Autor Subiect: Cric  (Citit de 8128 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline zippy

Re: Cric
« Răspuns #10 : 10.Nov.2017, 02:54:06 p.m. »
Identic. Eu am luat din B si arata putintel mai rau. Ala pare țuț.
  • Ignis MF
 

Offline duculetu

Re: Cric
« Răspuns #11 : 13.Nov.2017, 08:17:07 a.m. »
Dpmdv imi pare scumput 100 cocosi un cric (chiar daca vine in trusa) luand in calcul ca mai trebuie si putin modificat. Pentru cei indemanatici si cu o curte este ok, dar la bloc sa ma apuc sa il pilesc imi este incomod. Oare in oferta de 75 eur de la DABauto este doar cricul (f.cristi)?
Sunt cam prins saptamana asta dar de lunea viitor incep sa ma ocup cu simt de raspundere.
 
The following users thanked this post: alexMM

Offline f.cristi

Re: Cric
« Răspuns #12 : 13.Nov.2017, 08:48:11 a.m. »
N-au mai detaliat. Poate ti-e tie mai usor sa mergi la ei sa vezi.

Offline zippy

Re: Cric
« Răspuns #13 : 13.Nov.2017, 08:54:00 a.m. »
La cricul de Corsa C este de indepartat < 1 cmc de plastic. Mi-a luat 5 min in bucatarie sa indepartez grosul cu un pistol de lipit si apoi sa finisez cu un cutit. N-ai pistol de lipit, ia o surubelnita veche sau un cui si un patent si incalzeste-le in foc la aragaz.

Sa zicem ca iei un [alt] cric. Ti-ai facut socoteala unde-l pui, unde intra?
O varianta e sa iei un set de scule cum sunt pe la Kia ș.a., vin toate intr-un polistiren care intra in roata de rezerva. Dar nu-s ieftine si nu mai intra nimic in plus pe langa scule.

Intentia mea a fost sa bag toate acareturile (roata, cric, scule, pachet legislativ) in alveola din portbagaj. Pentru asta imi trebuia cel mai compact cric si nu cred sa existe altul mai compact. Mi-a reusit combinatia (inclusiv compresorul si butelca de reparatie roata) mai putin cutia de prim ajutor (o sa iau alta cu alta forma).
Fiecare cu prioritatile si preferintele lui.
  • Ignis MF
 

Offline duculetu

Re: Cric
« Răspuns #14 : 13.Nov.2017, 09:02:08 a.m. »
@f.cristi cel mai probabil asa am sa fac, poate sambata ca au deschis la DABauto si oricum voiam sa vad preturi la anvelope in zona.
@zippy  nu ma intelege gresit, chiar apreciez ca te-ai deranjat sa ne spui si noua ce decizie ai luat tu. Eu ma gandesc sa vad si varianta OEM iar daca diferenta intre ele este doar de acel dinte din plastic clar o sa fac si eu ca tine, nu sunt impotriva DIY-urilor :).

LE: Dar tu nu voiai sa pui roata de rezerva? De ce te mai intereseaza cricul sa intre in bucata de polistiren pentru ca oricum o sa il dai jos sa ii faci loc?
 

Offline f.cristi

Re: Cric
« Răspuns #15 : 13.Nov.2017, 09:08:45 a.m. »
Ideea e ca acel cric sa intre in suportul din spuma de la 4WD; de aceea cautam noi OEM sau cat mai aproape de OEM. In interiorul rotii de rezerva il poti aranja cum vrei. Nu stim daca cricul tau se potriveste in spuma aia pana nu incercam. Am mai facut asa la o masina: am aruncat spuma suport din portbagaj, am cumparat roata de rezerva si am indesat cu grija toate acareturile in ea, invelite individual intr-o folie de poliuretan ca sa nu zdrangane.
Ca o preferinta personala, nu sunt mare adept al tipului de cric pe care l-ai luat tu.
Truse de prim ajutor se gasesc (mai greu) si din panza care se pot mula mai usor in spatiul de depozitat.

Offline zippy

Re: Cric
« Răspuns #16 : 13.Nov.2017, 09:21:26 a.m. »
LE: Dar tu nu voiai sa pui roata de rezerva? De ce te mai intereseaza cricul sa intre in bucata de polistiren pentru ca oricum o sa il dai jos sa ii faci loc?
E vorba de un alt polistiren care intra in roata de rezerva

In interiorul rotii de rezerva il poti aranja cum vrei.
Un pantograf pliat complet nu prea intra in roata (mai ales pe 15). De exemplu cel de la Norauto nu intra in niciun fel pt ca are surubul prea lung.
Un altul (mai mic) partial desfacut ocupa o gramada de spatiu (vezi poza de mai sus) si nu mai are cum sa intre si stingatorul.
BMW, Mercerdes, Opel ... au [avut] semipantograf. Noroc ca le-a placut lor ca sa ma pot folosi si eu de el :)

  • Ignis MF
 

Offline f.cristi

Re: Cric
« Răspuns #17 : 14.Nov.2017, 11:07:17 p.m. »
Azi am trecut pe la dealerul local si am luat un cric (0.95t). Cei de acolo mi-au zis ca se potriveste la Ignis. Incape in suport dar ramane cam 1 cm deasupra (se poate rezolva daca mai raschetez un pic spuma). Nu stiu sigur daca mi-au dat ce trebuia. In primul rand nu-mi dau seama care e punctul de sprijin pe caroserie (?) Daca e vorba de tabla aia cu muchia indoita la 90 de sub pragul metalic atunci fanta din capul cricului e prea ingusta, astfel incat masina nu se sprijina cu muchia aia indoita de cric ci tot cu pragul metalic. Ar trebui sa mai largesc un pic fanta cricului cu flexul ca sa "cada" tabla respectiva cu totul in fanta. Daca sprijin cricul direct in pragul de langa tabla aia merge, pragul intra in fanta si se sprijina pe ea.
« Ultima Modificare: 14.Nov.2017, 11:18:41 p.m. de f.cristi »
 
The following users thanked this post: maxwell

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Cric
« Răspuns #18 : 15.Nov.2017, 12:23:21 a.m. »
Conform desenului si pozelor, cricul trebuia sa fie fara fanta.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline zippy

Re: Cric
« Răspuns #19 : 15.Nov.2017, 07:39:45 a.m. »
Punctul de sprjin e urechea cu muchia indoita.
Da, cricul pt Ignis trebuie sa fie fara fanta. (P.S. sau cu o fanta f mica sau degajare sau alta forma).
Asa arata cricul ce vine din fabrica pe Maruti Ignis:


« Ultima Modificare: 15.Nov.2017, 08:12:09 a.m. de zippy »
  • Ignis MF