Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26109 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline eneosoil

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • Eneos Uleiul nr 1 in Japonia
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #10 : 12.Feb.2018, 02:11:13 p.m. »
Nu as zice ca ma pricep, dar dupa parerea mea, NOACK este o caracteristica luata in considerare de API la acordarea certificarii lubrifiantilor. Daca un ulei nu se incadreaza in respectivele standarde nu va primi certificarea API.
In Europa aceasta caracteristica nu este considerata importanta de ACEA si astfel nu apare pe Fisa Tehnica a produsului.
De asemenea, asa cum am mai spus, uleiurile fabricate pentru Europa sunt diferite fata de uleiurile fabricate pentru SUA. Deci nu consider corect sa luam datele din Fisa tehnica pentru SUA si sa spunem ca sunt valabile si in Europa. Oricum Sustina 0W20 nu se produce pentru Europa.

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #11 : 12.Feb.2018, 02:34:16 p.m. »
Deci nu consider corect sa luam datele din Fisa tehnica pentru SUA si sa spunem ca sunt valabile si in Europa. Oricum Sustina 0W20 nu se produce pentru Europa.

Eu am inteles de prima data acest aspect.De asta am si intrebat daca cineva stie Noack ul pentru varianta EU.
Eu chiar nu mi pun baza in niste reglementari care sunt interpretabile si nu se respecta. O fii conform API dar asta nu inseamna ca si este in regula. Aici deja intram in alta arie, cea  a legislatiei care este un teren foarte alunecos si nu putem stii noi mai nimic real.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline eneosoil

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 26
  • Gen: Bărbat
  • Eneos Uleiul nr 1 in Japonia
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #12 : 12.Feb.2018, 02:37:19 p.m. »
Deci nu consider corect sa luam datele din Fisa tehnica pentru SUA si sa spunem ca sunt valabile si in Europa. Oricum Sustina 0W20 nu se produce pentru Europa.

Eu am inteles de prima data acest aspect.De asta am si intrebat daca cineva stie Noack ul pentru varianta EU.
Eu chiar nu mi pun baza in niste reglementari care sunt interpretabile si nu se respecta. O fii conform API dar asta nu inseamna ca si este in regula. Aici deja intram in alta arie, cea  a legislatiei care este un teren foarte alunecos si nu putem stii noi mai nimic real.
Bine.
Pe acelasi principiu de ce credem ce spune un producator in fisa tehnica? Mai bine sa facem un test sa verificam...

Offline emil_greus

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #13 : 12.Feb.2018, 02:44:38 p.m. »
@Myhay : Ca un comentariu general: Dupa parearea mea orice tip de ulei ai alege - atata timp cat e conform indicatiilor manualului de intretinere al masinii, iar schimbul se face in intervalul indicat, efectul va fi cel scontat : un motor care va functiona in parametrii multe sute de mii de kilometrii.
Restul sunt niste diferente nesemnificative, pe care un utilizator normal nu le poate sesiza (poate doar la nivel de efect Placebo  :) )

Scuze de offtopic. Poate fi considerat free UP  :good:

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #14 : 12.Feb.2018, 04:33:08 p.m. »
Bine.
Pe acelasi principiu de ce credem ce spune un producator in fisa tehnica? Mai bine sa facem un test sa verificam...

Cel mai bun test este cel de laborator. Dar cine sta sa cheltuie atat? Impatimitii poate. Fisele trebuiesc facute publice si in cea mai mare parte reflecta adevarul. Dar nici alea nu sunt complete , rar vezi o fisa tehnica completa cu toate specificatiile. De regula producatorii trec doar pe cele des intalnite in mare. Vi , vascozitatile , pourpoint si flashpoint. Restul nu, ori pentru ca nu le respecta ori din dezinteres. Sunt necesare toate datele din fisa pentru a-ti face o idee in mare despre calitatea si baza uleiului , fiecare are importanta ei. Binenteles asta nu reflecta 100% ce poate acel ulei. Iti faci doar o idee. Mai sunt si baza uleiului dar si pachetul de aditivi. Astea doua din urma sunt greu de aflat mai ales pachetul de aditivare folosit , niciun producator nu o sa l dezvaluie , asta inseamna sa ti dea pe tava reteta uleiului. O idee despre baza uleiului iti poti face si din MSDS dar si acolo trec numai o parte din componente majoritatea.

Ca atare cine vrea sa stie cat mai exact are doua optiuni : trimite probe la laborator cu uleiul nou dar si cu cel uzat dupa X km si testul practic cum se comporta uleiul in motor in X km. Asa poti vedea cat mai clar evolutia unui ulei + VOA si UOA. Parerea mea.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #15 : 08.Iun.2018, 08:51:03 p.m. »
Da , vrea si poate 0w16 pe motorul de 1.2 DualJet. Pe cel turbo mai mult ca sigur nu. Si la mine in manual ca preferat este 0w16. Folosesc 0w20 fara probleme.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline steph

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #16 : 08.Iun.2018, 09:08:40 p.m. »
Straniu. In manualul swiftului meu (2014) se recomanda 0w20 ca prima optiune. E drept ca e versiunea de 94 cp euro 5. Cred ca in goana dupa scaderea consumului si a emisilor se foloseste ulei din ce in ce mai subtire. Prin 2008 cand aveam yaris si am aflat de 0w20 il cautam ca pe comori. Nici la reprezentanta nu il adusesera inca.

Desi in general respect cu strictenie indicatiile producatorului as fi reticent la 0w16.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline shpeedy

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #17 : 08.Iun.2018, 10:12:56 p.m. »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline steph

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #18 : 08.Iun.2018, 10:22:09 p.m. »
Am dat si eu un search azi si se pare ca au in vedere intr-un viitor nu foarte indepartat 0w8 si 0w4.

Se uitau toti stramb la mine cand ceream 0w20 acum 10 ani dar vad ca a fost acceptat la scara mai larga in ultima vreme. La cele doua masini avute pe cap pana in prezent cu 0w20 motoarele au mers ceas desi au fost destul de alergate. Toyota 145k si 10 ani si swiftul 4 ani si 110k.

Comportamentul a fost insa diferit. Toyota papa cam 3l intre revizii inca din prima zi in timp ce swiftul nu s-a atins de el. Cat pun, atat scot.
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #19 : 08.Iun.2018, 10:23:05 p.m. »

Intrucat o data cu nr. de km parcursi, creste si uzura motorului, aparand si necesitatea utilizarii unui ulei mai gros, sunt curios cand iti dai seama tu - ca utilizator de masina - ca trebuie sa treci la un ulei mai gros (preferabil proactiv, nu reactiv, cand ti se buleste motorul).  :-?

Si eu imi pun intrebarea asta.

Hai sa continuam discuția aici si sa nu poluam jurnalul colegului.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice