Făcut test la Ploiești la uleiul din attach, după 7500 km de la schimb. Nu pot prezenta testul că mi se zice în raport că e interzis.
Vâscozitatea cinematică la 100 grade C [cSt] a scăzut de la 9,5 cu mai bine de două unități.
Punctul de inflamabilitate [grade Celsius]a scăzut și el.
Din cele două de mai sus rezultă nu numai că uleiul e slăbuț dar și că motorul aruncă benzină în baia de ulei.
Cum și mănâncă ceva ulei nu se vede în carter creștere la nivelul uleiului, chiar există o ușoară scădere.
Cei de la Ploiești mi-au zis că au avut multe benzinare noi de la Honda și Porsche cu aceeași problemă. De la Honda e vestitul 1,5 V-TEC, motorul pe benzină cu cel mai mare randament din lume.
A ajuns și 1,6 T-GDI de la Hyundai într-o companie selectă. Ca să citez totuși și ceva din test: „Dilutia cu carburant reduce grosimea filmului de ulei si poate avea ca rezultat uzura prematum a zonei de combustie
(pistoane, segmenti si cilindri) si uzura lagarelor din carterul motorului.”
Va trebui să schimb de acum uleiul cel târziu la 5000 km, la fel ca cei din SUA. Motoare cu injecție directă și turbină de putere mare și cilindree mică ...