa se straduiasca sa demonstreze ca paguba nu exista (ma rog, daca le-om primi), dar ce exista sigur e suma aia de care ziceam la inceput.
In teorie suntem intr-o situatie favorabila - urmand sa primim masini de la Suzuki Romania independent de Sara Motors (nu gratis), iar daca procesul evolueaza pozitiv pentru noi - sa primim de patronul amenintat cu puscaria inca o masina  :-j
Practic nu avem nimic (inca).
  • Vitara ?
 

Offline Soimu

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #222 : 24.Ian.2018, 07:49:54 p.m. »
Greu de inteles!...adica ai platit sa zicem 16000 euroi pt. o (sa zicem) Vitara pe care nu-i mai vezi in veci, si Suzuki romania iti propune sa-ti livreze alta la sa zicem pret de fabrica de 7000 euro, si tu accepti?...adica in final masina de 16000 te va costa 23000 euro si cu speranta ca mai recuperezi ceva de la SARA?....nu mi se pare ok!...pt. ca nu vei recupera nimic....solutia e sa faceti toti ca aia de la Honda, sa va dea ce ati platit(daca e integral, la cei cu avansuri e ok....pierderea e mai mica)

Daca va da masinile, litigiul se muta intre Suzuki si SARA.....si Suzuki poate face plangere penala contra SARApe multe capete, inclusiv ca si-au insusit banii destinati lor de la clienti...dar nu au sanse de recuperat prea mari
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline Soimu

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #223 : 24.Ian.2018, 08:31:52 p.m. »
Iata o postare interesanta dintr-o alta discutie, alt scandal cu alt dealer auto, dar care poate fi folositoare pagubitilor din cazul de fata:

"Personal reactia honda romania mi se pare cusuta cu ata alba...
S-ar putea sa ma insel in cazul de fata, insa am destui clienti care sunt dealeri ale unor branduri mari (din afara pietei moto) si brandul mama le impune niste conditii de mama-mama.
Pana si cursul valutar este impus "de la centru", sa nu mai vorbesc de marja de profit caci pretul final nu trebuie sa treaca peste o anumita valoare sau sub o anumita valoare.
Promotiile sunt la fel controlate si ruleaza printre dealeri. O perioada are unu' promotie, apoi celalalt, si tot asa... cu procent fixat de la centru...
Nu merge sa te faci dealer oficial au unui brand mare si sa faci ce vrei tu si cum te taie capul... cel putin, nu in cazurile intalnite de mine la clientii mei. Si clientii astia ai mei nu comercializeaza branduri precum Honda, ci marci mai modeste, si-n alte arii de activitate.
 
Fara aceste restrictii contractuale, ar fi haos total, fiecare bisnitar ar face cum ar vrea el "business" cu produsele si renumele brandului....
 
De dragul argumentului, gandeste-te ca, de maine, imi deschid caenu' si ma apuc si eu de importat motociclete/masini.
Investesc xxx mii de eur in amenajarea spatiului (desi si asta nu-i lasata la voia intamplarii) si ma apuc de business.
Fiind firma mica este probabil sa-mi permit un adaos comercial mai competitiv decat cel de la dealerii autohtoni deoarece, sa zicem, nu traiesc din banii aia si-mi permit sa-mi amortizez investitia in 15 ani...
Astfel o sa pot avea niste preturi mult sub piata existenta, pentru aceleasi produse de marca...
Cum crezi tu ca o sa pice asta in fata celorlalti dealeri???
 
Iata de ce brandurile mari isi impun restrictiile corespunzatoare.
Iti spun sigur ca dealerii nici cataloage proprii nu au voie sa-si printeze, toate vin de la centru, free sau contra cost... depinde de intelegerea contractuala...
 
Brandurile mari au, ceea ce in bransa se numeste "manual de identitate"...
Acesta stabileste tot, de la fontul si marimea intre literele unui paragraf, asezarea in pagina si culorile folosite, pana la cat de mare si unde trebuie pozitionat biroul de la receptie in reprezentanta....
Sau tu crezi ca McDonalds arata la fel in orice colt al lumii doar pentru ca au prins aia promotie la caramida galben cu rosu....
 
Puii mei, daca-ti deschizi un mini market si vrei sa vinzi iaurt danone, nu poti, pana nu le cumperi/inchiriezi frigiderul branduit...
si voi imi spuneti mie ca Honda Romania nu stie si nu poate fi responsabila de actiunile unui dealer oficial ???
De aceea zic, raspunsul oficial honda romania este, cel putin, cusut cu ata alba, sau se asteapta reactia de le centru, intre timp romanasii fiind in denial mode, stiti voi: no comment, no comment.
 
Cu cat brandul este mai mare, cu atat "pretentiile" fata de dealer sunt mai stricte; e si normal dealtfel: brandul trebuie sa-si apere numele si pozitia consolidata pe piata...
Tind sa cred ca acelasi lucru se aplica si in acest caz, de aceea am mentionat ca mi se pare culpabilitate din partea honda romania.
Pur si simplu mi se pare sfidator la adresa inteligentei comerciale (daca mi-e ingaduit un astfel de termen), sa spui oficial, in calitate de dealer oficial Honda pe romania (pe tara), ca iti pare rau, ca n-ai stiut si ai fost pacalit de hachi motor, sau cum s-o numi aia de la iasi...
Daca totusi, lucrurile stau asa - si nu m-ar mira - totul se rezuma la incompetenta. Si tot nu pica bine pentru Honda Romania
 
D'aia zic ca astept sa vad ce zic japonezii...
 
S-o crezi tu ca romania nu conteaza...
Plus ca, acest argument cade din start: pentru un brand adevarat ORICE CLIENT CONTEAZA!
De aceea Honda Japan (s-au cum s-o numi oficial mama Honda) investeste anual milioane de eur in promovarea imaginii.
PS: Honda nu inseamna numai motociclete... o astfel de lovitura de imagine afecteaza credibilitatea brandului si pe partea auto.
Citisem pe nu stiu ce forum ca exista deja clienti care, auzind de acest scandal, nu au mai cumparat masinile dorite, marca Honda. Un client vroia sa cumpere o masina de 27.000 de eur, daca-mi amintesc bine, si s-a razgandit odata ce-a vazut, pe acel forum intamplarea asta... Si-a luat altceva, nu Honda.
 
Iti dai seama ce poate sa insemne asta daca scandalul asta nu-i rezolvat rapid si porfesionist, si se afla in toata europa ce s-a intamplat aici???"

Sa fie de folos! (Suzuki Romania nu poate lasa pagubitii tzepuiti de SARA MOTORS fara sa inchida cumva situatia favorabil clientilor pt. ca oamenii intrau la SUZUKI si apoi vedeau, daca erqa cazul ca pe facturi cu sigla SUZUKI era scris "Sara Motors S.A")
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline toma

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #224 : 24.Ian.2018, 10:40:12 p.m. »
Iata o postare interesanta dintr-o alta discutie, alt scandal cu alt dealer auto, dar care poate fi folositoare pagubitilor din cazul de fata:

"[...]
De dragul argumentului, gandeste-te ca, de maine, imi deschid caenu' si ma apuc si eu de importat motociclete/masini.
Investesc xxx mii de eur in amenajarea spatiului (desi si asta nu-i lasata la voia intamplarii) si ma apuc de business.
Fiind firma mica este probabil sa-mi permit un adaos comercial mai competitiv decat cel de la dealerii autohtoni deoarece, sa zicem, nu traiesc din banii aia si-mi permit sa-mi amortizez investitia in 15 ani...
Astfel o sa pot avea niste preturi mult sub piata existenta, pentru aceleasi produse de marca...
Cum crezi tu ca o sa pice asta in fata celorlalti dealeri???
[...]

Din experienta personala in alte industrii (nu auto-moto) lucrurile nu stau asa. Un dealer nou venit cu rulaj mic nu va avea la inceput acelasi discount pe care il are un dealer cu volume mari de vanzari. Prin urmare chiar daca costurile lui operationale sunt mici marja in care poate el juca nu ii permite sa concureze "neloial" cu dealerii mari, dimpotriva.

Suzuki probabil reglementeaza pretul maximal de vanzare dar pretul pe care il poate oferi un dealer tine de echilibrul intre costurile operationale si discount-ul primit de la Suzuki.

Discutia asta e offtopic.


Personal nu doresc sa "incerc" colectivitatea SCR, inca nu fac parte, ca inca nu am masina Suzuki (nu stiu daca motocicleta suzuki se pune!)...

Se pune! In plus, odata inregistrat pe acest forum esti membru deplin SCR si fara sa detii Suzuki. Nu e un club in care platim cotizatie pentru a fi membri...

sper sa nu fie cazul sa se demonstreze solidaritatea SCR...ca una este scrisul pe un forum si alta-i actiunea concreta in teren!

Exact. Si mie imi plac oamenii care isi pun faptele acolo unde isi pun si vorbele. Asa...ca tine!

pai daca te ocupi de organizarea din Aprilie.. o sa ajungi la scopul dorit.

Ce organizare?...eu nu, ca nu am inca Swift sau Celerio, [...]

E usor sa pasezi responsabilitatea  :D

Nu cred ca s-ar impotrivi nimeni din comunitatea Suzuki Club sa te ocupi de o astfel de organizare, asa cum spuneai intr-o postare anterioara speram sa nu te rezumi doar la scris pe forum.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline JhonS

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #225 : 25.Ian.2018, 11:36:22 a.m. »
Am ajuns la pagina 109 pe forumul de la Honda:
1. Dupa lungi dezbateri, majoritatea fiind de parere ca nu e corect si nu ar ajuta la nimic Roland a insistat cu un protest la SMAEB (salonul de motociclete, accesorii, etc)
asa civilizat, cu tricouri si niste coli A4 pe care sa fie povestea
2. S-au gasit si o mana de oameni care sa vina acolo si sa poarte tricourile
3. Din pacate Roland o ajuns in spital chiar inainte de ziua cu protestul si nu s-o mai organizat nimic
4. Roland s-a facut bine intre timp si a fost anuntzat ca vin sa il viziteze o delegatie de la Honda Romania
"Honda Trading mi-a a facut o vizita acasa la mine impreuna cu seful lor japonez (Florin Nita si Takashi Kano). In momentul in care m-au anuntat ca vin la mine, am fost ferm convins ca ei vin cu o solutie. Credeam ca daca vine insusi presedintele Honda Romania (care e japonez!) vor veni cu ceva solutii. Dar nu, ei au venit la mine si mi-au spus ca nu au nici o vina. Ba, nu mi-au dat si o hartie pe care o atasez aici: http://www.motociclism.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=1029724 " Aici m-am amuzat copios (cred ca am si eu niste probleme la mansarda de la stressul cu suzuki)
  • Vitara ?
 
The following users thanked this post: duculetu

Offline JhonS

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #226 : 25.Ian.2018, 03:22:01 p.m. »
Am ajuns la pagina 135. Rezumat:
1. Roland si-o primit motocicleta, spunand ca e fericit si nu mai conteaza ce s-o intamplat de o primit-o
2. Cei care l-au sustinut au inceput sa dea in el pe motiv pentru ca nu le spune ce s-o intamplat in detaliu, ca e nerecunoscator dupa ce "l-au sustinut si sprijinit neconditionat"
3. Cei care nu l-au sustinut au continuat sa dea in el
4. Roland a fost banat de pe propriul lui topic
5. Cele doua tabere s-au unit in cuget si simtiri si dau la unison in Roland

Caragiale e mandru acolo unde e cand vede ce urmasi are.
  • Vitara ?
 
The following users thanked this post: saureign, duculetu

Offline JhonS

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #227 : 25.Ian.2018, 04:44:56 p.m. »
Am ajuns la pagina 146 si ca urmare la sfarsitul topicului. Lucrurile au cazut in derizoriu:
1. Lumea e de parere ca Roland si-a facut un alt cont sub pseudonimul viorel_dumitru
2. A si deschis un topic nou unde il slavea pe Roland : http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/718746-mai-exista-si-oameni-pe-lumea-asta/
3. Lucrurile au degenerat rau pe ultimele pagini, nimic demn de mentionat

Concluziile mele:
1. Presiunea online a dat o mana de ajutor, dar nu a fost decisiva
2. Momentul cheie in care Honda Romania a dat inapoi a fost aici: https://www.realitatea.net/iasi-o-persoana-care-depusese-plangere-in-cazul-dealerului-honda-si-a-primit-masina-dupa-sase-lunii_1457949.html - adica doamna prorector (mai infipta, probabil cu bani si ceva relatii) a dat dovada de cojones (platind inclusiv taxa de timbru) si a chemat in instanta Honda Romania - ea cheltuind aprox 4000 de eur, dupa cum zice in articol
3. De frica unui scandal international, Honda Romania a dat inapoi in fata doamnei, restul de pagubiti avand doar noroc sa fie de aceeasi parte a baricadei cu ea si fiind despagubiti neavand prea mari merite
  • Vitara ?
 
The following users thanked this post: toma

Offline Soimu

Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #228 : 30.Ian.2018, 05:52:41 p.m. »
Vad ca nu e "lume" interesata de acest topic...trag concluzia, ca s-a pus batista pe tzambal, s-a cazut la o intelegere (parte-n parte, individuala) cu Suzuki, si probabil e in curs "incarcarea sacilor in carutza"...asta e bine, ca nu vor ramane oameni pagubiti...dar traim in RO si trebuie sa ne ferim de tzepe cand cumparam ceva (apropo.... ultima tzeapa mi-am luat-o de la Mediadot.ro (Corsar on-line), si sa va feriti ca acum actioneaza de la DOMO.RO, au cumparat domeniul si dau tzepe! era cat pe ce sa mi-o mai iau odata)....

  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: SARA MOTORS Timisoara: probleme juridice cu clientii
« Răspuns #229 : 30.Ian.2018, 06:43:53 p.m. »
Va propun sa lăsăm topicul liber pentru informatii strict despre relația dintre fostul dealer si clienti.

Avem un topic dedicat pentru tepari si tepe.
Multumesc.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice