Autor Subiect: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei  (Citit de 2327 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Obelix60

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
  • Gen: Bărbat
    • TM
Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« : 24.Nov.2017, 10:05:39 a.m. »
Salut Colegi,
Problema mea este ca, dupa schimbarea bateriei, nici kilometrajul general nici cele partiale nu mai contorizeaza.
Doar consumul imi este activ.

Am doua intrebari - s-a mai lovit cineva de problema asta si, cum a rezolvat-o.
  • SX4 4x4
 

Offline Laurentiu

Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #1 : 24.Nov.2017, 11:01:32 a.m. »
...dupa schimbarea bateriei, nici kilometrajul general nici cele partiale nu mai contorizeaza.
De cite ori am cuplat si decuplat bateria (si am facut-o de nenumarate ori), nu am patit asa ceva. Ai facut cumva un scurt sau ai inversat polaritatea bateriei cind ai montat-o?
« Ultima Modificare: 24.Nov.2017, 11:20:03 a.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #2 : 24.Nov.2017, 11:05:50 a.m. »
Led-urile cifrelor de la kiometraj sunt aprinse si nu se schimba in mers sau sunt stinse?
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Obelix60

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
  • Gen: Bărbat
    • TM
Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #3 : 24.Nov.2017, 11:30:15 a.m. »
@Laurentiu
Nu am facut scurt, n-am inversat polaritatea.
Bateria a fost deconectata de la borna +, apoi masa; la conectare - intai masa, apoi +

@gabineg
Leduri aprinse - nu contorizează in mers. Stau pe 0000000, respectiv 0000.
« Ultima Modificare: 24.Nov.2017, 11:45:59 a.m. de Obelix60 »
  • SX4 4x4
 

Offline Laurentiu

Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #4 : 24.Nov.2017, 07:17:32 p.m. »
@Laurentiu
Bateria a fost deconectata de la borna +, apoi masa; la conectare - intai masa, apoi +
Conectarea si deconectarea bateriei se face exact invers decit ai facut tu. Spui ca n-ai facut vreun scurt DAR, nu poti fi sigur ca la desfacerea surubului de la borna ''+'' nu ai atins cu cheia, chiar si pentru scurt timp sasiul masinii.

Inotdeauna, la masinile cu ''-'' la masa, in primul rind se desface borna de ''-''.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Obelix60

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
  • Gen: Bărbat
    • TM
Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #5 : 27.Nov.2017, 12:18:53 p.m. »
Presupunand ca a fost un scurt - dar ma indoiesc - nu ar trebui sa fie o siguranta care sa protejeze circuitul?

In alta ordine de idei, daca un scurt a prajit ceva, de ce mai merge contorizarea la consum? Nu e acelasi cip cel care comanda afisajul?
Difera doar senzorii, iar consumul este rezultatul cantitate/distanță - deci senzorul genereaza infomatie.

Eu m-as hazarda sa ma leg de computerul de bord, si aici astept raspunsuri depsre ce ar trebui facut ca sa pot reponi contorizarile.

Si nu mai fac caz de faptul ca am scris - din graba - prostii in postul precedent. Da, masa am desfacut-o prima.
  • SX4 4x4
 

Offline Laurentiu

Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #6 : 27.Nov.2017, 01:04:43 p.m. »
... nu ar trebui sa fie o siguranta care sa protejeze circuitul?

In alta ordine de idei, daca un scurt a prajit ceva, de ce mai merge contorizarea la consum? Nu e acelasi cip cel care comanda afisajul?
1. Ai verificat sigurantele si toate sint OK?
2. Sigurasntele se montaeaza pe circuite si nu pe CIP-uri. Poti avea circuitul electric de alimentare OK insa cel de ''numarare'', nu.
Contorizarea consumului (instantaneu, mediu etc) este calculat dupa un anumit algoritm si nu prea cred ca este legat de kilometrajul masinii. Esti sigur ca acesta contorizare este totusi corecta?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #7 : 27.Nov.2017, 11:09:04 p.m. »
Incearca sa citesti daca e memorat vre-un cod de eroare. Daca nu ai acces la un aparat dedicat poti incerca sa folosesti procedura descrisa in pdf-ul atasat.

Dar eu cred ca cel mai nimerit e sa faci o vizita intr-un service Suzuki, nu pare ceva ce sa poti repara singur.

Offline Jerry

Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #8 : 26.Ian.2019, 11:17:06 a.m. »
Salut!
1. Daca restul masinii functioneaza normal, nu ai treaba cu sigurantele! (lasand la o parte faptul ca se ajunge greu la ele)
2. Conectarea si deconectarea bateriei: Nu ai facut nimic rau daca ai deconectat intai plusul sau minusul. daca deja ai facut asta si nu ai patit nimic, e ok, dar nu mai incerca inca odata. Nu ai "ars calculatorul" sau alte piese mici si scumpe. Ce borna deconectam prima data se stabileste foarte simplu: aia care e legata la caroserie. Sunt masini cu minusul la caroserie, majoritatea, dar sunt si cu plusul, (partea rosie).  E bine, recomandat din punct de vedere al protectiei muncii si al evitarii oricaror accidente, sa se inceapa cu borna legata la caroserie pentru ca exista riscul ca in momentul in care ai pus scula metalica pe borna bateriei si incepi sa desfaci, sa atingi caroseria cu celalat calpat al sculei si faci contact (scurt) intre borna si caroserie. Desi are numai 12 volti, curentul acumulatorului auto (amperajul) e imens, chiar daca e consumat si nu mai poate porni masina. (pentru comparatie, un acumulator de 0.5 amperi AA sau R6, scurtcircuitat cu un ac, il inroseste instant. Imaginati-va numai, ce fac 60 -70 de amperi cu o cheie... INCA UNA MISTO! ai grija cu bratarile, ceasurile... O bratara care din pur ghinion atinge caroseria si borna de pol opus se inroseste instant!!!
Totodata, cand montezi inapoi bateria, nu ai facut nimic rau daca ai inceput cu plusul sau cu minusul. Daca ai facut-o gresit si nu ai patit nimic, e ok dar nu mai incerca. Nu ai srticat nimic, doar "ti-a trecut glontul pe langa urehe". Trebuie sa montezi intai borna care nu e legata la caroserie. Invers ca la demontare.
3. De ce sa desfaci bateria? daca ai uitat luminile aprinse, ai ascultat muzica cu motorul oprit, sau din oricare alt motiv, ai consumat bateria, cel mai bine e sa o pornesti cu niste cabluri, cu o alta masina sau baterie conectata in paralel cu a ta. Rosu (plus) la rosu  (plus) si negru (minus) la negru (minus). Odata ce ai reusit sa pornesti motorul, tine-l pornit pentru cel putin 15 minute, alternatorul va sti ce sa faca sa rezolve problema.
4. Daca ai desfacut bateria, eroarea asta in care dispare kilometrajul intervine in cazul in care bateria este deconectata pentru mai mult timp. Trebuie conectat calculatorul si stearsa eroarea, dupa care revine la normal. Eu am patit asta cand am avut bateria deconectata aproximativ 48 de ore. Apropo, nu merge resetat cu "Torque" lite, free.
P.S.   FYI,
Eu am avut probleme cu alternatorul (pentru ca la service cand s-a umblat la compresorul AC nu mi-a fost montat la loc (aparatoarea) capacul de plastic dintre roata si motor (vara, caldura mare, aglomeratie, etc si nu am stat langa masina sa vad ce se face) apa angrenata de roata se arunca prin tot motorul, cu precadere pe alternator, de parca a fost pus special acolo. Daca e cald afara, nu are nici o problema. Mai rau e cand vine iarna si ingheata. Pe scurt, la -11 grade a inghetat, s-a blocat! La "autopsie" s-a descoperit ca atunci cand am pornit motorul, care a invartit cureaua peste fulia alternatorului blocat, a urmat un pocnet dupa care s-a linistit... s-a rupt cureaua. S-a aprins in bord becul rosu cu bateria desenata pe el. (intai a scos fum, care a fost aspirat si trimis in habitaclu prin toate gurile de ventilare, de parca a luat foc masina). Pentru ca am fost nevoit sa merg cu masina asa, in lipsa alternatorului am mers numai pe baterie, spre norocul meu cele -11 grade m-au ajutat sa nu incing motorul ( de aceeasi curea se leaga si pompa de apa care raceste motorul) Cred ca e folositor sa precizez, bateria a rezistat cam 25 de minute. Bateria e o Varta Silver, 75 A, cu acid, nu cu gel. Pagube: alternator, curea, nevasta speriata, etc.
Scuzati logoreea, sper ca e folositor.
Jerry
 
The following users thanked this post: toma

Offline migabi

Re: Kilometraj blocat dupa schimbarea bateriei
« Răspuns #9 : 26.Ian.2019, 09:32:21 p.m. »
Doar odometrul nu mai merge? In mod normal e un senzor in cutia de viteze cu o functionare similara celui de turatie de pe arbore (sau volanta). Chestia e ca nu ar mai trebui sa iti arate consumul fiindca e un calcul  dependent de distanta. Si ai mai observa niste modificari la schimbarea treptelor, turatia ar pica mult mai repede cand schimbi.

Si eu am schimbat bateria, in 2 ani am avut bateria pe redresor peste noapte si nu s-a intamplat nimic (sau am memorie selectiva). Imi aduc aminte ca bornele le-am pus in niste plastice suparate sa nu cada pe tabla.

Sunt curios daca iti citeste prin obd distanta, parca era afisata.
SX4 SE m16a awd 2011