Autor Subiect: Dacia Duster  (Citit de 45588 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Christian 1

  • Vizitator
Re: Dacia Duster
« Răspuns #380 : 03.Ian.2021, 04:53:04 p.m. »
@enicky ,ca roman, am avut doua Dacii, una(1410 TLE) inainte de a fi cumparata de Renault si un Logan dupa 2004. Cred ca mi-am facut datoria fata de tara. :)
Cum viata-i destul de scurta, la momentul achizitiei masinii urmatoare, prefer sa incerc alte marci. Ce incercam eu sa scriu si-n postarile anterioare, este ca, calitatea ei a "cam" scazut, nu ca celelalte marci nu au facut la fel. Doar ca la Dacia e mai evidenta treaba asta.
 

Offline toma

Re: Dacia Duster
« Răspuns #381 : 03.Ian.2021, 06:07:31 p.m. »
@Christian 1 chiar te rog sa aprofundezi subiectul. Parerea mea este complet opusa, calitatea Dacia a crescut cu fiecare model nou lansat sau facelift de la Solenza incoace.

@ntire2000 sunt convins ca poti face diferenta intre a-ti exprima parerea despre calitatea unui anumit model de masina si a-ti exprima parerea despre calitatea posesorilor unui anumit model de masina.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: Dacia Duster
« Răspuns #382 : 03.Ian.2021, 06:13:20 p.m. »
  Nu cred ca simtirea de roaman trebuie  cuantificata neaparat intr-un numar de ...produse, dar, vazand ca v-a placut asa de mult clipul cu Duster-ul modificat si ca tot vorbeati de calitate, hai sa vedem daca aceasta a crescut ! Eu as zice ca da :
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: Dacia Duster
« Răspuns #383 : 03.Ian.2021, 06:22:32 p.m. »
@Christian 1 chiar te rog sa aprofundezi subiectul. Parerea mea este complet opusa, calitatea Dacia a crescut cu fiecare model nou lansat sau facelift de la Solenza incoace.

..
Tocmai ca ma gandeam cat de putine probleme am avut cu Logan-ul 1.4 mpi din 2006, comparand cu Logan-ul vecinului meu de scara si cu Duster-ul prietenului meu de care scriam mai sus. Mai concret, am vazut cate batai de cap au avut oamenii astia cu ele, fata de cate batai de cap n-am avut eu cu cel avut. Consider ca e relevant, dpmdv.
Nu ma refer la design-ul ce a evoluat, ci la fiabilitatea intregului ansamblu, caci un autovehicul e un ansamblu tehnic/estetic. Ca design e clara evolutia, nu am dubii. :)
 

Offline toma

Re: Dacia Duster
« Răspuns #384 : 03.Ian.2021, 06:38:24 p.m. »
Cristi fiabilitatea este doar o componenta a calitatii. Daca te referi strict la fiabilitate atunci relevante sunt statisticile nu experienta personala (ca altfel e la fel ca discutia cu ntire despre Intel). Si la marcile cu mult mai multe pretentii ca Dacia vei auzi de masini noi cu probleme. Am un cunoscut cu Mercedes nou nout cu care a stat mai mult prin service si cu probleme urate. Sa trag concluzia ca Mercedes e o masina proasta?

Incercati va rog sa nu mai emiteti pareri generale despre orice doar in baza experientei personale, fara niste cifre statistice care sa va sustina opinia.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: NicNic

Christian 1

  • Vizitator
Re: Dacia Duster
« Răspuns #385 : 03.Ian.2021, 06:49:34 p.m. »
Mercedes nu e o masina proasta, doar ca i-a scazut si ei calitatea un pic. Vezi fiabilitatea ei de la W123 si W124 in sus pana in prezent. La fel si la BMW, alta marca premium.

Eu nu ma raportez la link-uri cu statistici, ci doar la experientele personale traite sau vazute de mine. Realitatea face diferenta in cazul meu,
Ca o paralela, in lumea moto, Aprilia este considerata o marca lipsita de fiabilitate, comparativ cu alte marci. Personal am avut 3 modele diferite in timp si niciuna din problemele insirate pe net. Asta este o certitudine pentru mine, nu sa cred tot felul de statistici. Asa sunt eu, si-s convins ca nu-s unicat. :)
 

Offline toma

Re: Dacia Duster
« Răspuns #386 : 03.Ian.2021, 06:54:08 p.m. »
Atunci te rog sa formulezi corespunzator. E o mare diferenta intre a spune:
- Suzuki face numai masini proaste
si
- Am avut 3 Suzuki, toate cu probleme.
 :pardon:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: Dacia Duster
« Răspuns #387 : 03.Ian.2021, 06:58:04 p.m. »
Stii bancul cu Bula cand a invatat la scoala diferenta intre notiunile de teoretic si practic?
Ala cu 300 de euro?:)
 

Offline toma

Re: Dacia Duster
« Răspuns #388 : 03.Ian.2021, 07:05:47 p.m. »
Cristi, statisticile nu-s "teorie" ci sunt agregarea experientei practice a mai multora.

Ca tu esti inclinat sa iei o decizie mai degraba in urma experientei personale este un lucru cat se poate de firesc si nu am nimic cu asta. Am o problema insa cu emiterea concluziei trase in urma experientei personale pe post de afirmatie general valabila.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Online NicNic

Re: Dacia Duster
« Răspuns #389 : 03.Ian.2021, 07:33:01 p.m. »
Daca este sa discutam despre experiente personale cu daciile avute, pot sa insir urmatoarele:

- prima masina primita in utilizare, din partea socrilor: o Dacia 1300 din 1977. Preluata in 1990 la 63.000 km. Renuntat la ea prin 1998, la circa 160.000 km. din cauza unei Dacii mai noi de la job (Dacia 1310 din 1996, mi se parea o gluma de calitate pe langa Dacia 1300 a mea). M-am opus vanzarii acestei masini (1300), asa ca a fost predata rudelor de la tara care au mai folosit-o pana prin 2009. Utilizata aproape in conditii permenente de off-road, daca ma gandesc la calitatea drumurilor de acolo. Ca orice Dacie veche, a fost reparata/upgradata. Concluzia mea ar fi ca a meritat fiecare banut consumat pe ea. Singura reparatie majora ar fi o segmentare la 146.00 km (nu pun la socoteala consumabilele gen ambreiaj, placute frana, etc.). Si caroseria ruginita cam pe la 18 ani vechime.

- urmatoarea masina a fost Dacia Nova GT. Cumparata aproape noua (cu 4.500 km la bord). O masina cu care m-am luptat aproape 1 an sa o fac suficient cat sa ma pot baza pe ea. Adica sa ii invat hibele si sa i le previn  (inclusiv am mers la CNCD, in fata unei comisii tehnice ca urmare a sesizarii depuse de mine la un SIAB... si remediat majoritatea neconformitatilor). Am vandut-o in 2002 cu 96.000 km la bord. Aceasta masina a fost utilizata pana in 2017 de catre urmatorii ei proprietari. Lucrurile bune despre ea: consumul cel mai mic (regim urban de B) si foarte agila (as fi spus chiar sportiva daca avea putere dubla). Nu i s-a reparat motorul niciodata. Inlocuit doar carburatorul.

- a urmat in 2002 o Dacia SuperNova. Prima masina cumparata direct de mine, de noua. Mi-a placut foarte mult culoarea albastru catifea, asa ca am insistat sa o cumpar cand am aflat ca Solenza nu va mai avea in paleta culori acea optiune. Vanduta la 4 ani  si 6 luni, cu vreo 90.000 km, direct la samsar (presat de achizitia urmatoarei masini). Samsarul a venit chitit sa imi ofere mai putin decat cerusem eu. Dupa proba de mers cu ea a zis ca nu mai pleaca pana nu ii dau masina. Era convins ca am "bagat bani in ea" ca sa mearga asa de bine. In realitate, am schimbat doar amortizoarele.  Si cred ca de 2 ori placutele de frana. In rest, nimic din ce se spune ca ar fi fost hibe: esapamantul original (nu a ruginit), caroserie intacta si fara probleme de a intra apa in ea, samd. Super fiabila masina, la propriu. Si o placere totala sa ii aud motorul si zgomotul de rulare.

-din 2003 am trecut la Solenza, Scala. O dezamagire mare in raport cu SuperNova: consum mai mare, ambreiaj "cazut"  la 15.000 km, pompa de frana desfacuta si reparata de meserias (asa a ramas) si alte hibe mai ales pe partea electrica. Fiind totusi confortabila la suspensii, a ramas in familie pana acum. De vreo 2 ani asteapta sa fie trecuta in patrimoniul de rable, dar inca nu s-au aliniat astrele ...

Fiind un vajnic sustinator al modelelor Dacia, am avut o "cadere" totala in dezamagire cand am testat primul Logan.
Ulterior, am mai incercat sa vad daca Duster mi s-ar potrivi (daca merita sa continui pe linia Dacia). Rezultatul a fost sec: SUVI!

De ceva timp cochetez cu ideea inlocuirii lui SUVI. Am incercat generatia de Duster actuala. Iar nu m-a convins... Este mult peste prima generatie, dpmdv, dar parca nu as da toti banii ceruti pe ea. Sa nu ma intelegeti ca am ceva cu Duster. De exemplu, Vitara actuala imi pare mai "slab" construita decat Duster, asa ca am exclus-o chiar dinainte din lista de inlocuitori.

In concluzie, ma consider printre cei care au avut norocul sa cunoasca destule modele de Dacia, inclusiv cum au evoluat ele.
Ceea ce am perceput  eu a fost limitat doar la exemplarele utilizate.

Dar si asa, nu pot decat sa confirm ca nivelul calitatii absolute a crescut de la un model la altul.
Si cu cat a crescut nivelul absolut, cu atat marja de dezamagire personala a fost mai mare ... Pentru ca avea din ce sa se produca!




  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: shpeedy, toma