Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26120 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #60 : 14.Feb.2019, 06:15:15 p.m. »
@goad: atentie totusi ca vorbim de familii (si generatii) diferite de motoare - vechiul M1xA (care nici nu se mai fabrica) fata de noul K1xB/C.

Chiar si la M1xA sunt diferente de consumabile - unele datorate intr-adevar reglementarilor pe care trebuie sa le respecte (asa cum bine ai precizat si tu). Par example, la masinile din ograda am urmatoarele diferente:
- pentru M13A (de fapt si pentru M16A) Euro4 prima recomandare din carte este ulei 5w30 si bujii mai scurte;
- pentru M16A Euro5 prima recomandare este 0w20 si bujii mai lungi.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #61 : 14.Feb.2019, 08:48:47 p.m. »
Diferente constructive sunt , nu are cum sa nu fie pentru ca ma repet - nu poti trece pe un ulei mult mai subtire doar modificand un filtru si 2 trasee prin motor. Eu raman tot la parerea ca sunt folosite alte aliaje in constructia motorului si tratate diferit fata de vechile motoare. Nu erau ei prosti sa lase aceleasi materiale constructive si sa i dea ulei 0w ca nu rezista motorul sigur. Colegul goad detine niste informatii legat de uleiuri corecte in mare parte dar nu le aplica corect si le cam amesteca. Este intradevar un subiect sensibil si complicat ce necesita mult timp de documentare dar si teste personale in viata reala.

Cu cele doua masini vechi din 2006 si 2007 am investit cativa ani de documentare si teste respectiv bani legat de alegerea unui ulei optim. Am ajuns la concluzia ca nu exista cel mai bun ulei. Exista doar cel mai indicat ulei pentru masina ta. Inafara de toate astea trebuie sa luam in considerare si unde , cat si cum folosim masina , in ce conditii , stilul de mers , km la care schimbam filtrele si uleiul etc. Sunt foarte multe variabile care influenteaza rezultatul final inclusiv calitatea combustibilului si aici nu ma refer neaparat la cel premium. Si cel standard poate fi de calitate dar la noi in tara mai greu. Si eu am avut in motoare Amsoil , Fuchs Pro Race S si Red Line printre altele si nu pot spune ca au avut rezultatul scontat. Doar Fuchs s a evidentiat mai mult si a fost peste celelalte doua si costa mai putin. In cazul catorva uleiuri am facut si test de laborator sa vad nivelul exact al contaminarii si oxidarii si cata viata a mai ramas in ele dupa 5-7000 km. Unele uleiuri pe foaie aratau super bine dar in viata reala raportat la modul meu de a conduce si de a folosi masina nu au dat randament. Conteaza foarte mult pachetul de aditivi folosit dar asta nu ti-l spune niciun producator de uleiuri nu ai cum sa l afli , doar in urma testelor personale. Am avut parte de uleiuri mediocre in fise dar in viata reala s au comportat neasteptat de bine. Pesemne aveau pachete de aditivare mai bune. Deci totul este relativ de la caz la caz si de la motor la motor.

Acuma , din toate astea am ajuns la concluzia ca cea mai buna optiune din toate punctele de vedere este sa optez pentru un ulei de raft , corect , cu baza cat mai buna , pret decent , la care am acces rapid , de la un producator consacrat in domeniu , cu posibilitatea cat mai mica sa fie contrafacut , schimbat impreuna cu filtrele cat mai des adica intre 7-10.000 km.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: gabineg, shpeedy, Soimu

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #62 : 14.Feb.2019, 09:19:26 p.m. »
Si inca o chestie legata de HTHS , asa cum a mentionat colegul goad , reflecta rezistenta uleiului la forfecare si este important sa fie cat mai mare DAR doar in cazul motoarelor din generatia mai veche. In cazul celor din generatia noua nu o sa vezi ulei cu HTHS mai mare de 2.5 tocmai din prisma faptului ca nu este necesar. Scopul acestor uleiuri 0w16 , 0w20 este sa fie cat mai fluide si usoare , sa circule cat mai rapid prin motor si sa opuna rezistenta cat mai mica pt un consum cat mai mic si noxe cat mai mici. Daca ii dai HTHS mare , adica peste 3.5-3.8 il “ingreunezi” si nu ai facut nimic. HTHS ul mic vine la pachet cu tratamentul aparte al aliajelor / pieselor interne ale motoarelor generatie noua. De aia se aplica un tratament din fabricatie ori prin pulverizare ori direct din turnare pt a le da pieselor o rezistenta mai buna datorita HTHS ului mai mic al uleiului. Lucrurile se compenseaza dupa cum vedeti.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: Soimu

Online ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #63 : 14.Feb.2019, 11:09:03 p.m. »
Suzuki ignis a fost pe sasiu de swift .Motorul era m15a care era pe swift si este aproape identic cu cele de pe modelele actuale.

pe Ignis cele mai multe motoare vândute cred ca au fost M13A.
sasiul într-adevar a fost de Swift si e identic cu cel de pe Opel Agila (prin 2000 a existat o colaborare între Opel si Suzuki)
cei care au avut motoare peste 1300cmc sunt sigur ca au optat pentru dieseluri (consum mai redus - ca la asta se uita românii).
uleiul recomandat de producator era Shell Ultra Helix 5w30 - era si sticker pe sasiu.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline shpeedy

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #64 : 15.Feb.2019, 06:09:08 a.m. »
Cand faci referire la Opel Agila, esti sigur ca nu faci referire la Suzuki WagonR?

Ignisu' a cam fost japonez, din cate stiu, eventualele derivate (Chevrolet Cruze si Subaru Justy) fiind bazate pe modelul japonez...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #65 : 15.Feb.2019, 06:59:57 a.m. »
Suzuki Splash/Opel Agila, amândouă sunt făcute pe aceeași platformă, practic sunt frați gemeni!
Suzuki Wagon și Opel Agila sunt frați gemeni...

Si Splash-ul cu alta generație de Agila.

Dar sa lăsăm Ignis-ul, Wagon-ul si Splash-ul si sa ne concentrăm pe ulei... :)
« Ultima Modificare: 15.Feb.2019, 07:11:08 a.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #66 : 15.Feb.2019, 08:04:34 a.m. »
@Soimu ,chiar era mai bine daca te abtineai ... citeste mai atent ce am postat sau abtine-te.Cu atacuri de genul asta nu am ce discuta.
Am spus ca NU pe tine doresc sa te conving .Deci cine este varza aici ?
Pt. ceilalti ,intrati pe orice site de uleiuri ,de ex Ecstar unde la uleiul 0w20 scrie mare "economie de combustibil" iar la 5w30 scrie ,la fel de mare ,"performanta".
Conteaza uleiul de baza pt. un ulei multigrad:la 5w30 e mai vascos,deci e mai rezistent in timp la solicitari extreme si are HTHS mare ,iar la cel 0w20 ,uleiul de baza e mai fluid,cu rezistenta mai mica in timp la solicitari extreme  ,avand si un hths mai mic.Aditivii pt. vascozitate din uleiul mai fluid sunt  mai putin rezistenti decat  un ulei cu vascozitate corecta.Observam ca atat uleiul 0w20 cat si 5w30 au aceeasi vascozitate la 100 gr. Celsius.Problema este ca 0w20 isi mentine aceasta vascozitate la cald ,CU ADITIVI ,pe cand 5w30 ,are uleiul mai vascos si rezista mai bine la solicitari extreme.
De ce nu cautati pe net ,despre TBN ,HTHS ?Veti gasi acelasi punct de vedere ,pe care il spun eu aici .
In ceea ce priveste motorul m15a ,in cartea tehnica era trecut 0w20 ca varianta secundara.De unde pana unde ati scos chestia aberanta ca citez "daca bagai ulei 0w20 in ignisul tau ,terminai motorul..."
Foarte precis...ce pot sa spun...
Pt. alegerea unui ulei bun ,trebuie sa ne uitam ce specifica producatorul, studiem specificatiile uleiurilor.Vascozitatea la 40 gr. ,la 100 gr.,HTHS sa fie mai mare de 3-3,5,TBN sa fie cat mai mare .
Cine vrea sa asculte bine ,cine nu ...
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #67 : 15.Feb.2019, 08:27:57 a.m. »

Eu nu te pot convinge , nici pe utilizatorul @Soimu ,dar am postat pt. ceilalti cititori, deci nu insista.

Suzuki ignis a fost pe sasiu de swift .Motorul era m15a care era pe swift si este aproape identic cu cele de pe modelele actuale.
Consumul de ulei sau zgomote in distributie NU inseamna defectiune daca se remediaza cu alt tip de ulei.
Un ulei foarte bun trebuie sa aiba HTHS >3,5 ,indiferent ca este 0w16,0w20,5w30.
Vascozitatea uleiului o alegi in functie de cartea masinii   (esti de acord cu mine @steph?)si de fisa tehnica a uleiului, respectiv vascozitatea la 40 gr. si la 100.Deasemenea daca la modelul precedent de motor m13a pe swift ,era recomandat 5w30 ,ca prima alegere ,iar ulterior pe modelul nou este trecuta prima alegere 0w20 si a doua 5w30, putem banui ca datorita politicii de protejare a mediului prin economie de carburant si micsorarea noxelor ,producatorii au modificat prima alegere datorita unor reglementari si nu datorita modificarilor constructive.
Daca in situatii extreme de temperatura ,cuplu si  turatie scazuta ,simti ca tacane pe distributie f. usor ,schimbi uleiul ca marca sau indice de vascozitate.Sau sa nu fie contrafacut.
Atat.

Fara suparare:

1)Nu ma poti convinge!!! ...odata ca am mai mare incredere intr-un inginer japonez(sau mai bine zis intr-o echipa) care lucreaza la Suzuki -Japan, decat intr-un postator anonim din RO de pe forumul Suzuki-club....io ma intreb de ce nu scrie aici japonezu in lb.romana si dumneata nu esti inginer la Suzuki, doctor in tribologie al universitatii din Tokyo?...macar japonezu a facut studii si a si printat in cartea masinii Suzuki 2018(ultimul model, cu motor K12C) ca uleiul recomandat este 0W-16 dar se poate folosi si 0W-20...io pe cine sa cred?...pe japonez sau pe romanul priceput, geniul Carpatilor?....stiu ca noi suntem genii, ne pricepem la toate(da-le draqu de carti, de autori, de studii), operam fara pregatire, punem silicoane, facem cezariene, reparam dinti, facem bugete, guvernam doar cu diplome false si sentinte definitivede condamnare....


2)Nu ma pot abtine! la o postare "varza", inchid ochii si trec mai departe...daca e varza cu carne fug....dar daca mai are si mamaliga, ma "reped in ea!..Astfel:

-nu e adevarat ca motorul e cam acelasi cu M15A...e a 3-a generatie:A...B...si C...K12C este total alt motor(varza)
-"pe modelul nou este trecuta prima alegere 0w20 si a doua 5w30"....FALS!!! scriem fara sa stim despre ce!(carnea)
-" in situatii extreme de temperatura ,cuplu si  turatie scazuta ,simti ca tacane pe distributie f. usor ,schimbi uleiul ca marca sau indice de vascozitate"....nu mai comentez, asta-i mamaliga romaneasca!(mamaliga)

Nu va suparati, la asa postare(extrem de bine documentata) cred ca multi am avea de castigat daca ati depune un CV la Palatul Victoria...doar ati vazut ce catastrofe sunt pe acolo cand apar la TV...


Daca totusi va supara postarea mea imi cer scuze....sunt si eu suparat de ce se intampla in tara asta, am o zi proasta...si nici macar nu sunt asa bun sa scap si sa ma angajez la Suzuki-Japonia.... :(

In manualul  autoturismului exista o diagrama cu vascozitatile uleiurilor . Ma refeream la cea care acopera un domeniu mai larg de temp. In manualul service este trecut mai precis vascozitatea recomandata,iar in Microcat si mai precis ,indicand si codul.
Despre zgomotul motorului ,fiecare dintre noi a observat cum motorul poate fi mai zgomotos la rece si la cald cu un ulei prost ,sau uzat.
Vad ca la tine se aplica principiul "crede si nu cerceta", deci nu are rost sa mai argumentez aspecte care pot fi gasite si pe net ...
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #68 : 15.Feb.2019, 08:57:34 a.m. »
In concluzie, uleiul de motor si intervalul de înlocuire se aleg in functie de:
• indicația din manualul masinii;
• regimul de exploatare al mașinii;
• vechimea motorului;
• marketingul producătorilor de uleiuri;
• review -uri ale utilizatorilor de pe internet;
• profilul psihologic al proprietarului.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: Soimu, rzv

Offline rzv

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #69 : 15.Feb.2019, 09:24:00 a.m. »
In concluzie, uleiul de motor si intervalul de înlocuire se aleg in functie de:
• indicația din manualul masinii;
• regimul de exploatare al mașinii;
• vechimea motorului;
• marketingul producătorilor de uleiuri;
• review -uri ale utilizatorilor de pe internet;
• profilul psihologic al proprietarului.

Asta este postul zilei, de dimineata ,asa....  :prty:
Am avut masina de 2,8 diesel din 93 la care schimbam uleiul la max 5000 km.folosita doar extra oras. 7 Litri.... impecabila inca, dupa 10 ani in RO.
Am avut masina frantuzeasca,2009 , 1,6 diesel la schimbam uleiul la max 8000 km -mers mixt-Bucuresti+ extra. are 150000 km este la un coleg de munca . luata noua
Am masina romanesaca 1,5 diesel, 2012-schimb uleiul la maxim -maxim 10.000 km....are 185 mii km....
Am Vitara care este la al doilea interval de 8000 km/schimb....si mi-am propus un maxim de 10.000 ....

uleiul , oricat de bun/performant ar fi,folosit in RO unde este praf ,aglomeratie si calitatea proasta a combustibilului se cam duce dreak si facand ceea ce trebie-spala-curata-unde se contamineaza in timpi mult mai scurti.... ne putem incadra linistit la intervalele de schimb pentru folosire intensiva.
Investitie in cele cativa sute pt schimb ulei+filtru (recomandat de producator,ideal sau macar cu celeasi performante daca nu superioare)este mult mai mica decat stresul ca mergi 20.000 km cu un ulei.....
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT