Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26104 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #180 : 21.Aug.2020, 11:50:36 a.m. »
Vă rog să nu deviați.

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #181 : 21.Aug.2020, 04:48:15 p.m. »
@remarque sunt foarte interesante datele pe care le-ai prezentat. Pe tine te lasa producatorul masinii sa pui ulei pe baza de specificatii sau pe baza de ”la Suzuki se pune Ecstar”?

La Hyundai/Kia e pe bază de Shell. Dacă vii cu uleiul tău care respectă specificațiile din cartea tehnică a mașinii te lasă să-l pui dar consemnează în carnetul de garanție că uleiul e adus de client și dacă vei avea probleme se vor lega de asta. O faci la risc. Poți contracara (parțial) calitatea mai slabă a uleiului recomandat de producător pur și simplu schimbându-l mai des. Câtă vreme o să am Shell în motor n-o să-l las mai mult de 7500 km.

Ați văzut în filmulețul cu testele câtorva uleiuri din RO pe unde se situează Shell în clasamentul din acel experiment, e cel mai prost ulei din cele testate. Nu e un test făcut în fabrică, poate individul care a făcut testul avea vreun interes meschin, etc., etc., dar eu am înțeles principiile pe baza cărora s-a făcut testul și mie-mi dă cu plus ce a făcut omul acela.

Din păcate majoritatea uleiurilor recomandate de producătorii auto sunt uleiuri mediocre. E explicat în filmulețui cu minciuna uleiurilor comerciale de ce fac producătorii acest lucru. Acu' e adevărat că tipul de la 99vehicles care a făcut filmulețul e implicat în vânzarea de produse Ravenol (nu știu dacă e angajat sau acționar n-am fost suficient de curios) și are un interes, dar ce spune are cap și are coadă, așa că eu personal îl cred. Altora le e antipatic tipul și nu-i dau credit, un exemplu este Vali Petcu de pe zoso.ro care l-a contrat de mai multe ori.

Dar nu orice ulei Shell e de calitate slabă, au și ei produse dintr-o gamă de calitate mai înaltă, a apărut relativ recent Shell Helix Ultra 5W-30 cu tehnologia PurePlus, obtinut prin tehnologia GTL, in locul celui vechi - Shell 5W30 Active Cleansing, care este un ulei grupa III hidrocracat. Shell declară Pure Plusul ca fiind „full sintetic” chiar dacă nu pomenește nicăieri de vreo bază majoritară PAO.
« Ultima Modificare: 21.Aug.2020, 05:15:18 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline rdr11

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #182 : 21.Aug.2020, 04:56:29 p.m. »
@remarque  Masina mea am luat-o anu trecut in august, proprietaru original a zis ca a folosit-o sotia lui doar in oras si are 111900km acum , eu am luat-o la 107400km. Problema e ca nu stiu ce ulei s-a folosit in masina , insa cand l-am schimbat prima data, a fost foarte negru. Prima data am bagat castrol magnatec 10w40 , apoi peste cam 2000km l-am mai schimbat o data cu un ulei de kaufland ieftin  :-)) si acum , a 3a oara , cu motul 10w40. Intr-o carte technica gasit cam greu pe net, producatoru recomanda 5w40 , in alta carte nu recomanda nimic, doar arata tabelu cu indicii de vascozitate. Am inteles ca nu-i bine sa treci inapoi la 5w30 daca ti-ai obisnuit masina cu 10w40 , ca s-ar putea sa pape ulei. Motorul e inregula, trage mai bine de cand a ajuns pe mana mea ca am scos masina in afara si am desfundat-o de atata oras. Am sa raman la acest motul si il schimb la maxim 7000km sau 1an.

Am un verisor care si-a cumparat o skoda fabia 1.4 16v 101hp din 2000 , are masina din 2007(el fiind al doi-lea proprietar) , el baga mai multi km ca mine , mai ales in oras ca face naveta la lucru , dar iese si in afara cu ea, are un stil mai agresiv de condus , mai turat. Din 2007 el baga doar ulei https://www.emag.ro/ulei-motor-aral-blue-tronic-10w40-4l-14f737/pd/DSS3ZBBBM/ . Masina are acum 270000km si ii papa putin ulei , foarte putin, in rest ii merge super. Apoi nu mai stiu ce sa mai cred. Eu zic ca si-a facut datoria skoda aia , inca o foloseste, n-are nici rugina si nici macar nu s-a ocupat de ea s-o izoleze sau cine stie ce ... aia da masina.
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #183 : 22.Aug.2020, 07:12:29 a.m. »
Am ajuns să nu mai cred în basmele cu zâna măseluță.
Nici uleiul ăsta: https://www.emag.ro/ulei-motor-aral-blue-tronic-10w40-4l-14f737/pd/DSS3ZBBBM/ pe al cărui recipient scrie în mod relevant: „Mit Aral Sinthese-Technologie” nu este full sintetic așa cum declară emag. În general uleiurile 10W nu sunt full sintetice.

Pe de altă parte motoare vechi și bine făcute au rezistat 500.000 km cu uleiuri semisintetice și e plină piața de motoare moderne care crapă la 30.000 km cu mama uleiurilor sintetice în ele. Cunosc destule exemple: Ford, Renault, Suzuki, etc.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline rdr11

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #184 : 22.Aug.2020, 09:13:32 a.m. »
Pe de altă parte motoare vechi și bine făcute au rezistat 500.000 km cu uleiuri semisintetice și e plină piața de motoare moderne care crapă la 30.000 km cu mama uleiurilor sintetice în ele. Cunosc destule exemple: Ford, Renault, Suzuki, etc.

Asta pt ca masinile noi sunt facute din mamaliga , + ca au o gramada de chestii complicate pe ele care ti se strica. Evident ca nu-i in interesul producatorului sa faca o masina rezistenta, altfel nu ai mai cumpara piese sau alta masina timp de 20 de ani sau mai mult. E pacat ca s-a ajuns aici dar asa merge treaba.
  • suzuki ignis 2000 1.3 16v
 

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #185 : 11.Sep.2020, 03:40:39 p.m. »
Pentru a obține mai multe informații despre ulei/degradarea uleiului în timp se poate testa uleiul, de exemplu la:
https://molromania.ro/ro/lubrifianti-si-autochimicale/transport/serviciile-noastre/diagnoza-lubcheck-pentru-ulei-si-echipament-transport/#o-procedura-complexa-in-patru-pasi-simpli-2
Eu n-am testat (încă ?). Se obțin astfel informații și despre cum contribuie sau nu un anume tip de ulei la uzura accelerată a motorului, prin depistarea metalelor apărute în ulei.

Rezultatul este ceva de genul din poza atașată. Atenție la ce degradare apare la 5853 mile (9419 km).
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline dthem

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #186 : 11.Sep.2020, 03:44:23 p.m. »
Cam cat ar costa o testare de genul? Eu n-am vazut.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Online ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #187 : 11.Sep.2020, 03:54:15 p.m. »
Subtire ca apa.
La rece face praf motorul.
Si ei zic ca merge 20k km.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline gigel

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #189 : 30.Sep.2020, 04:24:06 p.m. »
   Bună ziua!
   Ce părere aveţi despre uleiul Eneos 5W20, care este clasificat API SN, comparativ cu Eneos 0W20 clasificat API SM? Având în vedere, că practic sunt la acelaşi preţ, care credeţi că are caracteristici mai bune pentru motorul M16A? Incerc să ataşez şi caracteristicile.
  • S Cross Start -Silky Silver Metallic