Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26116 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #120 : 17.Feb.2019, 07:14:06 p.m. »

exact, pe aia îi doare undeva ca tu schimbi motorul la 100k.
e chiar recomandat sa faci asta, lor le merge afacerea mai bine.
ca pe roate.  :D


Depinde de oras, as zice - acolo unde orasu' e o imensa parcare, nu e acelasi tratament ca la off-road...

Parerea mea e ca acesta e un subiect de tip "depinde", in sensul ca mai multi pot avea dreptate in acelasi timp, chiar daca sustin opinii diferite...

pai în conditiile în care în RO infrastructura e cam aceeasi ca pe vremea lui nea nicu, iar parcul auto e de zeci de ori mai mare, cam toate orasele sunt parcari imense, în care facem cu totii off-road.
Am dorit sa aduc cateva precizari, la aceste postari, care aveau legatura cu opiniile mele ,anterior postate.
Mai exista vre-un dubiu ca raspundeam la doua remarci , iar tu mi-ai interzis sa raspund?Nu e in regula.
Nu m-am intors ,in ceea ce priveste varsta , dar sunt convins ca iti asumi , cenzurarea opiniilor mele ,pe acest forum .Fara motiv.
Insist sa nu stearga nimeni aceste postari ,pana nu clarificam aceasta atitudine.
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #121 : 17.Feb.2019, 07:22:21 p.m. »

La mine fiind 4x4 e mai recomandat 5w30 , un ulei cu hths mai mare.

Cum influențează 4x4 tipul de ulei recomandat pentru motor?
Sa inteleg ca NU am dreptul sa raspund la o intrebare capcana ?

Ai raspuns la postarea #87. Nu te-a cenzurat nimeni.

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #122 : 17.Feb.2019, 07:25:54 p.m. »
@goad, scuza-ma, dar deja discutia aduce a reclamele despre suplimentele alimentare pentru protectia ficatului: multi le vad, putini se pricep. Propun sa ne oprim din argumentari sterile care n-aduc valoare adaugata grupului, ci doar unui grup select de 1-3 persoane. Multumesc!
Imi pare rau ca te contrazic.
Iti urez o seara placuta si imi cer scuze daca vascozitatea ,uleiului pe care il voi folosi in autoturismele mele te-a ofensat atat de mult.
Dar pe viitor te rog sa accepti si alte opinii , mai ales daca sunt argumentate.Asta inseamna democratie si drept.
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #123 : 17.Feb.2019, 07:34:27 p.m. »
Multumesc si iti doresc si eu o seara buna.  >:D<
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Online NicNic

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #124 : 17.Feb.2019, 08:30:55 p.m. »
[...]
De ce in cazul motorului meu s-au schimbat ordinea de recomandare a vascozitatii uleiului, in timpul a 15 ani? Datorita unor politici de ecologie la care s-au aliniat toti producatorii auto.


Motoarele evolueaza. Si tehnologia de executie a componentelor lor. Tolerantele actuale din ajustajele motoarelor sunt mult mai mici. Ar fi chiar contraindicat sa mai folosesti un ulei mai vascos, ca acum 40 de ani (o comparatie exagerata. bineinteles). Sau ca acum 15 ani.
Dar diferenta de vascozitate intre 0W20 si 5W30 nu este asa de mare, ca sa intre in exagerarea mea de mai sus.

Vreau sa cred ca producatorii de motoare tin cont de toti factorii cand decid sa recomande utilizarea unui tip de ulei. Nu cred ca se gandesc doar la castigul imediat, ca sa recomande o varianta ce ar scadea fiabilitatea propriului produs.

As face o paralela intre recomandarea uleiului de motor si  recomandarea (prin echipare) a coolereleor procesoarelor. Cu cat tehnologia de executie a procesoarelor a evoluat, (a crescut precizia de executie), TDP-ul a scazut, iar coolerele utilizate/recomandate s-au micosrat si ele. Sa inteleg ca era necesar (adica mai bine) daca se utilizau coolere mai mari?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #125 : 18.Feb.2019, 05:10:00 p.m. »
Si ? Chiar asa  am ajuns sa apelam la pozitii , pt a putea transmite opinia  mea personala?
Nu am voie sa raspund la intrebari pe spatiul public ?De ce ?
Eu nu-s nici inginer, nici avocat si nici profesor de limba romana. Putina educatia pe care am primit-o in vreo 16 ani de scoala ma ajuta sa vad ca pe aici is cam multi masculi alpha, care tin neparat sa arate a lor e mai mare. Masina, vascozitatea uleiului, habar n-am.
Daca nu se posteaza la subiect, adica despre el, uleiul de motor, topicul se inchide.
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #126 : 18.Feb.2019, 05:34:09 p.m. »
"Dar diferenta de vascozitate intre 0W20 si 5W30 nu este asa de mare, ca sa intre in exagerarea mea de mai sus."
@NicNic , exact asta spuneam si eu , ca in cazul uleiurilor Eneos/Ecstar diferenta de vascozitate nu este atat de mare, La alte marci este altceva.
In ceea ce priveste motorul M13AA , conform Suzuki Microcat , piesele principale si circuitul  de ungere sunt nemodificate ,cu cele din anii anteriori. Si cu toate acestea vascozitatea uleiului recomandat in manual este modificata.De ce?
Fara absolut nici un orgoliu.Este opinia mea ,documentata in mod serios/stiintific.
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline goad

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #127 : 18.Feb.2019, 05:57:15 p.m. »
@goad, scuza-ma, dar deja discutia aduce a reclamele despre suplimentele alimentare pentru protectia ficatului: multi le vad, putini se pricep. Propun sa ne oprim din argumentari sterile care n-aduc valoare adaugata grupului, ci doar unui grup select de 1-3 persoane. Multumesc!
@goad raspunde :
"Si ? Chiar asa  am ajuns sa apelam la pozitii , pt a putea transmite opinia  mea personala?
Nu am voie sa raspund la intrebari pe spatiul public ?De ce?"

@cristyyy2003
Era un raspuns la aceaasta initiativa a moderatorului de a nu mai posta pe acest topic , fara nici un motiv.
Se potrivesc perfect cele doua postari si au si logica.
Dar recunosc ca nu au legatura cu subiectul si imi cer scuze pt. partea mea de vina.
Multumesc
Suzuki Jimny 2018 4x4,1.3, Bluish Black Pearl ,Daihatsu Cuore VIII '07,Trabant 601S de Luxe '86, NEW !
 

Offline remarque

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #128 : 01.Mai.2019, 07:09:45 a.m. »
ramân la parerea mea personala, peste 15.000 de km la schimbul de ulei în conditiile de trafic din România mi se pare criminal pentru motoare.

Strict pentru M16A cu euro 6 criminale mi se par ACUM 2 lucruri:
- schimbul de ulei motor la 20.000 km;
- folosirea 0W20.
Eu am avut întotdeauna numai 0w20 în motor. Și tot așa am și acum. Cu prima ocazie trec la 5w30.

Asta cu 0W20 trebuie explicată.

Motoarele M16A dinainte de euro 6 n-au fost  mai bine construite decât cele cu euro 6, dar sunt renumite ca fiabilitate. De ce ? 

Exemplu: cartea de service a M16A prevede distanțe admise între cuzineți și vilbrochen, de la 2 până la 4 sutimi de mm. Maximul admis mai prevede + 1 sutime de mm. Maxim maximorum = 5 sutimi de mm.

Practica și teoria diferă. În practică apar erori suplimentare, de aceea se mai admite încă  +1 sutime. La aceste erori suplimentare 0w20 nu face față.

S-a folosit 0w20 pentru:
- consum, opțional utilizatorul poate folosi 5w30, va crește puțin consumul,
- Euro 6, asta e problema producătorului și pentru el nu este opțională. Una din soluțiile producătorilor la aceasta problemă este să-și schimbe liniile de producție astfel încât acestea să producă componentele motorului la toleranțe mici, care toleranțe mici fac posibilă utilizarea de uleiuri subțiri. Uleiurile subțiri favorizează consumul redus și implicit încadrarea în normele euro mai severe.

La K14C (și la celelalte motoare  noi) e foarte probabil să nu apară aceste probleme. Pentru că la K14C nu au existat linii vechi de fabricație. Oare, liniile vechi de fabricație ale M16A, dinainte de euro 6, au fost sau n-au fost folosite ulterior lui 2015 în producție ?

Unul din cele mai solicitate părți din motor e vilbrochenul. De aceea se pot compara distanțele permise între acesta și cuzineți dintr-o carte de service a M16A mai veche în care era recomandat 5w30 (fără 0w20) și o carte de service M16A euro 6 unde prima opțiune e 0w20. Dacă aceste distanțe permise au rămas neschimbate odată cu trecerea la 0w20, șansa să se folosit liniile vechi de producție crește considerabil.
« Ultima Modificare: 01.Mai.2019, 07:39:48 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #129 : 01.Mai.2019, 07:48:27 a.m. »
Cat de vechi ar trebui să fie motorul? La M16A Euro 4 construit acum 10 ani, prima optiune de ulei este tot 0W-20. Chiar dacă service-urile de reprezentanta au pus de la prima revizie 5W-30, sau 5W-40. Pe atunci nu apăruse uleiul Suzuki.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice