Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26115 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #130 : 01.Mai.2019, 09:26:56 a.m. »
Acum 12 ani aveau butoaie de 100 l shell la reprezentanta suzuki fosta daewoo, din care bagau si la cielo si la swift si nu a tusit niciunul
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #131 : 01.Mai.2019, 09:29:07 a.m. »
Cat de vechi ar trebui să fie motorul? La M16A Euro 4 construit acum 10 ani, prima optiune de ulei este tot 0W-20. Chiar dacă service-urile de reprezentanta au pus de la prima revizie 5W-30, sau 5W-40. Pe atunci nu apăruse uleiul Suzuki.

Și vechimea în sine a liniei de fabricație M16A poate fi o problemă.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #132 : 01.Mai.2019, 09:38:18 a.m. »
Acum 12 ani aveau butoaie de 100 l shell la reprezentanta suzuki fosta daewoo, din care bagau si la cielo si la swift si nu a tusit niciunul

Si dupa aceea Texaco Havoline. Tot la butoi.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline ntire2000

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #133 : 01.Mai.2019, 01:24:28 p.m. »
Acum 12 ani aveau butoaie de 100 l shell la reprezentanta suzuki fosta daewoo, din care bagau si la cielo si la swift si nu a tusit niciunul

dar nici nu prea am mai vazut multe în viata pe sosele.

reclamele la uleiuri sunt ca cele la coca-cola.
si aia face bine la sanatate, nu are zahar, racoreste si e delicioasa.
si perfect naturala, extrasa din zacaminte.

ca producatorul lui ecstar zice 20000 de km de hârjoneala cu un schimb de ulei, ca cel de la castrol e mai cu bun simt si zice 12500 sau 15000, la final diferenta e doar de marketing si de bani.
si de motoare bulite.

eu nu cred ca schimbatul unui ulei mai repede - la 2/3 sau 3/4 din durata de utilizare "recomandata" de producator poate dauna unui motor.
cine vrea sa-mi demonstreze asta poate sa încerce pe motorul lui, eu am deja unul la care am facut toate schimburile înainte de termen, si motorul e bine mersi (care vrea pot sa pun înregistrare cum toarce la 200000 si ceva).
ca asa am simtit eu dupa aspectul si consistenta uleiului de pe joja.
banii cheltuiti suplimentar îi consider oricum pierduti, daca nu-i dadeam pe ulei îi dadeam pe reparatii.

PS: producatorii de uleiuri le testeaza eficienta pe bancuri de probe care simuleaza folosirea în conditii constante, temperatura cu o plaja de valori limitata, frictiune constanta.
în momentul în care uleiul respectiv e testat "mai pe natural", în motoarele clientilor, în conditii de oras - de exemplu si valori de temperatura cu diferente si de 40 de grade (vara-iarna) lucrurile se schimba.
pacat ca nu avem un chimist printre noi ca ar putea sa ne explice niste chestii.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #134 : 01.Mai.2019, 08:20:44 p.m. »
De aceea eu fac schimburile la 7000 km ca sa beneficiez si de economia de combustibil pe care o ofera 0w20 , eu mergand 95% din timp numai Bucuresti dar si de protectia motorului schimband uleiul mai devreme.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #135 : 01.Mai.2019, 09:15:07 p.m. »
Pt drumuri grele, parca asa scrie in carte, se schimba la 15000 km
La 2/3 e rezonabil cum zicea @ntire2000, insa sa schimbi la 7000 km, daca n-ai facut anul, mi se pare reflex de Dacie 1300 si reminiscenta de la uleiuri minerale nu sintetice.
Oricum la masinile astea dupa 7-9 ani o sa crape multe altele (calea de rulare, ambreiaj,rugina, senzori) , nu motorul.

  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #136 : 01.Mai.2019, 11:52:09 p.m. »
De....fiecare cu piticii lui. La Baleno - conditii grele - 10.000 sau 6 luni  ;)
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline maxwell

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #137 : 02.Iun.2019, 10:42:08 a.m. »
Câteva informații utile despre uleiul de motor.

  • Zusammen mit dem Zusuki New Ignis GL+ 2WD
 

Offline GLA

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #138 : 12.Iul.2019, 09:38:20 p.m. »
Nu este niciun reflex de Dacie 1300. La 7000 este perfect. Intreaba un salariat (specialist) care lucreaza pentru un producator de ulei de motor si-ti va spune ca orice ulei este valabil pana in 10.000 km si ca este recomandat sa-l schimbi in intervalul 7000 - 8000 km sau minim 6 luni, maxim 1 an.


Pt drumuri grele, parca asa scrie in carte, se schimba la 15000 km
La 2/3 e rezonabil cum zicea @ntire2000, insa sa schimbi la 7000 km, daca n-ai facut anul, mi se pare reflex de Dacie 1300 si reminiscenta de la uleiuri minerale nu sintetice.
Oricum la masinile astea dupa 7-9 ani o sa crape multe altele (calea de rulare, ambreiaj,rugina, senzori) , nu motorul.
  • nimic ... deocamdata
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline smiley

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #139 : 21.Iul.2019, 12:19:44 p.m. »
Nu este niciun reflex de Dacie 1300. La 7000 este perfect. Intreaba un salariat (specialist) care lucreaza pentru un producator de ulei de motor si-ti va spune ca orice ulei este valabil pana in 10.000 km si ca este recomandat sa-l schimbi in intervalul 7000 - 8000 km sau minim 6 luni, maxim 1 an.


Pt drumuri grele, parca asa scrie in carte, se schimba la 15000 km
La 2/3 e rezonabil cum zicea @ntire2000, insa sa schimbi la 7000 km, daca n-ai facut anul, mi se pare reflex de Dacie 1300 si reminiscenta de la uleiuri minerale nu sintetice.
Oricum la masinile astea dupa 7-9 ani o sa crape multe altele (calea de rulare, ambreiaj,rugina, senzori) , nu motorul.

Sper ca informatia aia nu e de la un specialist ca pare a fi un romanism autentic.
Un ulei de 10 000 km poate fi mult mai putin uzat decat unul de 5000 km.
Daca faci 10 000 km in conditii de autostrada deci ai 130 km/h la 3 mii rpm cu temperatura constanta si incarcare constanta uleiul ala se simte ca la spa (si 10 mii km ii faci in ”80 ore ) . In capatul celalalt daca faci 5000 km in Bucuresti (20 km/h media de viteza deci ii faci in 500 de ore) sau un alt oras aglomerat cu porniri la rece dese si regim de condus haotic in 5000 km uleiul ala e deja "obosit".

Cat despre alea minim 6 luni dintre schimburi , din nou, suna irelevant.


Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 
The following users thanked this post: ntire2000, SuViPa