Ca sa fac un comentariu, personal m-as lega mai putin(si autorul a mentionat-o minimal) de cele 5 *ncap, ca daca ajungi la ele mai intra si alte variabile in calcul, as sublinia diferenta vizibila la confortul scaunelor atat din fata cat si din spate si anume : la Vitara am stat(si stau) in fata mult mai bine ca in Duster, iar in spate pasagerii au mai putin loc in Duster ptr. a castiga la portbagaj si invers la Vitara, in detrimentul portbagajului stai mai bine pe bancheta din spate.
Retineti ca mentiunea asta o face o pers. xxl. La Duster la sofer atingi cu stangul de manerul usii, iar in dreapta atingi tot cu stangul de consola centrala, iar ca sa stai mai bine trebuie sa tragi scaunul mai mult in spate.
Fetele de usi la Duster sunt mult mai solide, mai groase si nu se misca la actionarea geamului. Fete de usi asemanatoare cu ale lui Sx4(cel vechi). In schimb bordul Vitarei este mai atractiv/modern fata de Duster.
Un alt aspect este la contraaripi: la Duster tabla nu este protejata de protectia de plastic care se regaseste la Vitara. Ma gandesc ca tentat sa intri in off road, tabla goala va fi suporta multe. Asta cred ca au facut-o ptr. a permite o cursa mai mare a amortizorului/rotii(ca la Jimny)
O diferenta in favoarea Duster o face si garda la sol, dar avantajul Vitarei in on road este o mai buna stabilitate(vezi testele de poligon cu 60-70km/h)
Posibil ca MAD-urile sa-mi fi adus si mie Vitara la nivelul Duster-ului sau chiar mai sus, cel putin la confort...
Alt aspect, care m-a suprins pe mine la Duster au fost rotunjimile caroseriei, in contextul in care "nu se mai poarta" de mult. E un aspect de design care pt. unii conteaza, ptr. altii nu!
Un alt aspect pozitiv ptr Duster ar fi camerele laterale, Vitara nu are asa ceva, dar are in schimb break assist-ul mult mai util in trafic.
Deci per total trebuie sa te gandesti ce vei face/pe unde vei merge cu viitoarea masina si apoi sa alegi. Dar sa excluzi totusi ipoteza ca "eu n-o sa ies niciodata din carosabil" cum am mai auzit-o destul de frecvent.
Cat despre varianta Duster/Vitara 2x4 mi se pare o pacaleala generala... , asa ca as exclude-o total.
A, era sa uit, eu am scos(mai precis sotia), respectand limitele legale de viteza, un consum de 4,8% cu maxim 90-100 km/h, motor 1,6, deci motoarele mici sunt mai gurmande.