Autor Subiect: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara  (Citit de 11843 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« : 07.Feb.2018, 07:33:22 p.m. »
   Referitor la intrebarea ta @Cristi R, cum sunt pozitionate amortizoarele si arcurile la Vitara, este la mine in jurnal foto cu scutul de la grupul diferential, care daca o maresti putin se vad arcurile si parca putin din amortizoare : http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=6600.10 .
   
    In alta ordine de idei, la un moment dat am avut reclamatii de la persoanele de pe bancheta din spate, ca masina amortiza dar la un obstacol mai profund se simtea ca un opritor la amortizoare, oprindu-se brusc miscarea de lansare in jos.
  Am testat personal, m-am asezat pe bancheta din spate(fiind si mai greu) si la anumite socuri de simte cum se opreste amortizarea, socul repectiv fiind absorbit de perna si de ...coloana vertebrala. Acum nu stiu ce ar trebui inlocuit pe spate, amortizorul sau arcul. Probabil ca ar trebui arcuri mai tari...
   Ar fi bine daca ar mai verifica cineva situatia asta, lasand alt sofer la volan si stand in spate cel putin cu inca un pasager si chiar cu ceva greutate in portbagaj (20-50kg). Drumul trebuie sa prezinte neaparat denivelari diferite, care se gasesc relativ usor in Bucuresti.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Lerua07

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #1 : 07.Feb.2018, 08:09:15 p.m. »
Daca pui arcuri mai tari sa vezi topaiala pe masina cand nu ai pasageri in spate.....  :D
  • Vitara 2015, spirit 1.6 benzina, allgrip, TM, alba,
Multumeste-te cu putin, pentru ca putinul nu-ti va lipsi niciodata !
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #2 : 07.Feb.2018, 08:14:03 p.m. »
Pe ce te bazezi, vorba lui Moromete? Daca pui arcuri mai tari pe spate si nu e nimeni acolo n-ar trebui să oscileze de loc. Parerea mea.   :->
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #3 : 07.Feb.2018, 08:26:41 p.m. »
E posibil sa uzeze amortizoarele prematur
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #4 : 07.Feb.2018, 08:39:27 p.m. »
La arcuri mai slabe, de acord.  Dar la cele mai tari?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #5 : 07.Feb.2018, 08:58:01 p.m. »
... Daca pui arcuri mai tari pe spate si nu e nimeni acolo n-ar trebui să oscileze de loc. Parerea mea.   :->
      Pai considerand ca amortizoarele sunt noi si bune, arcurile par a fi(cauza) prea moi ! Nu erau decat 2 pers, cei drept mai solide(aprox.80-90 fiecare), dar cu trei?! Ok, poate gresesc, dar atunci care ar fi solutia?   
    Ambele schimbate?
Daca pui arcuri mai tari sa vezi topaiala pe masina..
   Bine, Vitara topaie oricum. N-ai vazut cum trece peste bordura? Fluierand! Dar daca ai amortizor bun n-ar trebui sa topaie, el anuleaza topaiala.
« Ultima Modificare: 07.Feb.2018, 09:25:31 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Cristi R

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #6 : 09.Feb.2018, 07:29:13 p.m. »
Salut Enicky,
Am inteles ce vrei tu sa testezi. As vrea sa iti sugerez ideea de a nu te mai chinui cu hartoape si alte artificii greu de realizat. Incarca pur si simplu in portbagaj ceva cu o greutate de 200-250 de kg iar apoi daca te apleci putin in spatele masinii eventual si cu o lanterna in mana si te uiti la arc si la tampoanele limitatoare de cauciuc. Daca acolo mai ai 10-15 cm de cursa este aproape ok daca mai ai 2 -3 cm ... Atunci cred ca ar trebui sa faci aceeasi miscare ce am facut si eu cu arcurile Mad. Verificarea este absolut simpla si daca ai nevoie de ajutor sunt gata sa stabilim o intrevedere si sa verificam impreuna....apropo eu sun mic dar indesat ...am 95 de kg ...  Cu 3 ca mine si ceva bagaje pe spate eu zic ca masina nici n ar trebui sa simta prea mult. Uite te in fisa tehnica si vezi fa calculul cat trebuie sa tina pe spate... Eu am 265 kg dar merge lejer cu 300. O sa ma uit si eu la Vitara si ti spun.
Daca ai nevoie de ajutor sunt aici da un mesaj cu un contact si se rezolva. Asa am testat si eu la a mea ... Doar ca eu am pus o pe burta cu greutati mai mici de jumatate din a ta.

Gata m-am uitat: Masa proprie Vitara are 1160 kg iar masa totala 1730kg. Vine 1730-1160=570kg. Pune 2 oameni de 90Kg. pe fata asta inseamna 570-180=390 kg Deci pe spate poti sa pui 390 Kg. Sincer daca ai pus greutatea asta pe spate parerea mea e ca ai rupt-o. Dar 320-350 Kg ar trebui sa functioneze suspensia super Ok si fara probleme. Asta inseamna pe spate 3 oameni de 90 de Kg plus cam 60-80 Kg de bagaje sau unii mai slabuti si bagaje mai grele.

Nici Vitara si nici alta masina daca are arcurile potrivite si amortizoarele bune nu are voie sa topaie. Topaiala de spate a suspensiei unei masini are 2 cauze mari si late: 1 Arcurile extrem de tari (Vezi mesajul meu de analfabet scris cu picioarele catre Duculetu de la suspensia de Ignis) si 2. Amortizoarele sunt prea scurte si bat in cap la extesie maxima (arcurile mai lungi si mai tari). Doamne cate arcuri de Dacie veche am pus si eu ...ia uite nici nu ma asteptam sa imi mai folosesca asa de mult experienta asta din tinerete. Daca nu taiai o spira jumate din arcu de fata de Dacie si puneai arcu pe spate trebuia sa mergi permanent cu un sac de ciment de 60 de kg in portbagaj altfel nu te intelegeai cu ea si puteai face si accident. Ah scoala Dacia 1300 nu e egalata de nimic. OK sunt de acord ca nici o suspensie de alta marca nu va fi egala macar cu cea de Citroen....dar...de aici si pana la topaiala e cale lunga. Nici Ignisul meu care acum chiar are arcuri nu topaie deloc.

Te salut respectuos,
Cristi R
« Ultima Modificare: 09.Feb.2018, 07:48:47 p.m. de Cristi R »
  • Suzuki Ignis 2017
 

Offline Cristi R

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #7 : 09.Feb.2018, 08:12:22 p.m. »
Enicky cu chiu cu vai m-am descurcat si am dat si de pozele de care ai spus tu aici. Deh daca sunt mai tolomac si nu ma descurc prea bine cu forumul acesta.... Sa stii ca acolo nici macar nu se vad amortizoarele tale. Deci pot trage concluzia ca sunt undeva in exteriorul contraaripii catre roata. O pozitie destul de des intalnita la multe masini. Deci nici masina ta nu este proiectata pentru amortizoare cu resort interior. Singurele masini care permit montajul sigur al acestor amortizoare sunt cele care au amortizoarele prin arc (cum avea Dacia 1300). Celelalte masini nu sunt proiectate pentru astfel de eforturi deci sunt de evitat montarea unor astfel de amortizoare....daca vrei sa ai masina integra in timp...
Mama da si tu ce sarme subtiri in loc de arcuri ai ...la dita-mai masinoaca astia pun niste sarme in loc de arcuri....chiar mi se par subtirele....Ca sa nu mai zic ca nu vad tampoanele de cauciuc...ori sunt vopsite in culoarea masinii ori sunt ascunse bine...
Am numarat 4,5 spire la arc... parca e cam putin nu stiu cum am eu la Koleos dar de cand am Koleosul nici nu stiam ca are suspensii fiindca nu am avut chiar nici o problema si vai de capul lui ca in 80% din drumuri merge cu bagaje pana-n tavan. Uite am sa ma uit si la ala sa vad cum e facut. Sigur nu are amortizorul prin arc e tot ca astea.... da mai mult nu stiu..... Dar ce mai stiu e ca are suspensie independenta pe spate .... Vad ca Vitara e cu punte rigida ... Ca si Ignisul... Intr-un fel e mai bine ca nu o vezi cracanata pe strada ...Koleosul meu merge cracanat cum mergea altadata Dacia 1100 ... Apropo am cautat la Mad arcuri si pentru Koleosul meu.... Nu fac ... n -au auzit de modelu asta... probabil pentru ca nu a prea facut probleme cu suspensiile.... Oricum nu ca-i fac reclama ca nici nu se mai fabrica modelul meu dar ...sunt foarte multumit de el....desi am scos fum din el iarna trecuta....
« Ultima Modificare: 09.Feb.2018, 08:28:39 p.m. de Cristi R »
  • Suzuki Ignis 2017
 

Offline enicky

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #8 : 09.Feb.2018, 11:11:50 p.m. »
  Da, asa e, amortizorul nu se prea vede, e ciudat. Dar daca pun si 3 pers. si 60-90kg cred c-o rup, vorba ta, sau poate ca nu daca merg pe un drum perfect.
  Deranjul e ca deja la doua persoane pe bancheta din spate, cand lanseaza spre pamant se loveste/opreste intr-un fel de opritor, sa-i zic asa. Parerea mea este ca nu amortizorul este vinovat, rolul lui fiind sa opreasca miscarea in sus si-n jos creeata de arc, ci arcul ca este "flescait" ! Daca el ar fi mai tare, masina ar "lansa" mai putin.
  In principiu, doua persoane, cate mergem de obicei, sau maxim inca una in spate, nu-i problema !
  Evident ca a observat toata lumea ca amortizarea la Vitara nu este ca la o berlina, fata de Fordul avut este diferita : la Ford auzeam bufnitura unui hop(linie de tramvai de ex.) dar n-o si simteam.
  Pe spate nu simt "topaiala", mai ales ca am si ceva greutate in plus : roata de rez., placa despartitoare(osb), cric, compresor, + 2-3kg si poate ca o mai ingreuneaza(sigur) si insonorizarea.
  Cert este ca in spate poti baga d.p.m.d.v. maxim trei "japonezi"(adica aprox.12okg) si 30-40kg de bagaj. Asta ca sa ai un minim de confort.
  Daca pleci cu 2-3 prieteni, romani sanatosi, sigur vor fi reclamatii !
Arcurile sunt intr-adevar subtiri si din OL foarte ...elastic.
   Probabil ca solutia ar fi tot inlocuirea lor.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Cristi R

Re: Suspensii, arcuri, amortizoare, New Vitara
« Răspuns #9 : 10.Feb.2018, 10:04:32 a.m. »
Salut Enicky,
Sigur nu este vina amortizorului. Nu stiu de cand ai tu masina cumparata. Eu am luat-o pe 17 Noiembrie si deja dupa 3-4 saptamani de zgaltaiala de mi-au plecat pietrele de la rinichi m-am prins de faza si nu am rezistat pana n-am reparat-o. Sincer eu nu pun problema drumurilor proaste fiindca e clar ca am luat o masina care ar trebui sa faca fata cu succes la astfel de drumuri fiindca altfel imi luam o limuzina de 10 m sau un Ferrari cu 1 cm garda la sol si pateam ca astia din film care sigur au un stol intreg plecat de pe casa.....

http://www.tare.ro/user-gohnakamura/5662119-probleme-cu-garda-mainii-mult-prea-joase

Parerea mea este sa faci incarcarea si testarea corecta asa cum am facut si eu cu asta mica. Hai nu la maxim conform calculelor de mai sus ...nici eu nu am testat Koleosul la maxim fiindca niciodata nu mi-a creat astfel de probleme. Dar macar la 75-80% din greutatea nominala suspensia trebuie sa lucreze corect. Inseamna ca japonezii au o problema clara cu arcurile si suspensiile la mai multe modele. Pacat ca sunt dragute...puteau sa le lucreze mai mult. Stii ...le-am scris la astia de la suzuki ca daca au nevoie de ingineri "destepti" care sa le opreasca productia din cauza unor arcuri la Ignis sa ma ia si pe mine ca pentru un salariu de 5000-6000 de lei le opresc toata productia mondiala de masini .... acum vad ca ...nu mai au nevoie de mine deloc ...am concurenta serioasa....
Si acum stand stramb ca mine pe scanul asta si judecand drept ...eu am schimbat arcurile la asta mica si pot sa pun 300 de kg pe spate numai, iti dai seama ca tu daca le-ai schimba cu astea de la MAD poate ai reusi clar sa atingi parametrii specificati de ei si chiar depasi putin. Bine ...nu cu mult ca atunci se suprasolicita si alte elemente ale masinii ...mai ales fuzetele si ...eu am vazut odata cerul cu Dacia 1300 dupa ce am pus 500 de kg de ciocolata pe ea ...si arcurile rezistasera fara probleme atunci ...doar rotile au trecut singure pe langa mine....
  • Suzuki Ignis 2017