Autor Subiect: Despre proprietățile uleiului de motor  (Citit de 26101 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ecodrive

Despre proprietățile uleiului de motor
« : 18.Dec.2016, 09:48:58 a.m. »
Cred ca teoria e ceva mai complexa fata de o simpla comparație.  Teoria o controlează inginerul mecanic care a scris în manualul utilizatorii ce uleiuri sunt recomandate, nu meșterii ăștia de la service care ignora specificația producatorului.

Modelul asta a aparut pe piața cu întârziere de cca o luna fata de data anuntata, încercând sa rezolve o problema cu materialul unui reper care nu se comporta ok la temperatura de design. Deci nu a funcționat pe principiul las-o ca merge și asa.

Cine poate sa spună ce efecte a avut uleiul cu vâscozitate mai mica la cald fata de cea specificata? Oare le era greu inginerilor sa treacă in specificatii și uleiul cu 0w20?

În fine, cred ca voi solicita un răspuns oficial de la Radacini și am sa cer extinderea garanției cu 6 luni, cat timp motorul a funcționat cu alt ulei care nu era recomandat.
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #1 : 18.Dec.2016, 10:26:44 a.m. »
N-o să se întâmple nimic, probabil o să scadă cu puţin consumul de benzină.

Am şi eu o rugăminte către cei cu K14C. Puteţi posta codurile OE ale reperelor din factură? (ulei, f. ulei, f. aer, f. polen)?
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 
The following users thanked this post: huminiuc_radu

Offline BXXENL

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #2 : 18.Dec.2016, 10:44:11 a.m. »
Daca nu v-a consumat deloc ulei probabil nu vor fi urmari.

Nu stiu daca 0w20 are aceeasi rezistenta la forfecare, dar cam asta ar fi cel mai mare risc.

Acum iarna nu cred ca sunt mari probleme dar la vara sigur exista riscul sa se subtieze prea tare sau sa se volatilizeze, turbina incinge si ea uleiul plus ca temperaturile din camera de ardere sunt mult mai mari, asa ca uleiul trebuie sa poata asigura o racire corespunzatoare.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline magicoolje

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #3 : 19.Dec.2016, 09:46:21 p.m. »
Raspuns oficial Suzuki Ro:
Pentru motorul K14C se recomanda uleiul 5W-30 API SM. Ca adoua optiune este 10W-30 API SM/CF.

Uleiul 0w-20 API SN nu este recomandat pentru motorul turbo.

Am pus o intrebare de genul... de ce Radacini nu stie ce ulei trebuie folosit....si ce e de facut in cazul meu. Nu am primit raspuns!
Vitara S allgrip 1.4 Turbo 6AT, scuturi din metal, cool white pearl

 
The following users thanked this post: Cosmin09

Online Catalln

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #4 : 19.Dec.2016, 10:01:41 p.m. »
Se pate ca din cauza turbinei este recomandat acest ulei.
Probabil circuitul de ulei include si turbina, iar aici este destul de delicat.
Recomandarea este schimbul urgent.

PS intervalul mai mic este tot din aceasta cauza.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline ecodrive

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #5 : 22.Dec.2016, 04:22:37 p.m. »
Revin cu noutati.

Am trimis o scrisoare la Directorul service-ului Radacini din Braila si i-am prezentat situatia, solicitandu-i anumite explicatii precum si:
- efectuarea unor verificari gratuite pentru a stabili starea tehnica a autovehiculului
- prelungirea garantiei motorului cu 1 an in plus fata de cei 5 ani oferiti initial.

Raspunsul a venit a doua zi cu precizarea ca intr-adevar, pentru motorul K14C, sunt recomandate doar cele doua uleiuri 5W30 - Full Synthetic API SM si 10W30 - Synthetic API SM/CF.

Nu considera ca in cei 14,000 de Km s-ar fi putut produce daune pe termen mediu si lung datorita utilizarii unui ulei nerecomandat, dar ca sunt de acord sa faca verificarile suplimentare gratuite si sa extinda garantia cu un an pentru a elimina orice urma de indoiala.

S-au oferit sa facem verificarile anul asta, dar efectiv nu am cand, asa ca a ramas dupa Anul nou.

Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip AT  Galactic Grey Metalic
 

Offline hugbear

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #6 : 22.Dec.2016, 09:16:39 p.m. »
Mișto jucat!  :good:
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #7 : 12.Feb.2018, 01:44:53 a.m. »
Va salut! In link-ul dat de colegul @NicNic , Noack-ul uleiului Eneos Sustina 0w20 are valoarea 13 ceea ce mi se pare enorm de mare. Cu cat Noack-ul la un ulei este mai mic cu atat este mai bine. Noack se refera la volatilitatea uleiului , adica cat se evapora din el la o temperatura anume si se masoara in procente. Cu cat procentul este mai mare cu atat se evapora mai mult din ulei ( moleculele usoare din el) si raman cele grele. In concluzie asta inseamna consum de ulei. Un ulei bun de calitate , premium are Noack in jur de 6-7% , de regula sub 10% ceea ce inseamna in final un ulei mult mai stabil / rezistent daca putem spune asa deci sanse minime sa se evapore ceea ce in final poate duce in timp si la depuneri.

 De exemplu , daca am talpa grea , merg sportiv de regula sau pur si simplu incing bine motorul pe serpentine la munte etc,  exista riscul sa apara consumul de ulei , mai ales daca uleiul are cateva mii de km de cand este in motor. Cam asta este ideea.

Acum intrebarea mea : Varianta pentru Europa , adica ce folosim noi - Eneos Premium Ultra 0w20 , ce valoare Noack are? In TDS/PDS nu se regaseste aceasta valoare.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline emil_greus

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #8 : 12.Feb.2018, 07:11:47 a.m. »
@Myhay : Daca sistemul de racire functioneaza in parametrii normali, motorul nu ar trebuie sa se"incalzeasca" mai mult decat temperatura nominala de functionare.

Temepratura atinsa dupa primele 10 minute de functionare (in jur de 85 de grade) ar trebui sa fie mentinuta pe tot timpul folosirii masinii, indiferent daca mergi pe serpentine, indiferent de regimul de viteza, etc.

Dupa parerea mea, pentru un utilizator normal (masina de strada), parametrul Noack nu e asa de relevant.

Offline Myhay

Re: Despre proprietățile uleiului de motor
« Răspuns #9 : 12.Feb.2018, 01:58:17 p.m. »
Asta este problema , ca toti confunda temperatura apei pe care o ai in bord cu cea a uleiului. Sunt doua lucruri separate diferite. De ex. ai apa/antigelul la temp normala de functionare de 90 grade dar uleiul poate avea 100-110 grade. De fapt de regula uleiul sta peste 100 grade. Doar cei care au ceasuri pt temp si presiune ulei pot confirma exact. De regula cei care fac tuning pt ca optiunea asta nu vine stock pe mai nicio masina.

In anumite zone (colturi ca sa ma exprim mai frugal) ale motorului uleiul are o temperatura mult mai ridicata depinde de la caz la caz. In teorie cea mai “rece” zona cu ulei in timpul functionarii este baia de ulei adica cea mai de jos parte a motorului iar cele mai fierbinti sunt cele superioare.

In concluzie , sunt doua lucruri distincte temp apei/antigelului si cea a uleiului din motor iar ceasul din bord pe care il avem majoritatea si care iti arata temp apei nu are legatura cu cea a uleiului.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic