Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26111 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #40 : 11.Feb.2019, 03:48:54 p.m. »
Salut
E normal ca la 1300 km uleiul de motor sa fie negru? Am facut prima revizie de 1000 km.
Este uleiul cu care a venit masina (SX4 S-Cross, 1.4 benzina).
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

uleiul de calitate are o nuanta de chihlimbar mai închis la culoare (pe un servetel de hârtie atunci când verifici), dar nu e nici într-un caz negru.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Dan2018

Offline Soimu

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #41 : 11.Feb.2019, 03:54:33 p.m. »
Depinde de la ulei la ulei...multe sunt galben la culoare, alte rosu-chilimbar(Motul full sintetic pt. moto).
Ce am observat insa ca se inegreste este la motoarele diesel; aprape imedit dupa schimb; dar probabil este datorita existentei valvei EGR.

Cred totusi ca culoarea este un aspect subiectiv. Plus ca uleiul proaspat se mai contamineaza cu cel vechi si uzat care nu poate fi inlaturat total din motor; eu la automobilele mai vechi la schimbul de ulei punea un aditiv de curatare cu care functionam uleiul vechi 10 minute inainte de schimb. Apoi drenam si facem schimbul cu ulei proaspat.
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 
The following users thanked this post: Dan2018

Offline aavii

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #42 : 11.Feb.2019, 04:35:18 p.m. »
Si daca e negru care ar fi problema?
Avand in vedere cele trei roluri ale uleiului:
1. Spala (a se citi  s p a l a)
2. Raceste
3. Unge
De ce ne-am ingrijora ca uleiul este negru?
Uleiul asta Extar parca are o culoare maroniu inchis la curgere (ceea ce in bidon oricum aduce a negru).. daca dupa o rulare se inegreste de tot eu zic ca si-a facut treaba bine, nu?

Cred ca ar trebui sa ne ingrijoram mai mult de ce uleiul devine foarte subtire la temperaturi mari sau de ce ajunge la temperaturi mai mari decat in mod normal, decat culoarea lui.
  • Suzuki Vitara S grade
 
The following users thanked this post: Dan2018

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #43 : 11.Feb.2019, 06:59:26 p.m. »
Nu va mai faceti griji. Nici uleiul si nici motorul nu au probleme. Este normal sa fie asa culoarea. Daca stergi joja pe un servetel o sa observi in cateva secunde ca este galbui , nu negru cum se vede pe deget sau pe joja.... Sunt multe cauze de ce pare negru dar nu mai intru acum in detalii sa creez valuri si nedumeriri si mai mari. Mai preocupati ar trebui sa fim de intervalul de schimb al uleiului si filtrelor sincer  :good:
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: toma, Dan2018

Offline ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #44 : 11.Feb.2019, 08:17:40 p.m. »
eu am aproape 200k cu M16A si dupa ce sterg joja de un servetel de hartie culoarea uleiului pe hârtie este ca si a whisky-ului ala tinut în butoaie de stejar.  :D
(cine verifica activitatea mea pe forum gaseste postari de acum 10 ani fix pe tema asta - ei, înca folosesc aceeasi masina cu succes si nu am desfacut deloc motorul)
e drept ca nu am facut niciodata mai mult de 10k fara sa schimb uleiul - folosesc masina preponderent urban, deci motorul e frecat ca în regim de taxi.
la un ulei uzat care trebuie schimbat, daca freci o picatura între degete se simte ca e un pic "aspru", îsi pierde proprietatile si motorul are de suferit.

PS: înca nu am întâlnit nici un mecanic care sa zica ca uleiul care-l pune el e mai naspa sau ca e bine sa schimbi mai des decât zice cartea de revizii.
în fond nu e nimeni nebun sa faca foamea, nu?!?   B-)
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Myhay, Dan2018

Offline Adrian 2017

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #45 : 11.Feb.2019, 08:32:35 p.m. »
Salutare,
Dan2018, din cate am mai citit si eu, la motoarele turbo pe benzina, in momentul opririi motorului, o cantitate mica de ulei ramane pe mecanismele turbinei, ulei care datorita temperaturii din turbina pur si simplu se arde (mai ales daca nu ai grija sa lasi motorul putin sa mearga la relanti inainte de al opri). Asta nu e neaparat ceva rau, e o chestie specifica motoarelor cu turbina (nu stiu daca si cele pe motorina). De aici banuiesc, culoarea putin mai inchisa a uleiului tau. O seara buna.
  • Suzuki Vitara Spirit 1.6 vvt MT 4x4 2017
Extremele nu sunt bune, cautati calea de mijloc
 
The following users thanked this post: Dan2018

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #46 : 13.Feb.2019, 09:07:18 p.m. »
Si totusi 0w16 sau 0w20 ...nu sunt uleiuri de rodaj ?Sa inteleg ca trebuie sa completam cu ulei de rodaj si ulterior rodajului ?De ce ?
Eu recomand , daca nu la primul schimb , la cel de-al doi-lea , recomandarea , generica din manualul de service: 5w30.Ulterior ,pe la 150.000-200.000, in functie de consumul de ulei 5w30 sau 5w40 .
Daca doriti sa tineti aceste motoare minim 250-300.000 km , mergeti pe recomandarile -20-40gr. Celsius, din diagrama service, a motorului, indiferent de recomandarile comerciale ale reprezentantelor .Daca doriti consum mic si vanzare la max. 5 ani , 0w16,0w20.
Oare exista 0w10?!
« Ultima Modificare: 13.Feb.2019, 09:35:57 p.m. de goad »
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #47 : 14.Feb.2019, 10:54:23 a.m. »
Nu stiu daca mai exista ulei de rodaj , ca nu mai suntem pe vremea Daciilor din anii '70 si cu atat mai putin 0w16 si 0w20 nu sunt catalogate ca uleiuri de rodaj. Ca informatie , exista inclusiv ulei motor racing cu vascozitatea 0w20. De ce sa ii dau motorului a treia varianta din carte si anume 5w30 ? Cand pe primele locuri recomandate de producatorul masinii si nu de catre reprezentante in manual sunt 0w16 si 0w20 care se stie ca au pachete de aditivare mai moderne. Cel putin in teorie.  App , 5w40 nu este prezenta in carte dar totusi poate fi folosit teoretic daca poate fi folosit 5w30 ,10w30 si 10w40. Pe gandirea aceasta cu consumul de ulei de care ai mentionat la 150-200.000 km , ar trebui sa-i dam motorului daca e sa pape ulei , 10w40 sau 15w40. Daca iti mananca ulei , dimpotriva , nu ii dai mai gros , ca ti-l mananca si mai mult si paradesti motorul si mai rau. Asta faceau bucsarii pe vremuri si asa s-a dus vorba si toti au preluat-o ca un lucru bun. Este cea mai mare prostie. Daca motorul consuma ulei , ai o problema la el. Nu se rezolva o problema mecanica cu un ulei gros. Aici vorbim de motoare moderne nu de ce era acum 30-40 de ani.

 Daca motoarele astea , constructiv sau nativ suporta si sunt construite de asa natura sa functioneze cu uleiuri subtiri de ce sa nu folosesc un astfel de ulei? Motorul ajunge mai repede la temperatura de lucru , se lubrifiaza mai rapid la prima cheie la rece , consum mai mic etc. Din nou , se stie ca un 0w ''circula'' mult mai rapid la temperaturi negative si nu numai ,  fata de un 5w. La unele 5w se mai intalneste ca la temperaturi de -15 , -20 grade sa se faca miere. La 0w nu prea are cum din mai multe motive.

Abia acum de cativa ani cel mult , au reusit si unii producatori Europeni sa treaca cu motoarele pe vascozitati cu 0w. Japonezii le folosesc de ani de zile de la inceputurile anilor 2000 daca nu chiar din anii '90 si nu au avut probleme cu motoarele sa crape , au ajuns la sute de mii de km fara probleme majore.

Nu stiu daca inca exista 0w10 desi auzisem ceva zvonuri dar nimic oficial. Oricum , sa fii sigur ca va exista. In cativa ani (2-3 ani) vor fi deja motoare pe piata care suporta vascozitatea asta.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #48 : 14.Feb.2019, 12:31:42 p.m. »
Nu. Prostia cea mai mare este ca atunci cand ai consum de ulei ,peste 500  -1000ml/1000km sa bagi mai subtire !Este arhicunoscut legatura dintre consumul de ulei si vascozitatea acestuia .In ceea ce priveste tribologia nu exista diferente majore intre un motor de acum 30-40 ani si un motor actual.
Rodajul exista ,iar uleiul de fabrica este unul de rodaj.
In prezent abordarea este diferita in ceea ce priveste vascozitatea ,indicele acesteia hths , prin prisma societatii de consum si a ecologiei.
Tocmai am dat un motor ,de NOU (Suzuki Ignis ,1,5 VVT ,2007, 79.000 km, 11 ani vechime ! )  ,bucsar fiind , in care am bagat numai ulei Chevron 5w30 full syntetic.
In concluzie ,baga tu ulei 0w16 ,chiar daca este full sintetic grupa pao , ca oricum nu o sa tii masina mai mult de 5 ani.
Eu inchei aici discutia ca am treaba ,... ma cheama bucsele.
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline Soimu

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #49 : 14.Feb.2019, 01:50:43 p.m. »
Servus,

Dl.Myhay,

Dupa ce am citit mult din ce ati scris despre uleiuri, am inteles ce si cum, si in consens cu prezentarile si cele scrise in manual despre uleiurile recomandate (0w-16) am vorbit cu dealerul si la revizie voi pune Ravenol 0W-16, pe care deja l-am achizitionat din Germania (sursa sigura, certificate, etc) in Swiftul 2018 (motor K12C)...pretul cu transport a revenit 51 lei/L; puteam sa iau si de aici ceva mai scump (intre 56 lei de la epiesa.ro sau emag.ro 80 lei), dar m-am temut de contrafaceri rusesti.

Masina are acum vreo 9 k km si prin iunie face revizia. O sa postez atunci cum se aude motorul, cum trage, etc.

Pana atunci multumiri pt. documentare dvs


Cu stima,
Soimu
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip