Autor Subiect: Dacia Duster  (Citit de 45600 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online ntire2000

Re: Dacia Duster
« Răspuns #320 : 13.Apr.2020, 03:20:28 p.m. »
Si completez eu cu o chestie observata practic si urmarita pe diverse stari ale carosabilului.

Peste 130km/h Duster se comporta mai instabil pe sosea decât Vitara.
Mie mi-a dat senzatia ca "pluteste" mai tare decât "japoneza" cu ochi de unguroaica.  :-))
Foarte posibil din cauza aerodinamicii cumulata probabil cu suspensia.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline boga81

Re: Dacia Duster
« Răspuns #321 : 14.Apr.2020, 07:50:02 a.m. »
La Duster 2 s-a imbunatatit foarte mult calitatea interiorului si comportamentul suspensiei. Dar tot spre confort e orientata.

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline shpeedy

Re: Dacia Duster
« Răspuns #322 : 26.Apr.2020, 07:20:32 p.m. »
Au descoperit finlandezii Dusteru' si nu mai prididesc cu laudele...



@boga81 : vezi ca pe langa chestiile de se gasesc si la Mudster.ro, in filmulet mai zic ceva si de o modificare electronica pentru intarzierea trecerii din Lock in Auto...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online ntire2000

Re: Dacia Duster
« Răspuns #323 : 28.Apr.2020, 01:52:22 a.m. »
DACIA isi bate joc de români, dublu standard în procesul de fabricație.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Dacia Duster
« Răspuns #324 : 28.Apr.2020, 11:53:01 a.m. »
DACIA isi bate joc de români, dublu standard în procesul de fabricație.
   Inainte de a trage aceasta concluzie, enuntata mai sus, as vrea sa fac cateva precizari legate de comert si de productie in general. Am invatat asta(parca am avut si un curs in facultate daca nu ma-nsel) in cei vreo 16 ani de comert facut in mod "privat" dupa '90, de la dferite reprezentante in Ro ale unor multinationale : in general, orice produs, fie ca este din industria alimentara sau, in cazul de fata, industria auto este fabricat in concordanta cu cerintele(mai ales legale), cultura(obiceiuri, traditii,etc.) si conditia sociala(intelegand prin asta nivelul educational pe acel segment si veniturile populatiei) ale tarii sau zonei unde va ajunge produsul respectiv.
   Asta se face pentru ca produsul sa se potriveasca cerintelor respectiv sa fie mai bine vandut, iar in acest contest piata respectiva este bine studiata in prealabil, pentru a se cunoaste cum trebuie sa se prezinte si ce caracteristci/dotari sa aibe viitorul autoturism lansat in tara respectiva.
   Primul aspect sesizat la Dusterul din video este sigla : francezii au fost convinsi ca marca Renault este mult mai cunoscuta decat Dacia si clar va avea o "priza" mai buna la client.
   Apoi motorizarea, un motor mai vechi, simplu, aspirat, probabil cu costuri mai mici, chiar daca este de c.c. mai mare, E5, find o lege mai permisiva. Consumul mai mare nu deranjeaza acolo, benzina fiind ieftina.
   Interiorul masinii, tapiterie deschisa la culoare, in zona ecuatoriala unde totul este de culoare deschisa, nu se preta o bancheta neagra, antijeg. Bordul mai elegant, mult crom, care tine tot de cultura zonei .
   Anvelopele 215/60/17  n-am inteles de ce sunt altele decat pt.Ro dar rezerva era alta marca.
   Ce mi s-a parut evident, legat de concluzia ta, sunt luminile de zi, mult mai reusite, oare de ce nu se regasesc si pe Dusterele noastre, nu stiu !
   Deci nu tot ce se vede acolo este asa pentru ca noi suntem romani si ei arabi, este asa si pentru ca masina sa corespunda cerintelor pietei respective.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online ntire2000

Re: Dacia Duster
« Răspuns #325 : 28.Apr.2020, 02:34:41 p.m. »
Consumul mai mare nu deranjeaza acolo, benzina fiind ieftina.
   Interiorul masinii, tapiterie deschisa la culoare, in zona ecuatoriala unde totul este de culoare deschisa, nu se preta o bancheta neagra, antijeg. Bordul mai elegant, mult crom, care tine tot de cultura zonei .
   Anvelopele 215/60/17  n-am inteles de ce sunt altele decat pt.Ro dar rezerva era alta marca.
   Ce mi s-a parut evident, legat de concluzia ta, sunt luminile de zi, mult mai reusite, oare de ce nu se regasesc si pe Dusterele noastre, nu stiu !
   

Acolo benzina e mai ieftina decât apa.
Iar pretentiile sunt pe masura, acolo nu mergi sa vinzi masini la care se rup chederele dupa un an.
Vinzi câteva pâna se prind aia, iar la restul le poti da foc ca nu ti le mai ia nimeni cu defecte ascunse.
Oricum, eu am ramas mirat ca o masina din gama ieftina a spart coaja pe acolo, e totusi un semn de mândrie natrionala.
Iar titlul e putin fortat, eu am dat copy-paste si nu-s nici eu de acord ca la banii aia sa ai pretentii de calitate de nivel Daimler.
Cât dai atâta face.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Dacia Duster
« Răspuns #326 : 28.Apr.2020, 08:26:42 p.m. »
Oricum, eu am ramas mirat ca o masina din gama ieftina a spart coaja pe acolo, e totusi un semn de mândrie natrionala.
   Am o colega care are priten de familie un arab din Dubai care are o afacere cu masini second si spune ca-I merge. Deci nici acolo nu sunt toti bogati, cat dai pe una veche iti iei un Duster nou.
   Eu nu prea vad mandira nationala cat timp scrie Renault pe ea.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online ntire2000

Re: Dacia Duster
« Răspuns #327 : 28.Apr.2020, 10:30:32 p.m. »
Da, dar atunci când scuturi presul (minutul 15:40), te loveste mândria.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline shpeedy

Re: Dacia Duster
« Răspuns #328 : 03.Mai.2020, 02:57:07 p.m. »
DACIA isi bate joc de români, dublu standard în procesul de fabricație.


Pentru ca recunosc ca aveam pretentii de la tine (si prin prisma faptului ca lucrezi in domeniu), sunt curios de ce ai simtit nevoia sa share-uiesti respectivul video? O sa-ti spun mai incolo de ce intreb asta...

Acuma, cu referire la videoclip - pentru ca in urma cu ceva luni am vizionat cateva filmulete de pe contul respectivului Atelier, mi-a aparut si mie in feed-ul de YT filmuletul in discutie chiar in zilele lansarii. Mi s-a parut ca are atat de multe hibe, incat - dincolo de titlul senzational - nu vad cum l-ai putea lua in considerare:
1. 'Analistul' din videoclip, fara suparare, dar nu are nimic de'a face cu domeniul auto:
- prin prisma pregatirii profesionale, prin diversele job-uri avute in Dubai, mi se pare ca mai mult s-a indepartat de domeniul auto decat sa se apropie;
- chiar la nivel de hobby daca ar fi experienta auto, cam cat discernamant sa ai incat sa achizitionezi in Dubai o masina in baza faptului ca au avut-o prietenii tai in Romania, dupa care sa realizezi ca nu exista suport/asistenta pentru respectiva masina in tara in care o utilizezi :-?;
2. Tema enuntata in titlu nu prea se regaseste in filmulet:
- cu exceptia a doua chedere - unul nedecupat la usile fata si altul ne-strans la cea spate - si a unei zone discutabil vopsite in compartimentul motor, eu nu am gasit unde ar fi exemplele alea sa ma faca sa vad dublul-standard enuntat in titlu;
- nu vad nicaieri ca 'analiza' asta sa fi venit si cu niste volume de Dacia Duster pentru Romania vs Dacia/Renault Duster pentru export - logic vorbind, o analiza de acest fel ar avea sens daca foloseste o cantitate cat mai mare de produse in comparatie.
3. Referitor la ce s-a mai spus in filmulet:
- dincolo de aspectele comerciale si legislative enuntate de colegul enicky, de care se tine cont la lansarea unei masini pe o anumita piata, mai sunt aspectele tehnice - masinile destinate pentru o anumita piata au specificatii pentru piata respectiva: o masina pentru Suedia/Finlanda/Norvegia nu va avea aceleasi specificatii ca una pentru Emiratele Arabe Unite sau pentru Australia - pentru unele trebuie componente care sa asigure o mai buna incalzire, pentru altele o mai buna racire; in plus, pentru a nu-si afecta siguranta in caz de ceva, un producator auto mai mult ca sigur ca poate avea doi furnizori pentru acelasi reper (asta ca sa nu mai zic de diferentele intre repere pentru masini cu motorizari diferite - Euro5/Euro6NEDC/Euro6WLTP);
- dpdv al prezentei Renault pe piata din Emirate, parerea mea e ca au vrut si ei sa fie prezenti acolo (nu ca ar scoate cine stie ce performante comerciale) - si ca sa nu-si bata prea mult capul s-au rezumat la a avea o singura marca, nu doua (cum ar fi fost sa cheltuie bugete de marketing pentru construirea identitatii si a Dacia, si a Renault), cu 4 modele (Logan, Duster, Megane, Koleos); oricum brand-ul din alianta cu oferta serioasa si cu performante comerciale este Nissan (are inclusiv Patrol);
- filmuletul contine si inadvertente - cand miscorezi presiune in anvelope pentru a te da pe dune si TPMS-ul te anunta asta, nu este o problema de masina; nu stiu ce i-au spus dealerii arabi, dar noul Duster nu s-a lansat nici acum in fabricatie in Rusia (oricum in 2018 cand era vorba ca a inceput sa ia legatura cu dealerii, sigur nu se facea).

Mergand mai departe pe firul povestii, pe canalul respectiv de YT se poate vedea ca filmuletul in cauza a strans 173,000 de vizualizari in cele 2 saptamani scurse de la postare - asta in conditiile in care cel mai vizualizat filmulet are 628,000 vizualizari intr-un an de zile. Tot din aceasta perspectiva, se poate observa ca in ultimile 2-3 luni de zile, canalul respectiv de YT a avut cateva clipuri in aceeasi directie 'de deschidere' a ochilor romanilor cu privire la produsele Dacia (facute bineinteles in acelasi stil de 'analiza' ca mai sus). Parerea mea e ca respectivul din spatele canalului tocmai s-a prins ca unii dintre romani se simt atrasi de denigrarea chestiilor bune pe care  reusim sa le facem si s-a gandit sa profite de asta pentru a-si mari vizibilitatea (si, implicit, monetizarea) canalului. Nu mai spun cam ce limbaj a ajuns respectivul sa aiba pe unul dintre grupurile entuziastilor Duster pe care le urmaresc pe FB...

Acuma, sa revin la intrebarea pusa mai sus - consider ca este in puterea noastra, a tuturor, sa filtram responsabil/cu discernamant ce ne ajunge in fata ochilor inainte de a da (sau nu) mai departe. Pentru ca exista riscul ca prin actiunea noastra sa validam exact ce nu ne dorim - si asta se poate intampla cu multe dintre alegerile noastre...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: rexkrokiDAU

Online ntire2000

Re: Dacia Duster
« Răspuns #329 : 03.Mai.2020, 07:02:11 p.m. »
Iar titlul e putin fortat, eu am dat copy-paste si nu-s nici eu de acord ca la banii aia sa ai pretentii de calitate de nivel Daimler.
Cât dai atâta face.

Cred ca am fost destul de clar în privinta opiniei mele fata de afirmatiile din videoclip.
Nu sunt de acord cu titlul si mi se pare pe undeva normal ca pe o piata elitista ca cea din Dubai producatorul sa aiba o deosebita grija la detalii cu "deficiente" ale masinii cum ar fi chederele, de exemplu.
Omul care prezinta se vede de la o posta ca nu le are cu domeniul auto - e un simplu cumparator, are omul ultimul tip de Iphone si ce si-a zis, hai sa tragem o filmare sa vedem ce iese.
Mai ales ca cel mai probabil n-a facut-o degeaba.

Dupa ce am vazut videoclipul am ramas chiar placut impresionat de faptul ca Duster se vinde bine pe acolo - asta a fost principalul motiv pentru care l-am sharuit.
Si pentru niste persoane educate ca noi e simplu sa ne dam seama ca autorul face o politica murdara, cu toate astea am zis ca merita vazut - cine stie sa filtreze corect informatia gaseste ceva util în tot clipul.

Chiar daca eu n-am fost patriot si nu am cumparat unul e strict din cauza faptului ca nu am avut diferenta de pret dintre Vitara si Dacia (stii doar foarte bine ca nici de Vitara nu am avut banii care se cer pe ea la dealerii de la noi, de aia am petit-o de la muma-sa din ograda).
Pe de alta parte sunt pe undeva sunt convins (si mâhnit) ca la noi s-a perpetuat de-a lungul deceniilor politica aia de comert comunist - ceea ce e cu un pic de defect sau are ceva hibe ramâne la vânzare pe piata interna - românul înghite orice, ca n-are pretentii.
Chederele alea cu defect sunt tocmai bune pe piata de la noi cu toate ca masinile sunt de fabricatie mai recenta decât alea pentru Dubai.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού