Autor Subiect: Suspensie noul Ignis  (Citit de 35227 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Isaila_B

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #130 : 07.Feb.2018, 10:48:37 a.m. »
In afara incarcaturii, mai este o chestie legata de suspensie: stabilitatea masinii la peste 150 km /ora pe autostrazi cu curbe relativ stranse (in masura in care sunt acceptate pe autostrada, in Austria), sau pe curbe si mai stranse, la viteze mai mici.

Recunosc ca eu (la lipsa mea de experienta cu masinile ultra tehnologizate) am fost surprins de aceasta stabilitate. Sigur, la full options / tractiune integrala este si multa electronica, dar asta acționeaza in corelatie cu suspensia... nemodificata. Am citit ca si altii au fost placut surprinsi.

Banuiesc ca exista doua optiuni constructive de suspensie: pentru viteze mici pe teren cu hartoape și pentru viteze mari pe drumuri bune cu curbe.

Orice produs tehnic este rezultatul unui compromis. Suzuki Ignis ALlLGRIP tinde spre drumuri cu suisuri si coborasuri, cu zapada (de aia zic ca e Suzuki de Transilvania, optiunea hibrida ce adauga la urcare energia de la coborare e foarte buna), dar tinde si spre autostrazi, mai putin spre carat saci de ciment.
« Ultima Modificare: 07.Feb.2018, 11:01:13 a.m. de Isaila_B »
  • Suzuki Ignis III (2017)
 

Offline f.cristi

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #131 : 07.Feb.2018, 11:29:58 a.m. »
Ignis....peste 150 km/h ?

Offline Cristi R

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #132 : 07.Feb.2018, 11:36:27 a.m. »
Mda...150Km/h se apropie de limita maxima a acestei masini ... personal sunt sigur ca am sa-i ating dar doar de cateva ori si pe distante relativ scurte in viata acestei masini mai ales pe drumurile noastre .... Eu ma refeream la viata de zi cu zi cand avem si bagaje de carat si pasageri. Chiar daca este o masina de oras ... Mai pui si saci de ciment, cartofi baxuri de apa si alte bagaje si pasageri in ea... Iar parametrii suspensiei nefiind cei din proiectare si suspensia fiind transferata practic de pe  punctele de sprijin specifice arcurilor pe punctele de fixare ale amortizoareleor ar putea crea posibile probleme. Nu am spus ca ele vor exista cu certitudine ... ci doar ca este posibil sa apara. relativitatea in exploatare este mare si in situatia actuala fiecare cum are norocul sau ghinionul ceea ce nu cred ca poate fi admisibil la o astfel de masina.
In fine noi cei de aici am propus si adoptat solutii diferite in functie si de parerile si posibilitatile fiecaruia si pana la urma important este sa fim multumiti si sa avem drumuri bune cu ele.
  • Suzuki Ignis 2017
 

Offline Isaila_B

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #133 : 07.Feb.2018, 11:43:15 a.m. »
Ignis....peste 150 km/h ?

Nu am încercat, dar sunt convins că, cu răbdare la accelerare, se poate trece de cei 165 km/h din cartea mașinii, fără turarea extrem de nocivă a motorului. Mașina fiind înaltă, cred că problema depășirii acestei viteze vine mai mult din ... suspensie  (dacă ai noroc și de curbe).

Era pe vremuri o masina (Matiz) care se cam rasturna.
  • Suzuki Ignis III (2017)
 

Offline duculetu

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #134 : 07.Feb.2018, 12:03:19 p.m. »
Poate sigur sa prinda cei 165km/h. Sunt video-uri pe Youtube despre treaba asta, sunt comparatii cu Swift-ul. Nu am avut ocazia pentru ca nu ii vad rostul dar la 150 in linie dreapta putea lejer sa creasca si nici zgomotul nu mi-a parut diferit fata de ce ma asteptam.

*Mentiune: Roti de '16 nu '15.
 

Offline f.cristi

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #135 : 07.Feb.2018, 12:15:19 p.m. »
Eu am mers cu 140, atât cu 16 cat si cu 15. N--am incercat mai mult.

Offline maxwell

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #136 : 07.Feb.2018, 12:16:07 p.m. »
În toamnă am mers pe A1, vreo 50 km, de la București la Pitești cu viteze între 140 si 160 km/h, având anvelope de vară și trei persoane în mașină. Real cred că au fost cu 6 sau 7 km/h mai puțin, si daca eram singur în mașină m-ar fi tentat să mai urc până la 170 km/h. Sigur că se întâmplă foarte rar să exagerez cu viteza sau cu încărcarea mașinii, dar e bine să cunoști ce poate.
  • Zusammen mit dem Zusuki New Ignis GL+ 2WD
 

Offline enicky

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #137 : 07.Feb.2018, 12:49:20 p.m. »

....ar fi bine sa urmariti dupa ce puneti sarcini mari pe spate oalele de tabla din contraaripa spate de la amortizoare. Asa cum am spus acolo acum sunt niste forte mari acum date de resorturile din noile tipuri de amortizoare 
       Nu cred ca gresesc, dar faptul ca acum nu mai exista socul dintre cele doua tampoane, datorita noilor arcuri/amortizoare(acolo unde exista modificarea), este mult mai bine ptr. oalele la care faci referire. Socul, respectiv contactul dintre cele doua tampoane,  cred ca era mult mai nociv, impactul respectiv avand niste forte care s-ar fi resimtit cu timpul.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Cristi R

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #138 : 07.Feb.2018, 05:38:04 p.m. »
Salut Enicky,
Sigur ca ai dreptate socul ala dintre tampoanele de cauciuc se transmitea in fuzete si toata bucsaraia si stuctura masinii. Dar la kitul de reparatie japonez acum o buna parte din presiunea arcului se transfera in oalele de amortizor ( datorira arcului din amortizor) nu in punctele de contact normale unde sunt arcurile si unde masina este construita solid sa reziste la asemenea solicitari. Asta vreau sa spun. In timp datorita presiunii extrem de mari acele oale se pot deforma sau rupe fiindca acolo sunt niste parlite de table ranforsate de cel mult 1,5 mm grosime sudate de niste contraaripi si alea subtiri. Problema este ca acest Kit de reparatie japonez este o rezolvare ca sa zic asa "perfida" a problemei fiindca aparent el va merge excelent si oamenii vor fi multumiti si vor inceta reclamatiile... Mai tarziu cand masina va iesi din garantie si deh stii si tu ca in multi km parcursi se intampla multe (greutati, hartoape, lovituri mai serioase etc.) materialele vor mai imbatrani si peste cativa ani vor incepe sa apara problemele si lumea va uita de la ce provine problema de fapt ...ca as-i in tenis....cum se spune si .... atunci si-o vor repara pe banii lor si nu va costa numa 7 milioane ca acum pe mine .... Eu doar asta am vrut sa semnalez...riscul e prea mare si sunt prea sarac ca sa-mi fac reparatii cu consecinte imprevizibile....
Enicky atentie ca recitind mesajul tau ma gandesc sa nu faci o confuzie si implicit o greseala. La Ignis pe puntea spate amortizoarele sunt pozitionate in afara arcului ...nu in interiorul lui cum era si la Dacie alta data....ca de asta la unele masini merge solutia asta cu amortizoare cu arc si la altele nu ... Aici amortizoarele sunt prinse in niste oale in afara sasiului de mare rezistenta fara nici o legatura cu structura de rezistenta a masinii sau ma rog de rezistenta mai mica cum sunt contraaripile .... Poate ne spui cum e si la Vitara ca nu stiu dar cred ca si la Vitara amortizorul spate e tot in afara arcului....
Oricum cativa ani buni nu vor fi probleme. Dar nu-i asa ...sa mai traim noi peste cativa ani .... tot cum se spune ...
Va salut respectos pe toti
Cristi R
  • Suzuki Ignis 2017
 

Offline duculetu

Re: Suspensie noul Ignis
« Răspuns #139 : 07.Feb.2018, 09:24:01 p.m. »
@Cristi R si de ce nu merg puse arcurile MAD peste noile amortizoare?
Nu e cel mai bine sa fie si amortizoarele schimbate si pentru cine vrea sa schimbe si arcurile?