Buna seara la toata lumea,
Desi am fost suparat fiindca am fost cenzurat chiar daca stiu ca mesajele nu au fost sterse ...doar mutate ... si stiu si de catre cine ca nu e greu de ghicit, am revenit aici doar pentru a spune si a va arata ultimile noutati suspensie spate Ignis 2017 si de a multumi pe aceasta cale si lui shpeedy si lui hippo fiindca datorita lor eu am reusit rezolvarea problemei cu suspensia spate la Ignis. O fi shpeedy rau si ne cenzureaza dar nu pot sa nu-i multumesc pentru informatia salvatoare privind arcurile Mad, precum si sfaturile si incurajarile lui hippo care m-au facut sa perseverez in solutionarea cat de cat rapida a problemei.
Deci oameni buni sa trecem la informatii de mare folos pentru toti posesorii de Suzuki Ignis model 2016-2017.
Informatia numarul 1 auzita azi in service Autonet: Deocamdata datorita defectiunii suspensiei spate productia de Suzuki Ignis este oprita. Personal (shpeedy daca ma cenzurezi pentru asta chiar ma supar) mi se pare o masura demna de inginerii suzuki care oricum nu pot gandi mai mult de atata.
Dar sa va spun cum am rezolvat-o eu si citez acum din mail-ul pe care l-am scris mai devreme catre prietenul Hippo cu care am avut deosebita onoare si placere sa comunic si in direct telefonic:
Luni am primit de la Cluj arcurile si cum dupa operatia de lunea trecuta de la rinichi, am inceput sa ma simt mai bine n-am pierdut timpul si am si sunat la Autonet.
Am fost programat azi la 1:30 si la 1:15 eram deja acolo.
Trebuie sa spun de la inceput ca toata lumea acolo au fost mai mult decat ospitaliera si s-au purtat cu mine mai mult decat frumos a fost SUPER !!! Pana acum Autonet este un service cu adevarat profesionist.
Am cerut sa dam jos un amortizor de la masina mea sa-l comparam cu ala care era din Kitul lor de reparatie japonez. La tampoanele alea de cauciuc nici nu m-am mai uitat fiindca erau mici si sigur la o incarcare mai mare mai degraba bateau arcurile spira pe spira decat sa atinga pe tampoanele alea sa limiteze cursa drept pentru care decizia mea din start a fost sa nu umblam la tampoanele de cauciuc.
E aici a intervenit prima surpriza.
-Sa incep cu descrierea amortizorului meu vechi de pe masina. Are o cursa sa zic asa cam de vreo 50 de cm si functiona cursiv perfect asa cum trebuie sa functioneze un amortizor.
-Cand am testat amortizorul din kitul de reparatie am constatat cu surprindere si eu si mecanicii ca cursa acestuia era cam de 20-25 de cm dupa care se oprea brusc. Ma sa fie ...prima data ne uitam unii la altii neintelegand nimica. Apoi un mecanic mai destept de pe acolo a zis ca e ca la BMW adica pana acolo unde merge cursiv e amortizor iar de acolo in jos este arc care sa suplimenteze forta arcului exterior. Nici nu stiam ca exista asa ceva...frate ce le da prin cap oamenilor. Oricum amortizorul acesta era ceva mai gros decat cel original iar lungimea lui era identica.
Mecanici de acolo m-au sfatuit sa pun arcurile mele MAD cu noile amortizoare dar eu am refuzat si sa ma explic de ce fiindca sunt eu batran si bolnav acum dar in tinerete am mai tinut si eu o surubelnita-n mana .... si asa cum am scris si pe forum am avut destule masini si am vazut multe iar scoala facuta pe Dacia 1310 este greu de inlocuit in ziua de azi si aia ne face doctori docenti pe langa multi mecanici profesionisti mai tineri din prezent.
M-am gandit asa. Arcurile Mad stiam de la Hippo si se vedea si pe ele ca sunt strong nu se lasa cu una cu 2 mai ales ca au 3 spire in loc de doua ca cele originale. Daca mai adaugam inca un arc suplimentar pe cel din amortizor o faceam iar caruta. Asta a fost primul motiv. Al doilea: Sa zicem ca-l montam si aveam o greutate pe masina care aducea suspensia cam cu 1-2 cm inainte sa intre in functiune arcul din amortizor. Pai la o astfel de distanta arcul din amortizor ar fi avut un efect cam de ciocan asupra tuturor componentelor suspensiei spate batand acolo ca un ciocan ori de cate ori cursa arcului depasa acei 1-2 cm mentionati ... Nu stiu cum lucreaza la BMW dar mie mi se pare o incropeala japoneza mai mult decat proasta si atunci pentru ca aici nu ma mai cenzureaza nimeni nu pot sa cred despre cei care au propus solutia asta de rezolvare ca sunt aceiasi care au proiectat si suspensia initiala asa proasta ( aici m-am cenzurat eu ca sa nu ma mai cenzureze shpeedy ca i-am luat frica)
Avand in vedere aceste lucruri am decis ca este suficienta doar schimbarea arcurilor lucru care a durat pe ceas 35 de min. In momentul in care masina a fost jos de pe elevator am rugat 2 mecanici mai solizi de acolo sa se suie pe bancheta din spate. Eu m-am suit in portbagaj si am inceput sa sar pe masina. Cred ca nu trebuie sa mai mentionez ca sub portbagaj acolo unde e roata de rezerva si locul meu cu nebunii erau depozitate cele 57 de kg. de traznai de-a-le mele pe care le-am mentionat si pe forum deja in discutii anterioare. Masina s-a comportat PERFECT !!!
I-am intrebat pe fiecare cam cate kg. au asa cu aproximatie. 80, 70 si eu 95 plus 57 sculele mele ...faceti singuri socoteala fiindca eu deja eram in al 9-lea cer !!
Pe drum cand am plecat ma gandeam ...mama sa vezi acum ce scutura marsava de masina ca arcurile sunt al dracului de tari.... prima spinare de magar luata m-a lamurit ca nu era chiar ca Citroenul C3 dar masina s-a comportat mai mult decat BINEEEE !!! Hartoapele urmatoare m-au linistit ca macar suspensiile la masina asta s-au rezolvat. Restul ...asta este ... electronica multa si degeaba pe ea ...lucrurile elementare si necesare sunt prea mult sub nivelul japonez drept pentru care lipsesc cu desavarsire.....
Acum sa dau si ceva amanunte financiare. Stiu ca cursul euro-leu fluctueaza dar pentru orientare zic ca este suficient.
Arcurile cu transport si spaga la FAN - 570 lei. Pretul lor net 530 lei.
Cost manopera Autonet - 0 lei fiindca s-a considerat garantie dar nu ma lasa pe mine inima sa nu-i cinstesc pe baieti - asa ca se adauga 150 lei
Acum am masina cu suspensii multumita sfatului lui shpeedy si al lui Hippo si desi sunt suparat pe shpeedy ca m-a cenzurat nu pot sa nu-i multumesc si lui fiindca sincer datorita lui am masina acum.
Pozele cu roata la nivelul caroseriei cu masina mea se gasesc pe undeva pe aici ..cine stie sa caute fiindca eu nu m-am descurcat niciodata bine pe forumul asta. Eu atasez acum cateva poze cu masina cu arcurile Mad montate.
AAA si sa nu uit in cazul in care nu mai gasiti in alta parte ...
Codul SETULUI de arcuri MAd (fata spate) este HV - 391121 Suzuki Ignis 2016-17 Allgrip
Arc spate, cod: S384, pret/buc: 47,50 Euro + TVA, Se vinde si la bucata si la set cum doriti.
Procurarea arcurilor se face de la:
Crina Blaga
0752 082 935
Taubenreuther Romania
www.offroad24.rodealer Mad Romania Cluj Napoca.
Va salut cu respect pe toti si imi exprim speranta ca informatiile de aici au folosit la ceva.
Cristi R