Autor Subiect: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara  (Citit de 11842 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #10 : 10.Feb.2018, 10:36:49 a.m. »
...Sigur nu este vina amortizorului. Nu stiu de cand ai tu masina cumparata. Eu am luat-o pe 17 Noiembrie si deja dupa 3-4 saptamani de zgaltaiala de mi-au plecat pietrele de la rinichi m-am prins de faza si nu am rezistat pana n-am reparat-o.
     Sunt printre pionierii Vitarei, adica a fost lansata in aprilie si eu am luat-o in august !  :) N-am avut pe cine si deci n-am mai intrebat pe nimeni despre ea. Trei drive test au fost suficiente ! Il studiasem prea mult pe Sx4 si-aveam incredere.
     Ei, problema nu-i asa de grava, as minti daca as spune ca "mi-au plecat pietrele de la rinichi", problema este doar la pasagerii de pe bancheta din spate.
      Dar niste arcuri Mad m-ar tenta daca ar mai inalta-o. Acum , la tine dupa montaj, masina e mai ridicata?(cel putin de spate)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Lerua07

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #11 : 10.Feb.2018, 10:58:25 a.m. »
@Cristi R, poate la Ignis sa fie problema asa acuta. Vitara, intradevar topaie putin de spate la deniveleri, dar numai cand e goala pe spate si nu intratat incat sa fie deranjant. La Vitara cauza e mai iute de la tipul de suspensie rigida decat de la arcuri.
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline Cristi R

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #12 : 10.Feb.2018, 03:24:10 p.m. »
Buna seara,
Da la Ignis problema era chiar acuta fiindca statea pe tampoane cu 120 de kg. Inteleg ca la vitara nu e chiar asa dar totusi ...nu as lasa problema sa treneze. Da Enicky masina mea acum cu greutatea mea suplimentara de 57 de kg cum ai si tu rezerva si alte nebunii in portbagaj este mai inalta pe spate cu cel putin 10 daca nu 15 mm fata de cum era originala din magazin. Deci arcurile MAD chiar isi fac treaba perfect.
Sunt de acord si cu Lerua07 ca o punte rigida pe spate este recunoscuta ca rigidizeaza putin suspensia dar tot asa am avut si eu si pe megane si pe citroen si pe dacii si pe suzuki acum si sa fie ele ale naibii daca a topait vreuna ... Sau poate nu sesizez eu nu stiu dar acum suzuki a mea merge ok si nu mai am nici o problema. Acum ma repet ....nu am pretentia ca suspensia de suzuki sa fie ca cea de citroen. Am mai spus la citroen cand treceam peste o spinare de magar cu 50-60 la ora se auzea o pufnitura ca o fasaiala puternica din amortizoare si masina trecea cu paharul de cola de la mc donald fara sa se verse.  Sunt constient ca asa nu se va mai intampla dar credeti ma ca sunt multumit. Pai daca nu eram ...iar ma cenzura shpedey de cate injuraturi si ocari dadeam pe aici....si cate limbi muscate aveau japonezii....
  • Suzuki Ignis 2017
 
The following users thanked this post: enicky

Offline AT

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #13 : 11.Feb.2018, 04:20:15 p.m. »
Trebuie efectuat un test de amortizoare pentru a se constata daca sunt in parametrii. Intr-un service neutru.
Daca nu sunt in parametrii trebuie solicitata inlocuirea lor.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Cristi R

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #14 : 11.Feb.2018, 06:17:40 p.m. »
Buna seara,
Sunt sigur ca sunt perfect OK amortizoarele. Nu se stricau intr-un an de zile dau in scris... Plus de asta nu amortizoarele tin masina ...ci arcurile. Cand sarcina este mare pe masina ARCURILE sunt cele care tin sau se lasa ... Aici e beleaua si constat ca japonezii de la Suzuki au o problema cu arcurile astea. Bine au mai multe dar asta e functionala.
  • Suzuki Ignis 2017
 

Offline AT

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #15 : 11.Feb.2018, 06:25:20 p.m. »
Ideea expusa mai sus, cea cu recomandarea testarii starii amortizoarelor, avea ca obiectiv asigurarea sigurantei in situatii de rulare limita sau dificile (in curba sau peste denivelari) unde colegii au expus situatii neplacute de topaire peste denivelari sau deraparea spatelui in curba. Sunt anumite limite in care amortizoarele trebuie sa se incadreze pentru a fi in siguranta, ori confirmarea nu o poti avea decat in urma efectuarii unui test de amortizoare. Valabil si pentru masinile cu doar 2-3 ani vechime :)
« Ultima Modificare: 11.Feb.2018, 06:37:23 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #16 : 11.Feb.2018, 11:49:19 p.m. »
Ideea.... cu recomandarea testarii starii amortizoarelor, avea ca obiectiv asigurarea sigurantei in situatii de rulare limita sau dificile (in curba sau peste denivelari)... :)
      @AT aici nu s-a pus problema de siguranta, nici vorba de asa ceva, nu mi-a derapat/topait in curbe ca sa prezinte nesiguranta. Comportamentul ei rutier este intr-adevar diferit de o berlina la obstacole, ceea ce n-ar fi o problema, doar la incarcatura pe spate apare disconfortul socului care limiteaza brusc cursa de sus in jos a caroseriei. Si nu cred ca amortizorul ar fi problema cat flexibilitatea marita a arcurilor.
    Am mai spus-o anterior, oricine poate testa propria masina incarcand-o cu 3 pers. in spate(unul fiind propietarul), doua in fata si mergand prin oras printr-o zona cu asfalt reparat sau denivelat.
   Dar soferul-propietar daca nu va ajunge niciodata pe bancheta din spate nu va sesiza aceasta problema, deoarece de la volan nu se simte.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #17 : 12.Feb.2018, 10:57:55 a.m. »
nu stiu daca are legatura, poate vorbesc prostii, dar am observa ca rotile din spate (cred ca si cele din fata), au o cursa lunga - privind din exterior, adica peste un obstacol roata se ridica mult. Ma gandesc ca poate tocmai acesta a fost rationamentul unei suspensii mai flexibile, roata sa urce si sa coboare mult mai usor pe un drum accidentat, la viteza mica. Cand cobor de pe o bordura mai inalta, simt si eu cum spatele de clatina, de fapt toata masina se clatina, Daca o cobor incet, atunci e ok. Acum ca e si partea cealalta in care o greutate mare apasa pe masina pana la suporti ...
Va rog sa mai luati in calcul si arhitectura masinii, cred ca la aceasta masina, socul este transmis in toata caroseria, adica se misca toata masina, pe cand la cele de berline sau mai joase, socurile sunt in mare parte absorbite doar se ansamblul de suspensii si in masina nu se simte nimic. Cu alte cuvinte, caroseria cred ca este autoportanta si de aici toate socurile, damburile, liniile de tramvai simtite in masina.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline enicky

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #18 : 12.Feb.2018, 12:22:10 p.m. »
.... dar am observa ca rotile din spate (cred ca si cele din fata), au o cursa lunga - privind din exterior, adica peste un obstacol roata se ridica mult. Ma gandesc ca poate tocmai acesta a fost rationamentul unei suspensii mai flexibile, roata sa urce si sa coboare mult mai usor pe un drum accidentat, la viteza mica. Cand cobor de pe o bordura mai inalta, simt si eu cum spatele de clatina, de fapt toata masina se clatina, Daca o cobor incet, atunci e ok. Acum ca e si partea cealalta in care o greutate mare apasa pe masina pana la suporti ...
    Rationamentul este corect, exact asa se intampla, asta insemnand ca este conceputa si pt. a trece usor peste anumite obstacole(accesibile ei).  Probabil ca pt. astfel de situatii ar trebui sa aiba maxim doi ocupanti +bagaje.
    Partea deranjanta  " in care o greutate mare apasa pe masina pana la suporti", zic eu (ca autoconsolare) ca intra in zona de asa-zis compromis, in care nu poti sa le ai pe toate : si cursa lunga a rotii(amort.+arc) pt. a trece cu usurinta de un obstacol, si greutate pe spate dar si comfort !  Totusi eu refuz sa cred ca  toate masinile de teren au acest compromis si probabil ca ori un arc ori un amortizor de alta calitate ar rezolva problema acestui "soc".
    Pe de alta parte, imi  displace ideea ca situatia s-ar datora  doar bugetului redus(zgarceniei pe romaneste) alocat productiei unei unitati.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #19 : 12.Feb.2018, 12:44:15 p.m. »
Pai aceeasi zgarcenie am intalnit (pe pielea mea) la : suportii luneta, protectia din material de sub torpedo (s-a rupt in jurul surubului de prindere), lac in strat subtire, si Doamne ajuta sa fie doar atat. Totusi am convingerea ca masina a fost facuta pe profilul "buget redus" din partea firmei. Pe langa asta, este si prima generatie, cred ca in urmatoarele editii vor aparea si revizii fix la elemente care cedeaza sau sunt semnalate. Eu am luat masina in mai 2015, deci, cred ca sunt un mic cobai pentru ei :)))) , pe termen mediu- lung.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus