Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26098 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #210 : 02.Mar.2021, 08:19:56 p.m. »
15-17k km este enorm. Este simplu : ulei usor peste medie , corect schimbat des 7-8000 km. Sau si mai bine pt cine isi permite , ulei de calitate dar de asemenea schimbat la 7-8000 km. Am detaliat mai mult niste chestii pe acest topic cu mai multe pagini in urma pt cine vrea sa inteleaga.

Nu putem spune ca Honda si Hyundai au probleme cu motoarele ci astea sunt motoarele indiferent de producator. Asta este injectia directa n ai ce i face. De asta zic ca era mult mai bine pt Suzuki la motoarele K14C si K14D sa implementeze injectia indirecta ( multipunct). Se evita la maxim dilutia cu benzina si depunerile de carbon. Doua probleme serioase dintr un foc.

Dupa parerea mea , injectia directa aduce prea putine beneficii sau plusuri comparativ cu cate probleme aduce in timp. Vorbim de zeci de mii de km intradevar.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: ntire2000, teutzue, remarque

Offline Flint Beastmood

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #211 : 02.Mar.2021, 09:32:30 p.m. »
La masina anterioara (20 de ani, 190.000km, motor cu injectie directa aspirata natural, benzina) in cei 70.000km condusi de mine nu am avut modificari ale performanței și nici alte probleme în afara de clapeta de admisie, care a fost curățată o dată și merge bine de atunci. Ulei 10w40, schimbat la 15.000, diverse mărci: Ravenol, Divanol, Wolf.

Problema cu clapeta era la apăsarea foarte usoara a acceleratiei, trecea brusc din frana de motor in acceleratie si smucea.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #212 : 02.Mar.2021, 09:47:32 p.m. »
Schimbul il fac de obicei pe la 15-17k ,uleiul iese destul de uzat,chiar fff uzat.
Si eu sunt de parere ca e extrem de mult sa mergi atât în conditii de RO cu drumuri aglomerate (implicit ruperi de ritm în turatia motorului).
Una e sa mergi pe autostrada în DE majoritar cu 100-120km/h constant aia 15k de km si alta e sa freci motorul în RO cu viteze aleatoare pe drumurile vietii - aceleasi de peste jumatate de secol.

La masina anterioara (20 de ani, 190.000km, motor cu injectie directa aspirata natural, benzina) in cei 70.000km condusi de mine nu am avut modificari ale performanței și nici alte probleme în afara de clapeta de admisie, care a fost curățată o dată și merge bine de atunci. Ulei 10w40, schimbat la 15.000, diverse mărci: Ravenol, Divanol, Wolf.
Masina anterioara a mers 20 de ani.
Cu asta n-o sa mergi mai mult de 10 ani - si pentru astia ai nevoie de mult noroc ca sa nu ajungi si pe la "doctori".
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline chriss

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #213 : 02.Mar.2021, 11:28:47 p.m. »
10 ani ar fi ok,nu am.nevoie  mai mult. Sunt curios care coleg de pe forum schimba uleiul la 7-8 k?Eu m-am luat dupa cartea de service. De acum il schimb la 10-12k.
  • suzuki vitara PASSION 1.6 allgrip 2017
All grip
 

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #214 : 03.Mar.2021, 04:26:18 a.m. »
@Myhay
1) În subsolul fiecăreia din cele două pagini cu analize scrie:
"Avertisment: Ulilizarea/reproducerea completa sau parțială a prezentei documentații fără acordul scris al LABORATORULUI TERRAVERDE - Ploiești constituie o violare a drepturilor de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. Copiile sunt numerotate și controlate ..."
Conform spuselor d-nei director tehnic au fost cazuri în care rapoartele lor de analiză au fost folosite în instanță. Posibil n-au chef să fie dați în judecată de vreun dealer auto/comerciant de uleiuri pe motiv de antireclamă.

2) Nu sunt urme de metale în ulei.

3) Referitor la cele două probleme ale motoarelor cu injecție directă:
3.a) la contaminarea uleiului cu benzină nu este altă soluție decât să schimbi uleiul mai repede. Poți reduce (prea) puțin diluția dacă n-o calci aspru.
3.b) la depunerile pe supape se poate înseria un OCT (oil catch tank) în circuitul ce recirculă vaporii din carter dinspre valva PCV către admisie, am documentat soluția asta pe undeva.

4) De acord cu avantajele minore și dezavantajele mari în exploatare ale unui GDI față de un MPI,, același lucru am spus si eu mai demult aici.
« Ultima Modificare: 03.Mar.2021, 04:54:46 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #215 : 03.Mar.2021, 07:32:46 a.m. »
De OCT stiu si eu. Nu este o solutie 100% , nu se rezolva problema. M am documentat in trecut. Plus ca mai pot aparea unele problemute dar sincer nu mai stiu in momentul asta.

Acum am inteles de ce nu accepta publicarea. Si au luat marja de siguranta. Sincer , cred ca tot sectorul auto il aveau in cap pana acum , cam asa se intampla cand se dezvaluie adevarul crunt.

@chriss - eu schimb la 7-8000 km. Si o fac din 2013 de cand am luat primul ( si ultimul ) diesel.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #216 : 03.Mar.2021, 08:24:48 a.m. »
OCT-ul nu rezolvă cauza dar diminuează mult efectele. Singura problemă cu el despre care am citit e că dacă-ți alegi un OCT prea sofisticat (site dese și alambicate) și/sau ai trasee lungi pe ruta: valva PCV -> OCT -> admisie riști să ți se înfunde când îngheață. Și mai trebuie să-l golești la timp. Culege o mizerie inimaginabilă care sigur ar fi ajuns în spatele supapelor de admisie. Am colectat-o într-o sticlă, numai când te uiți te apucă greața, dacă o mai și miroși sari o masă.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline teutzue

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #217 : 04.Aug.2021, 10:32:45 a.m. »
Stie cineva in cat timp expira uleiul daca sta pe raft? Perioada de valabilitate este tot de 1 an?
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline bisti

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #218 : 04.Aug.2021, 11:26:06 a.m. »
Scrie pe cutie perioada in care il poti folosi. Atata timp cat nu este bagat in motor sa fie "ars" de temperaturile mari, nu sunt probleme cu expirarea lui intr-un an.

Din cate mi-aduc eu aminte, la Eneos Sustina era undeva la 4 ani. Nu stiu la altele care e perioada.

EDIT : M-am inselat ... e 5 ani.

https://eneoseurope.com/wp-content/uploads/2020/04/ENEOS-SUSTINA-0W50-MSDS.pdf
Maximum storage period : 5 year
Storage temperature : ≤ 40 °C
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #219 : 04.Aug.2021, 01:34:12 p.m. »
Eneos Sustina 0W50 e un ulei mai special, la cele uzuale nu prea scrie ...
Sublinez un aspect:
Maximum storage period : 5 year
Storage temperature : ≤ 40 °C”

Același aspect confirmat din altă sursă:
https://www.bellperformance.com/blog/motor-oil-shelf-life

Perioada De Valabilitate A Uleiului De Motor
Pur și simplu, termenul de valabilitate al uleiului convențional pentru motor sau „lubrifiant” este de până la cinci ani. Nu este ceva care merge prost în câteva luni. Este imposibil să se prevadă cu exactitate durata de valabilitate a uleiului de motor, deoarece stabilitatea petrolului (cât de bine rezistă schimbării proprietăților sale) depinde de situație. Depinde câtă expunere primește la lucruri care pot accelera degradarea sa.

Produsele petroliere „merg rău” din cauza reacțiilor chimice care încep după expunerea la aer și oxigen, căldură, lumină și apă. Ca atare, modul în care depozitați uleiul influențează durata de valabilitate a acestuia. Dar chiar și cu aceste considerații, vorbim despre diferența dintre un litru de ulei care durează doi ani în garajul dvs. față de cinci ani. Păstrați-l departe de expunerea pe termen lung la căldură extremă și păstrați-l sigilat, astfel încât să nu fie expus constant aerului sau să aibă șansa de a dezvolta condens....

Dacă aveți ulei de motor de care nu aveți idee cât de vechi este, aruncați o privire vizuală asupra acestuia. Se toarnă din recipient, astfel încât să îl puteți examina. Uleiul de motor proaspăt are o culoare maro pal. Dacă uleiul este întunecat semnificativ, este posibil să se fi oxidat. Dacă are un aspect lăptos, ar putea fi apă în el. Nu ar trebui să fie tulbure și nici să nu puteți detecta niciun fel de decantare sau prezența particulelor.

În absența acestor lucruri, uleiul dvs. de motor este probabil bine de utilizat.”
« Ultima Modificare: 04.Aug.2021, 01:47:56 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: teutzue