0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Eu pun ce scrie in carte, ca si specificatii
Pt. user @Myhay Ai scris nu gluma.Am inteles foarte bine ce ai scris numai ca e foarte mult de discutat in acest domeniu.In primul rand clasificarile uleiurilor sunt generice 0w,5w,10w..etc Poti sa gasesti un ulei 0w20 care are indici de vascozitate apropiati cu 5w30 .Deci despre ce vorbim aici ? Pune fisa uleiului tau si discutam, dar nu trebuie sa generalizam deoarece poti influenta negativ. Exemplul tau cu Vitara din 2015 ,nu e comparabil cu Ignisul meu din 2007 : 7 ani diferenta de exploatare+nu a vazut drum in oras.Am folosit si ulei Amsoil 0w30 (plus altele pe care nu le mai tin minte) care era prea fluid si tacaneau tachetii f. usor...Japonia are poItici f. stricte cu privire la poluare ,respectiv capacitatea cilindrica a motoarelor si noxele. De aici si folosirea uleiurilor fooooarte subtiri. Europa de putin timp a luat exemplul Japoniei cu uleiuri foarte subtiri care micsoreaza frecarea si implicit noxele.Un ulei foarte subtire are proprietati foarte bune la pornirea la rece ,dar exista pericolul sa nu poata proteja suprafetele aflate in miscare ,la depasirea unor forte de forfecare crescute si la temp. de regim peste 100 gr...mai ales daca zici ca mergi sportiv..Eu nu te pot convinge , nici pe utilizatorul @Soimu ,dar am postat pt. ceilalti cititori, deci nu insista.A se vedea si diferentele intre acea a1si acea a3 indicele hths>3.5, care e cel mai important in situatiile extreme de presiune si temperatura, la un ulei...(high temperature high shear).Un ulei foarte gros poate rezista mai putin la forfecare daca are HTHS <3,5 fata de un ulei mai subtire dar cu HTHS >3,5 .HTHS e calitatea unui ulei de a fi mai cleios lipicios fata de suprafetele care trebuiesc unse.Diferente de materiale ,tolerante sau de uzinare la motoarele de ultima generatie ,vei fi surprins ,dar sunt in favoarea celor de acum 20-30 ani. Acum se pune accent pe cost .@steph cand am cumparat eu Suzuki Ignis in aug. 2007 nu exista 0w20 la reprezentanta BSmotors !Uleiul folosit si recomandat de mine eSte in manualul service ca prima alegere.0w20 a aparut ulterior pe prima pozitie din manual datorita consumului..
Eu nu te pot convinge , nici pe utilizatorul @Soimu ,dar am postat pt. ceilalti cititori, deci nu insista.Suzuki ignis a fost pe sasiu de swift .Motorul era m15a care era pe swift si este aproape identic cu cele de pe modelele actuale.Consumul de ulei sau zgomote in distributie NU inseamna defectiune daca se remediaza cu alt tip de ulei. Un ulei foarte bun trebuie sa aiba HTHS >3,5 ,indiferent ca este 0w16,0w20,5w30.Vascozitatea uleiului o alegi in functie de cartea masinii (esti de acord cu mine @steph?)si de fisa tehnica a uleiului, respectiv vascozitatea la 40 gr. si la 100.Deasemenea daca la modelul precedent de motor m13a pe swift ,era recomandat 5w30 ,ca prima alegere ,iar ulterior pe modelul nou este trecuta prima alegere 0w20 si a doua 5w30, putem banui ca datorita politicii de protejare a mediului prin economie de carburant si micsorarea noxelor ,producatorii au modificat prima alegere datorita unor reglementari si nu datorita modificarilor constructive.Daca in situatii extreme de temperatura ,cuplu si turatie scazuta ,simti ca tacane pe distributie f. usor ,schimbi uleiul ca marca sau indice de vascozitate.Sau sa nu fie contrafacut.Atat.