Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26119 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #90 : 15.Feb.2019, 05:05:46 p.m. »
Aici scrie ca ar fi produs in Japonia si ambalat in Olanda pentru tarile din Europa.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #91 : 17.Feb.2019, 07:57:19 a.m. »
@goad - Vei folosi 0w20 in noul Jimny corect? Da o tura de cateva mii de km cu el si vezi daca se “pupa” cu stilul tau de condus. Daca simti ca nu face fata si in cel mai rau caz apar sunete la motor , conform manualului masinii urca o treapta si treci pe 5w30. Ideea este ca nu cred ca vreun coleg care merge pe 0w20 sa fii forjat motorul atat de mult incat sa nu faca fata un ulei atat de subtire. Gen mers numai sportiv sau eu stiu doar in regim de turatii mari , Transalpina , Transfagarasan etc. Deci limitele unui astfel de ulei in viata reala momentan nu poate fi catalogata. Eneos si Ecstar sunt exact acelasi ulei. Doar ambalajul difera. Ca idee.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #92 : 17.Feb.2019, 10:34:26 a.m. »
Am revizii gratuite.Nu stiu unde  o sa fac prima revizie. Radacini =nu stiu ce ulei pun , Autonet =Ecstar 0w20, la butoi.De asemenea mi-am luat eu Sustina 5w30 ...
Despre hths la uleiurile ecstar/eneos :
https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/2382606/1
"We can pretty much infer that the HTHSV spec's will be low for all three Sustina grades; 2.6cP for the 0W-20, 3.0-3.1cP for the 5W-30 and 4.1-4.3cP for the 0W-50.

The 5W-30 with it's 194 VI is very surprising that it's not a 0W-30. That's the highest VI 30wt oil on the market and would therefore be the lightest 30wt oil at all temp's even compared to M1 AFE 0W-30 except at extremely cold temp's."

Deci si tipii astia cred ca Sustina 5w30 e, aproape ca un 0w30.
La mine fiind 4x4 e mai recomandat 5w30 , un ulei cu hths mai mare.Plus că e aproape acelasi motor inca din 2005.
Shell helix ultra 5w30 avea vascozitatea la 100 gr. 12,6 cp, iar Sustina are sub 10 , deci e mult mai fluid.
« Ultima Modificare: 17.Feb.2019, 11:06:46 a.m. de goad »
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #93 : 17.Feb.2019, 11:20:11 a.m. »
Daca vb de Bucuresti , Radacini pun Ecstar 0w20 la bidon.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #94 : 17.Feb.2019, 12:39:50 p.m. »

La mine fiind 4x4 e mai recomandat 5w30 , un ulei cu hths mai mare.

Cum influențează 4x4 tipul de ulei recomandat pentru motor?

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #95 : 17.Feb.2019, 01:12:36 p.m. »
Cuplu /regim  diferit ? Mase mai mari ?Temperaturi mai mari  in situatii critice ? Off road ?Acelasi motor neschimbat din 2005 ,la care era /este recomandat 5w30 si 10w30 ?In prezent prima recomandare este 0w16.
Ia uite ce zic pe bigjimny ,la Jimnys with M13A (VVT) petrol engine
http://www.bigjimny.com/mediawiki/index.php?title=Regular_maintenance_intervals_and_consumables
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline NicNic

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #96 : 17.Feb.2019, 02:34:55 p.m. »
Cuplu /regim  diferit ? Mase mai mari ?Temperaturi mai mari  in situatii critice ? Off road ?Acelasi motor neschimbat din 2005 ,la care era /este recomandat 5w30 si 10w30 ?In prezent prima recomandare este 0w16.
Ia uite ce zic pe bigjimny ,la Jimnys with M13A (VVT) petrol engine
http://www.bigjimny.com/mediawiki/index.php?title=Regular_maintenance_intervals_and_consumables

La motorul M13A cu VVT spune asa:
API SL or SM ('1)

Also:
SAE 10W-30 (good)
or 5W-30 (best for off-road driving)
or 0W-20 (best for cold climate & fuel eco.)


Inteleg ca  5W30 este mai bun (potrivit) pentru off-road, adica pentru un regim de utilizare intensa a motorului.
0W20 e bun pentru economie de combustibil si functionare la rece (climat rece).

In aceasta idee, consider ca o utilizare de oras , cu porniri repetate la rece(motor rece), un 0W20 asigura o ungere mai buna/rapida in astfel de situatii.
Si cum 5W30 inteleg ca este mai vascos, e normal sa fie utilizat cand "incingi" motorul. Dar asta presupune sa treci intai prin etapa de motor rece ....

« Ultima Modificare: 17.Feb.2019, 02:44:57 p.m. de NicNic »
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #97 : 17.Feb.2019, 04:24:54 p.m. »

Inteleg ca  5W30 este mai bun (potrivit) pentru off-road, adica pentru un regim de utilizare intensa a motorului.

Si cum 5W30 inteleg ca este mai vascos, e normal sa fie utilizat cand "incingi" motorul. Dar asta presupune sa treci intai prin etapa de motor rece ....

nu vreau sa creez polemica dar te contrazic.
pentru regim de oras - care e tot un fel de off-road  ;) 5w30 ar fi cel mai indicat.
în utilizarea motorului în regim urban frictiunea la rece nu dureaza la fel de mult ca cea la cald.
si oricum nu este o frictiune propriu zisa, pentru ca motorul nu merge pe "uscat"; ungerea (chiar daca este mai deficitara) exista.
în schimb, dupa ce e bine incins e cam naspa sa rulezi cu un ulei subtire a carui pelicula este cam firava la solicitarile prin care trece motorul.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline shpeedy

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #98 : 17.Feb.2019, 04:38:33 p.m. »
Depinde de oras, as zice - acolo unde orasu' e o imensa parcare, nu e acelasi tratament ca la off-road...

Parerea mea e ca acesta e un subiect de tip "depinde", in sensul ca mai multi pot avea dreptate in acelasi timp, chiar daca sustin opinii diferite...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #99 : 17.Feb.2019, 04:45:23 p.m. »
0w20:                                5w30
La 40gr. 47,2 mm2/s,      59 mm2/s
La 100 gr. 8,8 mm2/s.     10,32 mm2/s
HTHS.   2,6.                        3,1
La pornirea la rece conteaza si uleiul ramas pe suprafete, adica HTHS care e mai mic la primul ulei 2,6 si mai mare la al doilea tip de ulei, 3,1.Cat timp procentual functioneaza un motor la rece fata de temp. de regim 0,1%?
Conteaza foarte mult cu ce menti vascozitatea la 100 gr. :
-cu aditivi de vascozitate si un ulei de baza mai subtire ,cazul lui 0w20,0w16
-cu uleiul de baza ,mai putin aditivi ,in cazul lui 5w30 .
Cat rezista aditivii de vascozitate ,in primul caz ,dupa 5000 km ,de ex. ?
De ce in cazul motorului meu s-au schimbat ordinea de recomandare a vascozitatii uleiului, in timpul a 15 ani? Datorita unor politici de ecologie la care s-au aliniat toti producatorii auto.
« Ultima Modificare: 17.Feb.2019, 04:57:19 p.m. de goad »
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 
The following users thanked this post: ntire2000