Autor Subiect: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu  (Citit de 48516 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Fujitsu

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #250 : 25.Oct.2019, 11:22:20 a.m. »
Cică Patriarhia NU figurează pe lista de excepții (mașini vechi care pot circula fara vigneta).
Pai cred și eu, Patriarhia are probabil numai mașini noi, nu se încurcă cu vechituri  :D
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Online NicNic

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #251 : 25.Oct.2019, 11:57:45 a.m. »
Daca va fi nevoie, probabil ca Patriarhia va primi bani de la enoriasi sa isi innoiasca parcul auto.
Si daca nu au enoriasii bani, se va aloca din buget...
Doar discutam de una din puterile statului, de acum 100 de ani ...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline enicky

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #252 : 25.Oct.2019, 01:03:40 p.m. »
   Proiectul Oxigen a fost aprobat de CGMB. Mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, interzise complet în București din 2022. Vehiculele Euro 3, interzise din 2024
   
    Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:
-cele electrice și hibrid
-scuterele și motocicletele
-cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
-cele destinate transmisiunilor radio și tv
-autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii -Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
-servicile publice comunitare pentru situații de urgență
-Societatea Națională de Cruce Roşie din România
-servicile de ambulanță
-Societatea Transport Bucuresti STB
-cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
-cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
-cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #253 : 07.Nov.2019, 07:50:12 p.m. »
Premierul Ludovic Orban anunță reintroducerea taxei de primă înmatriculare pentru mașini: ”Ea trebuie să fie concepută ca taxă de poluare, iar cuantumul să depindă de cantitatea de noxe eliberate”

https://www.g4media.ro/premierul-ludovic-orban-anunta-reintroducerea-taxei-de-prima-inmatriculare-pentru-masini-ea-trebuie-sa-fie-conceputa-ca-taxa-de-poluare-iar-cuantumul-sa-depinda-de-cantitatea-de-noxe-eliber.html
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline kellogs

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #254 : 08.Dec.2020, 10:39:18 p.m. »
acum vreo doua saptamani mi'a venit in cutia postala decizia de restituire a taxei auto de la anaf. Cerere facuta prin 2018, nu stiu daca ar trebui sa astept bani in vreun cont, daca deja mi'i i'or fi virat de acum 2 ani, sau mai bine merg la ghiseu ?
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14536
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #255 : 08.Dec.2020, 10:55:20 p.m. »
Da intai un telefon, poate-o rezolvi "remote".
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline toma

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #256 : 13.Ian.2022, 06:59:48 p.m. »
O analiza interesanta: Taxa auto: noncombatul Ministerului Mediului condamnă zeci de mii de români la moarte

Titlul nu-mi place deloc, insa continutul mi se pare bun.

Citat
În al doilea rând, o taxă auto afectează diferit pături ale populației pentru care mobilitatea este absolut necesară. Dacă pensionarul din oraș are la dispoziție, totuși, transport în comun de multe ori gratuit, iar cel cu salariu mic mai poate merge uneori și pe jos sau cu bicicleta (lucru pe care ar trebui să-l facem cu toții, de fapt), atunci când vorbim de milioane de români care locuiesc în suburbii, la sat sau chiar în destule orașe mici, pur și simplu soluțiile alternative de transport nu există.

Aici, sistemul de transport public fie nu face față, fie lipsește cu desăvârșire. Exact acești locuitori sunt cei care ar fi primii afectați de o astfel de taxă- singurele mașini pe care și le permit sunt cele extrem de vechi și de poluante, dar pe de altă parte nu au de ales, pentru că dacă vor să muncească au nevoie și de mobilitate.

Citat
Cu ce îi va ajuta domnul ministru Barna pe primari când, spre finalul acestui an, vor fi obligați să anunțe și măriri de 2-3-4 ori ale impozitelor pe mașini? În fond, domnia sa are de raportat la UE scoaterea din circulație a 250.000 de mașini extrem de poluante până în 2026. Un număr oricum absolut hilar (dacă n-ar muri oameni), cât timp românii înmatriculează în fiecare an 400.000 de mașini rulate, dintre care o bună parte sunt deja mai vechi de 15 ani la momentul înmatriculării!

Aproape 50% din autoturismele din România sunt deja mai vechi de 16 ani. În plus, așa cum am menționat, o foarte bună parte din ele nu corespund nici măcar normelor de poluare care erau în vigoare la momentul fabricației, mergând pe stradă cu sistemul de curățare a gazelor dezactivat, lucru care este de notorietate, dar poate nu și la minister, care de ani de zile nu face absolut nimic pentru a pedepsi acest comportament pur și simplu criminal și foarte larg răspândit.

Citat
De programul Rabla beneficiază mai degrabă constructorii și importatorii de mașini, dar este o modalitate extrem de costisitoare și de ineficientă de a scoate mașinile foarte poluante de pe străzi, pentru simplul fapt că acele milioane de mașini care poluează foarte tare nu sunt, pur și simplu, înlocuite direct de mașini noi – cel care abia își permite o rablă de 2000 de euro nu-și permite o mașină nouă de minimum 10.000 de euro. O bună parte din bani se duc la intermediari, nu la cei săraci care renunță la mașinile lor vechi.

Citat
Răstimp, castanele și le vor lua primarii de sector și de oraș care vor trebui să-și convingă locuitorii că pur și simplu nu se mai poate respira cât timp nimeni nu plătește pentru mobilitatea individuală la care țin morțiș. Plata se face în fiecare zi, în plămânii noștri, puțin câte puțin.

Până ne costă chiar toată viața.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline ntire2000

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #257 : 13.Ian.2022, 08:25:12 p.m. »

Citat
De programul Rabla beneficiază mai degrabă constructorii și importatorii de mașini, dar este o modalitate extrem de costisitoare și de ineficientă de a scoate mașinile foarte poluante de pe străzi, pentru simplul fapt că acele milioane de mașini care poluează foarte tare nu sunt, pur și simplu, înlocuite direct de mașini noi – cel care abia își permite o rablă de 2000 de euro nu-și permite o mașină nouă de minimum 10.000 de euro. O bună parte din bani se duc la intermediari, nu la cei săraci care renunță la mașinile lor vechi.



Cu asta sunt perfect de acord.
Aia iau bani cu ambele mâini: cu dreapta de la stat - de fapt tot banii contribuabililor, iar cu stânga de la client.
Personal când am negociat sa iau Vitara de la Bistrita, vânzatorul a încercat sa ma combine cu un tichet rabla luat de pe olx cu 1000 de lei si cu care el deducea din suma totala de achizitie a masinii doar 3000 de lei, nu 6500 cât valora voucherul în realitate.

Pe de alta parte o taxa auto de mediu ar trebui impusa, pâna nu murim cu totii de cancer.
Nu e normal sa se discute despre eliminarea centralelor individuale de apartament pe motiv ca sunt poluante în timp ce unele cazane de pe sosele scot fum încât te obliga sa stai la distanta de ele ca sa vezi asfaltul.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Nouta TAXA AUTO, Timbrul de Mediu
« Răspuns #258 : 14.Ian.2022, 12:57:02 a.m. »
   De programul Rabla beneficiază mai degrabă constructorii și importatorii de mașini, dar este o modalitate extrem de costisitoare și de ineficientă de a scoate mașinile foarte poluante de pe străzi, pentru simplul fapt că acele milioane de mașini care poluează foarte tare nu sunt, pur și simplu, înlocuite direct de mașini noi
  Dupa ultimile precizari, ptr. "rabla" sunt acceptate doar masini functionale, cu ITP la zi, deci practic ele vor fi inlocuite prin achizitia uneia noi, chiar daca nu va fi a propietarului rablei.
  Statul suporta costurile, da, catre dealer, dar si clientul are pretul redus la masina cea noua.
Programul nu l-a inventat Romania, dar este totusi o solutie de a urgenta eliminarea masinilor vechi.
  Cat despre primari, odata ce s-au vazut alesi, cred ca n-au niciun stres daca mai maresc niste taxe !

   In alta ordine de idei, e de inteles ca si un cetatean cu venituri mici are nevoie de masina, care deja veche fiind, se strica mai repede, dar ca nu are bani sa cumpere un bec de pozitie sau frana(6-7lei), sau ca nu poate unge o balama de usa/portbagaj, asta nu mai e de inteles..., probabil ca astfel de oameni n-ar trebui sa aiba masina !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip