Sambata dimineata am fost la test cu Gusterul, la Dacoserv, pe Preciziei. M-am suit in Prestige in showroom, dar la test am avut un Confort cu jante pe 16" echipate cu Conti CrossContact LX2, fara MediaNav, 1.5 dCi, 4x4.
Premize: fost posesor Sandero diesel, actualmente posesor Suzuki SX4 benzinar, care s-a plimbat si cu noua Vitara.
Cred ca din 3 modele (SX4, Vitara si Duster) am scoate o masina. Ideal ar fi: caroserie Vitara (daca locuiesti in Bucuresti) sau Duster (daca vrei mai mult spatiu), tabla SX4 clar, bord Duster, plastice SX4 si Duster, suspensii SX4 (al meu a fost inaltat cu arcuri MadSprings si are acum garda de 21cm), sistem allgrip Vitara, motor 1.4 turbo Vitara S (dar merge si 1.5 dCi), CV Duster dar cu ultimele 2 rapoarte putin mai lungi, scaune SX4 sau Vitara, unghiuri de trecere Duster, iar pe sub masina oricare din Suzuki.
Pro:
- insonorizare: mult peste generatia precedenta. motorul se auzea in habitaclu la peste 3000 rpm
- motorul trage bine pana dupa 4000rpm, iar la 4500 inca nu intervenise limitarea
- nu mai e sunetul de tabla cand inchizi usile
- bordul chiar mi-a placut. Plasticul de deasupra e mai calitativ, arata bine, nu se 'misca', iar cel de pe dedesubt e asemanator cu ce era pe Sandero din 2008. Deh. Dar macar nu se mai vede.
- oglinda cu capac la parasolar sofer, dar fara capac la pasager (de ce?)
- lumina in torpedou (la SX4 nu am)
- CB se actioneaza de la butoanele de pe volan
- cotiera nu incomodeaza frana de mana
Contra:
- putin mai teapana suspensia, dar per total cam moale pentru gustul meu. Se inclina in viraje.
- tinuta de drum e hmmm. Am intrat mai tare in virajul de dreapta de la Lukoil, ce iese spre Maniu si mi s-a parut ca subvireaza... apoi am intrat si accelerat in sensiul giratoriu de la Kaufland Valea Cascadelor. M-a scos in afara. Nu parea sa piarda aderenta, anvelopele nu au zis nimic, dar mi s-a parut a subvirat bine, sau... (mai jos)
- directia electrica: usoara la viteze mici, se intareste pe masura ce cresti viteza, dar nu ofera feedback. Posibil sa ma fi obisnuit cu directia de la SX4. E clar un mare plus fata de generatia precedenta.
- scaunele au fost imbunatatie, reglajul lombar e ok, dar sunt mai putin confortabile fata de cele din SX4
- reglajul farurilor e tot pe cablu (asta e tiganie)
- oglinzile nu sunt si rabatabile electric
- senzorul de lumini nu are si pozitie OFF, ci doar Auto/pozitie/FazaScurta. Afara era soare, masina era sub o prelata, dar la 1m de ea era soare. Cand am pornit motorul s-a aprins faza scurta. Cam aiurea.
- cablul ala de sub masina ce naiba e? atarna aiurea si daca ramane masina suspendata il poti lua... sau daca treci peste ceva cu crengi.
Legat de cutie, timoneria e ok si e etajata scurt: la 2000rpm intr-a 4a aveam 50 km/h.
Cred ca limita in viraje a masinii e mai sus decat pare la prima vedere. M-am 'alergat' pe transfagarasan cu un Duster dCi eu fiind in logan 1.6 16v, si nu reuseam sa ma indepartez de el. Se inclina ca la balamuc, dar era acolo.
In alta ordine de idei: a luat 3* la NCAP
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/duster/29898dar are ceva companie. Uite alte masini testate in 2017:
Giulietta - 3*
https://www.euroncap.com/en/results/alfa-ro...giulietta/29288DS3 - 3*
https://www.euroncap.com/en/results/ds/3/29893C-MAX - 3*
https://www.euroncap.com/en/results/ford/c-max/29920Kia Stonic, model nou nout lansat in 2017, in echipament standard: ghici? 3*
https://www.euroncap.com/en/results/kia/stonic/29604Ce-i drept, nu neg: Kia Stonic - all Stonics with 'Advanced Driving Assistance Pack' - 5*
https://www.euroncap.com/en/results/kia/stonic/29605