0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Deci nu consider corect sa luam datele din Fisa tehnica pentru SUA si sa spunem ca sunt valabile si in Europa. Oricum Sustina 0W20 nu se produce pentru Europa.
Citat din: eneosoil din 12.Feb.2018, 02:11:13 p.m.Deci nu consider corect sa luam datele din Fisa tehnica pentru SUA si sa spunem ca sunt valabile si in Europa. Oricum Sustina 0W20 nu se produce pentru Europa.Eu am inteles de prima data acest aspect.De asta am si intrebat daca cineva stie Noack ul pentru varianta EU.Eu chiar nu mi pun baza in niste reglementari care sunt interpretabile si nu se respecta. O fii conform API dar asta nu inseamna ca si este in regula. Aici deja intram in alta arie, cea a legislatiei care este un teren foarte alunecos si nu putem stii noi mai nimic real.
Citat din: Myhay din 12.Feb.2018, 02:34:16 p.m.Citat din: eneosoil din 12.Feb.2018, 02:11:13 p.m.Bine.Pe acelasi principiu de ce credem ce spune un producator in fisa tehnica? Mai bine sa facem un test sa verificam...Cel mai bun test este cel de laborator. Dar cine sta sa cheltuie atat? Impatimitii poate. Fisele trebuiesc facute publice si in cea mai mare parte reflecta adevarul. Dar nici alea nu sunt complete , rar vezi o fisa tehnica completa cu toate specificatiile. De regula producatorii trec doar pe cele des intalnite in mare. Vi , vascozitatile , pourpoint si flashpoint. Restul nu, ori pentru ca nu le respecta ori din dezinteres. Sunt necesare toate datele din fisa pentru a-ti face o idee in mare despre calitatea si baza uleiului , fiecare are importanta ei. Binenteles asta nu reflecta 100% ce poate acel ulei. Iti faci doar o idee. Mai sunt si baza uleiului dar si pachetul de aditivi. Astea doua din urma sunt greu de aflat mai ales pachetul de aditivare folosit , niciun producator nu o sa l dezvaluie , asta inseamna sa ti dea pe tava reteta uleiului. O idee despre baza uleiului iti poti face si din MSDS dar si acolo trec numai o parte din componente majoritatea. Ca atare cine vrea sa stie cat mai exact are doua optiuni : trimite probe la laborator cu uleiul nou dar si cu cel uzat dupa X km si testul practic cum se comporta uleiul in motor in X km. Asa poti vedea cat mai clar evolutia unui ulei + VOA si UOA. Parerea mea.
Citat din: eneosoil din 12.Feb.2018, 02:11:13 p.m.Bine.Pe acelasi principiu de ce credem ce spune un producator in fisa tehnica? Mai bine sa facem un test sa verificam...
Cred ca in goana dupa scaderea consumului si a emisilor se foloseste ulei din ce in ce mai subtire.
Intrucat o data cu nr. de km parcursi, creste si uzura motorului, aparand si necesitatea utilizarii unui ulei mai gros, sunt curios cand iti dai seama tu - ca utilizator de masina - ca trebuie sa treci la un ulei mai gros (preferabil proactiv, nu reactiv, cand ti se buleste motorul).