Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26112 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #50 : 14.Feb.2019, 02:13:28 p.m. »
Din pacate nu ai inteles ce am scris. Iti recomand sa recitesti. In primul rand nu te-am facut pe tine bucsar. In al doilea rand daca ai optat pentru o vascozitate care este prezenta in cartea masinii , din nou , nu inseamna ca esti bucsar , e foarte bine. Repet , citeste cu atentie ce am scris si la ce m-am referit.

De acord ca nu sunt diferente majore fata de motoarele vechi in sensul ca principiul de functionare este acelasi dar ideea este ca s-au schimbat multe la motoare fata de acum ani de zile din alte puncte de vedere. In primul rand materialele folosite ( internele motorului ) sunt altele mai usoare si mai rezistente eventual tratate mai bine. Sunt spatii mai mici intre piesele respective tocmai pentru a facilita folosirea unui ulei subtire. De asemenea , cum am spus , piesele sunt tratate special sau sunt facute din cu totul alte aliaje pentru a fi compatibile cu un ulei subtire si pt a fi mai usoare , pt ca pierderile de energie sa fie cat mai reduse.

11 ani si 80k km , mai mult a stat masina dar nu asta este relevant. Putea sa aiba si 200.000 km ca tot nu pica motorul cu uleiul dat de tine. Nu asta este ideea si nu asta am afirmat. Deci , sa ne intelegem : nu am spus ca optand pentru un 5w o sa pice motorul in 3 ani. Dupa cum ai vazut acum 30 de ani se foloseau semi sintetice la scara larga 15w , 10w. Usor , usor au inceput sa evolueze si au scazut vascozitatile trecand la hidrocracate , tehnologie de sinteza , full sintetice ( mai rare si in zilele noastre) : 5w , 0w. Deci scaderea asta a vascozitatilor este considerata o evolutie din mai multe puncte de vedere. Importante sunt si pachetele de aditivare.

Exemplu pot sa-ti dau si eu daca vrei : Vitara an 2015 cu GPL pe ea de noua , are aproape cat ai tu cu Ignis. Cred ca in jur de 65k km. I s-a dat doar Ecstar 0w20 schimbat la maxim 10.000 km. N-are nici pe dracu merge de rupe , nu a papat in astia 4 ani niciun gram de ulei desi are GPL pe ea. Si iti garantez ca trece de 150k si tot nu vor fi probleme. De asemenea , ne auzim peste 6-7 ani daca om fi sanatosi sa-ti confirm starea motoarelor ambelor masini : Vitara mentionata si cea din semnatura. Avand garantie 7 ani , am de gand sa le tin minim cat am garantia. Vitara este condusa de taica-meu , eu foarte rar o conduc dar face cu ea km la greu.

Si in manualul lui Baleno este mentionat ca pot folosi 5w30. Asta ar insemna un consum usor mai ridicat si o protectie usor mai slaba la primele porniri. Teoretic. Nimic palpabil probabil. Probabil as folosi un 5w30 daca as conduce doar sportiv si i-as da talpa incontinuu. Stilul meu de condus este semi-sportiv si ambele motoare amintite mai sus nu au papat gram de ulei. Ce vreau sa scot in evidenta - folosind un ulei 0w nu inseamna ca motorul pica sau ca va fi distrus sau ca uleiul va fi consumat.

Stiu ca acum cativa ani a fost un trend , un val de-asta cand au inceput sa apara uleiurile astea subtirele si motoarele aferente compatibile. Toata lumea a sarit in sus ca nu este posibil asa ceva cum sa pui apa aia in motor , o sa vedeti voi etc. Au trecut ani de zile si nu am auzit sa se arda motoare sau sa pice din cauza asta. Nu mai zic in alte parti ale lumii unde la ei sunt masini cu motoare de genul de zeci de ani.

@Soimu -  Tot respectul ! Ma bucur nespus ca esti dispus sa incerci un ulei foarte foarte ok. Eu am cumparat mereu Ravenol pentru masinile vechi de la dealerul lor oficial , in speta Ravenol VST 5w40 care este un ulei super calitativ mai ales acum de cand i-au bagat si tungsten in el.  N-am avut probleme niciodata cu ei si fie vb intre noi , Ravenol-ul este foarte rar si greu de contrafacut , avand o singura fabrica in lume ( in Germania) si de asemenea multe elemente de siguranta , de la dop / capac pana la hartia ambalajului si chiar bidonul de plastic. Pentru detalii consulta site-ul lor oficial.  Oricum , abia astept impresiile tale , mai ales ca avem acelasi motor. Eu treceam de mult pe Ravenol 0w20 dar singurul lucru care m-a oprit a fost pretul si faptul ca am gasit Ecstar la jumatate de pret fata de reprezentanta.  Si nu ma mai domni atat , te rog!! Suntem colegi aici  :pardon:
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #51 : 14.Feb.2019, 02:29:50 p.m. »
La suzuki folosesc cel de reprezentanta -ecstar
La saab, care are aproape 300000 km, motul 5w40 (e mai putin contrafacut), merge motorul mai rotund si nu il consuma
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline steph

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #52 : 14.Feb.2019, 02:38:39 p.m. »
Iar stim mai bine decat proiectantul ce ulei e mai bun? :D

Yaris: 145k km, 10 ani cu 0w20 si zero probleme.
Swift: 120k km, 5 ani cu 0w20 si zero probleme.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #53 : 14.Feb.2019, 02:39:25 p.m. »
Eu pun ce scrie in carte, ca si specificatii
Am amintit de motul pentru ca mobil si castrol sunt des contrafacute.
5w40 e in carte la masina de 24 de ani, e alta generatie de motoare turbo.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline steph

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #54 : 14.Feb.2019, 02:45:31 p.m. »
Eu pun ce scrie in carte, ca si specificatii

Nu ma refeream la tine :)

Si eu am pus multa vreme Motul in motociclete si chiar si in Yaris (prin 2008 - 2009 doar ei aduceau in Ro 0w20 - Toyota cand au adus Dual VVT-i`urile nici nu aveau in reprezentanta 0w20) dar in prezent la cat a devenit de cunoscut sansele sa fie contrafacut au crescut si ele.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #55 : 14.Feb.2019, 02:46:08 p.m. »
Pt. user @Myhay
Ai scris nu gluma.
Am inteles foarte bine ce ai scris numai ca e foarte mult de discutat in acest domeniu.
In primul rand clasificarile uleiurilor sunt generice 0w,5w,10w..etc
Poti sa gasesti un ulei 0w20 care are indici de vascozitate apropiati cu 5w30 .Deci despre ce vorbim aici ? Pune fisa uleiului tau si discutam, dar nu trebuie sa generalizam deoarece poti influenta negativ.
Exemplul tau cu Vitara din 2015 ,nu e comparabil cu Ignisul meu din 2007 : 7 ani diferenta de exploatare+nu a vazut drum in oras.
Am folosit si ulei Amsoil 0w30 (plus altele pe care nu le mai tin minte) care era prea fluid si tacaneau tachetii f. usor...
Japonia are poItici f. stricte cu privire la poluare ,respectiv capacitatea cilindrica a motoarelor si noxele. De aici si folosirea uleiurilor fooooarte subtiri. Europa de putin timp a luat exemplul Japoniei cu uleiuri foarte subtiri care micsoreaza frecarea si implicit noxele.Un ulei foarte subtire are proprietati foarte bune la pornirea la rece ,dar exista pericolul sa nu poata proteja suprafetele aflate in miscare ,la depasirea unor forte de forfecare crescute si la temp. de regim peste 100 gr...mai ales daca zici ca mergi sportiv..
Eu nu te pot convinge , nici pe utilizatorul @Soimu ,dar am postat pt. ceilalti cititori, deci nu insista.
A se vedea si  diferentele intre acea a1si acea a3 indicele hths>3.5, care e cel mai important in situatiile extreme de presiune si temperatura, la un ulei...(high temperature high shear).Un ulei foarte gros poate rezista mai putin la forfecare daca are HTHS <3,5 fata de un ulei mai subtire dar cu HTHS >3,5 .HTHS e calitatea unui ulei de a fi mai cleios lipicios  fata de suprafetele care trebuiesc unse.
Diferente de materiale ,tolerante sau de uzinare la motoarele  de ultima generatie ,vei fi surprins ,dar sunt in favoarea celor de acum 20-30 ani. Acum se pune accent pe cost .
@steph cand am cumparat eu Suzuki Ignis in aug. 2007 nu exista 0w20 la reprezentanta BSmotors !
Uleiul folosit si recomandat de mine eSte in manualul service ca prima alegere.0w20 a aparut ulterior pe prima pozitie din manual datorita consumului.
.


« Ultima Modificare: 14.Feb.2019, 03:06:09 p.m. de goad »
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #56 : 14.Feb.2019, 02:50:06 p.m. »
Probabil am prins un lot bun, oricum se simte diferenta fata de mobilul verde. Dupa 5000 km nu a consumat niciun gram si e mai silentios.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #57 : 14.Feb.2019, 03:19:17 p.m. »
Pt. user @Myhay
Ai scris nu gluma.
Am inteles foarte bine ce ai scris numai ca e foarte mult de discutat in acest domeniu.
In primul rand clasificarile uleiurilor sunt generice 0w,5w,10w..etc
Poti sa gasesti un ulei 0w20 care are indici de vascozitate apropiati cu 5w30 .Deci despre ce vorbim aici ? Pune fisa uleiului tau si discutam, dar nu trebuie sa generalizam deoarece poti influenta negativ.
Exemplul tau cu Vitara din 2015 ,nu e comparabil cu Ignisul meu din 2007 : 7 ani diferenta de exploatare+nu a vazut drum in oras.
Am folosit si ulei Amsoil 0w30 (plus altele pe care nu le mai tin minte) care era prea fluid si tacaneau tachetii f. usor...
Japonia are poItici f. stricte cu privire la poluare ,respectiv capacitatea cilindrica a motoarelor si noxele. De aici si folosirea uleiurilor fooooarte subtiri. Europa de putin timp a luat exemplul Japoniei cu uleiuri foarte subtiri care micsoreaza frecarea si implicit noxele.Un ulei foarte subtire are proprietati foarte bune la pornirea la rece ,dar exista pericolul sa nu poata proteja suprafetele aflate in miscare ,la depasirea unor forte de forfecare crescute si la temp. de regim peste 100 gr...mai ales daca zici ca mergi sportiv..
Eu nu te pot convinge , nici pe utilizatorul @Soimu ,dar am postat pt. ceilalti cititori, deci nu insista.
A se vedea si  diferentele intre acea a1si acea a3 indicele hths>3.5, care e cel mai important in situatiile extreme de presiune si temperatura, la un ulei...(high temperature high shear).Un ulei foarte gros poate rezista mai putin la forfecare daca are HTHS <3,5 fata de un ulei mai subtire dar cu HTHS >3,5 .HTHS e calitatea unui ulei de a fi mai cleios lipicios  fata de suprafetele care trebuiesc unse.
Diferente de materiale ,tolerante sau de uzinare la motoarele  de ultima generatie ,vei fi surprins ,dar sunt in favoarea celor de acum 20-30 ani. Acum se pune accent pe cost .
@steph cand am cumparat eu Suzuki Ignis in aug. 2007 nu exista 0w20 la reprezentanta BSmotors !
Uleiul folosit si recomandat de mine eSte in manualul service ca prima alegere.0w20 a aparut ulterior pe prima pozitie din manual datorita consumului.
.

Da , ai dreptate in ceea ce spui dar referitor la HTHS si pericolul ca un ulei 0w cu HTHS mic sa nu poata face fata la forfecare la temperaturi mari este minim. Asta ar insemna sa ii dai talpa grava sa ajungi sa il termini. Sau intradevar nu face fata nici la mersul normal in cazul in care este un ulei de slaba calitate. Pentru astfel de scenarii cum am spus mai sus sunt uleiuri catalogate racing nu un ulei de raft sau de strada adica ce turnam noi in ale noastre. Datele unui ulei sunt legate intre ele cam depind una de alta , cum ai spus si tu degeaba ai vascozitate mare daca ai HTHS mic. Colac peste pupaza conteaza in aceeasi masura si pachetele de aditivare foarte mult , baza predominanta a uleiului si altele. Este mult de discutat cum ai spus si tu , stiu. Tocmai , am dat exemplul cu Vitara in prisma faptului ca vede oras 80-90% din timp si merge si pe GPL deci temperaturi mai ridicate cu cateva grade si tot nu consuma acel Ecstar 0w20 de atatia ani deci motorul este facut pentru un astfel de ulei 0w. In cazul tau , este perfect corect si normal ca folosesti 5w30 el fiind prima optiune din manualul masinii. De asta spuneam ca au avansat treburile. Daca bagi 0w20 in Ignisul tau din 2007 ii faci praf motorul in cateva mii de km poate sau in orice caz il afectezi. La vremea aceea motoarele alea nu erau facute pt 0w. De aia iti si tacaneau tachetii cu acel Amsoil 0w30 probabil. Eu ma refeream mai mult la varianta gen daca mananca ulei la un moment dat nu este deloc ok sa ii dai un ulei mai gros ca vascozitate pentru ca problema nu va fi rezolvata si la un moment dat va manca si mai rau. Problema trebuie rezolvata mecanic prin reparatie nu sa-i prelungesti agonia dandu-i un ulei mai gros si automat mai slab. Deci motorul tau mai traieste mult si bine cu 5w30 fara probleme daca schimburile sunt facute la timp si corect.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #58 : 14.Feb.2019, 03:31:52 p.m. »
Suzuki ignis a fost pe sasiu de swift .Motorul era m15a care era pe swift si este aproape identic cu cele de pe modelele actuale.
Consumul de ulei sau zgomote in distributie NU inseamna defectiune daca se remediaza cu alt tip de ulei.
Un ulei foarte bun trebuie sa aiba HTHS >3,5 ,indiferent ca este 0w16,0w20,5w30.
Vascozitatea uleiului o alegi in functie de cartea masinii   (esti de acord cu mine @steph?)si de fisa tehnica a uleiului, respectiv vascozitatea la 40 gr. si la 100.Deasemenea daca la modelul precedent de motor m13a pe swift ,era recomandat 5w30 ,ca prima alegere ,iar ulterior pe modelul nou este trecuta prima alegere 0w20 si a doua 5w30, putem banui ca datorita politicii de protejare a mediului prin economie de carburant si micsorarea noxelor ,producatorii au modificat prima alegere datorita unor reglementari si nu datorita modificarilor constructive.
Daca in situatii extreme de temperatura ,cuplu si  turatie scazuta ,simti ca tacane pe distributie f. usor ,schimbi uleiul ca marca sau indice de vascozitate.Sau sa nu fie contrafacut.
Atat.
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline Soimu

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #59 : 14.Feb.2019, 05:26:00 p.m. »

Eu nu te pot convinge , nici pe utilizatorul @Soimu ,dar am postat pt. ceilalti cititori, deci nu insista.

Suzuki ignis a fost pe sasiu de swift .Motorul era m15a care era pe swift si este aproape identic cu cele de pe modelele actuale.
Consumul de ulei sau zgomote in distributie NU inseamna defectiune daca se remediaza cu alt tip de ulei.
Un ulei foarte bun trebuie sa aiba HTHS >3,5 ,indiferent ca este 0w16,0w20,5w30.
Vascozitatea uleiului o alegi in functie de cartea masinii   (esti de acord cu mine @steph?)si de fisa tehnica a uleiului, respectiv vascozitatea la 40 gr. si la 100.Deasemenea daca la modelul precedent de motor m13a pe swift ,era recomandat 5w30 ,ca prima alegere ,iar ulterior pe modelul nou este trecuta prima alegere 0w20 si a doua 5w30, putem banui ca datorita politicii de protejare a mediului prin economie de carburant si micsorarea noxelor ,producatorii au modificat prima alegere datorita unor reglementari si nu datorita modificarilor constructive.
Daca in situatii extreme de temperatura ,cuplu si  turatie scazuta ,simti ca tacane pe distributie f. usor ,schimbi uleiul ca marca sau indice de vascozitate.Sau sa nu fie contrafacut.
Atat.

Fara suparare:

1)Nu ma poti convinge!!! ...odata ca am mai mare incredere intr-un inginer japonez(sau mai bine zis intr-o echipa) care lucreaza la Suzuki -Japan, decat intr-un postator anonim din RO de pe forumul Suzuki-club....io ma intreb de ce nu scrie aici japonezu in lb.romana si dumneata nu esti inginer la Suzuki, doctor in tribologie al universitatii din Tokyo?...macar japonezu a facut studii si a si printat in cartea masinii Suzuki 2018(ultimul model, cu motor K12C) ca uleiul recomandat este 0W-16 dar se poate folosi si 0W-20...io pe cine sa cred?...pe japonez sau pe romanul priceput, geniul Carpatilor?....stiu ca noi suntem genii, ne pricepem la toate(da-le draqu de carti, de autori, de studii), operam fara pregatire, punem silicoane, facem cezariene, reparam dinti, facem bugete, guvernam doar cu diplome false si sentinte definitivede condamnare....


2)Nu ma pot abtine! la o postare "varza", inchid ochii si trec mai departe...daca e varza cu carne fug....dar daca mai are si mamaliga, ma "reped in ea!..Astfel:

-nu e adevarat ca motorul e cam acelasi cu M15A...e a 3-a generatie:A...B...si C...K12C este total alt motor(varza)
-"pe modelul nou este trecuta prima alegere 0w20 si a doua 5w30"....FALS!!! scriem fara sa stim despre ce!(carnea)
-" in situatii extreme de temperatura ,cuplu si  turatie scazuta ,simti ca tacane pe distributie f. usor ,schimbi uleiul ca marca sau indice de vascozitate"....nu mai comentez, asta-i mamaliga romaneasca!(mamaliga)

Nu va suparati, la asa postare(extrem de bine documentata) cred ca multi am avea de castigat daca ati depune un CV la Palatul Victoria...doar ati vazut ce catastrofe sunt pe acolo cand apar la TV...


Daca totusi va supara postarea mea imi cer scuze....sunt si eu suparat de ce se intampla in tara asta, am o zi proasta...si nici macar nu sunt asa bun sa scap si sa ma angajez la Suzuki-Japonia.... :(
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip