Autor Subiect: Suspensii pneumatice  (Citit de 83 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline fireburn

Suspensii pneumatice
« : 06.Dec.2019, 09:23:42 a.m. »




Cea cu suspensii pneumatice este pentru cunoscatori.

Eu m-as multumi cu cea cumintica (portocalie) :)
« Ultima Modificare: 07.Dec.2019, 08:58:26 p.m. de rexkrokiDAU »
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Online shpeedy

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #1 : 06.Dec.2019, 09:57:38 a.m. »
Desi dpdv look arata bine, recunosc ca nu agreez suspensiile pneumatice - mi se pare tricky (cu risc inutil mare) orice presupune existenta pe masina a unor perne pline cu aer. Sunt oricand 'pentru' un sistem integrat (si dedicat) de arcuri+amortizoare pentru a inalta, respectiv cobori o masina...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp
 

Offline fireburn

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #2 : 06.Dec.2019, 04:09:26 p.m. »
Poate sunt fiabile si pneumaticele; daca aveam posibilitatea sa testam era super.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline hippo

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #3 : 06.Dec.2019, 04:35:13 p.m. »
@speedy asa tanar si asa conservator, zici ca a scris @enicky  :-))
Audi, volvo, land rover folosesc suspensii pneumatice de 20 de ani, iar citroen de 50.
Sunt foarte scumpe, asta e alta treaba.
Zi mai bine ca ti-e frica de costuri si aici sunt de acord cu tine.
  • scross 1.4 turbo allgrip, yeti 4x4 si saab 900 coupe 2.0 t 230 cp
 
The following users thanked this post: kellogs

Online shpeedy

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #4 : 06.Dec.2019, 05:25:27 p.m. »
Sa presupunem ca esti pe un forestier (sau o Strategica) si pornesti la drum cu setarea maxima de garda la sol si - intre timp - ori de la uzura, ori de la impuscarea unei perne, ori de la agatarea unei conducte/cablu nu-ti mai retine aerul una-mai multe dintre perne... Ce faci?!

Nu zic, e super-fain feelingu' in masina - in urma cu multi ani am fost pasager intr-un BX. Dar si daca ti se buseste ceva, nu prea merge cu solutii de compromis. Ca masina de teren, folosita preponderent in teren, eu nu am vazut multe cu suspensie pneumatica...

Ba chiar mai mult, ca tot ai adus vorba de Land Rover, primul din gama care a avut pneumatica a fost de fapt Range Rover P38 (Gen.2), si chiar si asa, cei care isi iau respectivul model sa le foloseasca la off-road, printre primele modificari este inlocuirea suspensiei cu una clasica, cu arcuri...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp
 

Offline hippo

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #5 : 06.Dec.2019, 05:35:06 p.m. »
Discovery e pe perne
  • scross 1.4 turbo allgrip, yeti 4x4 si saab 900 coupe 2.0 t 230 cp
 

Online shpeedy

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #6 : 06.Dec.2019, 05:58:20 p.m. »
De abia la a 3-a generatie (si mi se pare ca de abia de la facelift), Discovery a preluat suspensia pe aer - asta nu le face sa fie si preferatele iesirilor in off-road extrem... Toate s-au domesticit, parte si adoptarii noilor sisteme de suspensie pe aer.

Nu neg ca nu poti iesi cu un model d'asta nou in afara asfaltului, dar riscul tot ramane. Uite la Mercedes - au unul dintre cele mai bune sisteme de suspensie pe aer (Airmatic) si, cand au revizuit noul G (inclusiv pe parte de suspensie, facand - dupa 40 de ani - puntea fata independenta), nu au luat in calcul (inca, sper sa ramana asa) si trecerea pe Airmatic (exceptand G63-ul care e mai mult pentru asfalt)... Poate pentru ca nu au vrut sa lezeze capabilitatile in afara asfaltului cu care ne-a obisnuit modelul.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp
 

Offline hippo

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #7 : 06.Dec.2019, 06:16:11 p.m. »
M-am dat cu un descovery din 2008, era pe perne si se ridica pana aproape de 30 cm, e senzational
Kitul de inlocuire a costat 3000€ iar dupa fiecare iesire trebuia bagata apa cu presiune sa nu se lipeasca de perne

Hai ca saracul kizashi nu are treaba cu asta
Scuze de offtopic
Mi-ar fi placut sa testez unul, dar nu cred ca s-au vandut prea multe, a aparut fix in criza
  • scross 1.4 turbo allgrip, yeti 4x4 si saab 900 coupe 2.0 t 230 cp
 

Offline enicky

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #8 : 07.Dec.2019, 12:20:58 p.m. »
@speedy asa tanar si asa conservator, zici ca a scris @enicky  :-))
     Nu ma cunosti deloc !(daca tot m-ai mentionat) :) Daca as fi fost conservator(refractar, adesea dușmănos, față de tot ce e nou, față de orice inovație, de orice progres...) n-as fi modificat nici un surubel la masina si asta denota modul de gandire...
     
    Apropo de afirmatia ta legata de suspensia pneumatica, despre Citroen stim toti de suspenia lui(eram copii cand ne uitam uimiti la un Citroen cum se "aseza" in parcare), cat despre celelalte marci premium mentionate, dotarea cu perne ar fi mai mult pt. confort, decat pt. of road.
  Aici n-am cum sa nu-i dau dreptate lui @shpeedy, pe un forestier, podeaua masinii este de multe ori "mitraliata" de ce arunca rotile, iar sansele sa spargi pernele sunt extrem de mari. 
Deci varianta clasica(fara a fi conservator!) este cea mai sigura si fiabila. Oricum daca folosesti o perna de aer pt. off road e bine sa cunosti drumul si sa te gandesti bine la riscuri. Parerea mea...
  • Suzuki Vitara NewCool 4WD 1,6 benzina
Jurnal de bord
POARTA MASCA
 

Online shpeedy

Re: Suspensii pneumatice
« Răspuns #9 : 07.Dec.2019, 05:19:01 p.m. »
Daca e sa respectam adevarul istoric, suspensia de la Citroen este de fapt hidropneumatica (Hydractiv, in iteratiile recente), rolul pernelor de aer fiind preluat de niste sfere cu azot:





Pentru cine se uita la primul filmulet, sa nu va mirati de ce masini de carton avem acum (iluminare in viraj, mentinerea stabilitatii si a trasei in doar 3 roti samd).

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  • 2010 SX4 & 2019 Ignis 8x8 +200bhp
 
The following users thanked this post: balanel