Salut, "o sa ma bag si eu in seama" desi sunt nou pe acest forum, pentru ca am experiente legate de premium all season ceva mai vechi.
Momentan am un s-cross allgrip, pe care l-am incaltat de indata ce am intrat in posesia lui cu goodyear 4season gen2. Masina anterioara a fost un Opel Astra cu care am mers in ultimii 3 ani incaltat cu Michelin Crossclimate, cam 30.000 km; masina fara awd evident. Concluzia mea legata de experienta avuta cu anvelopele allseason premium pe masina anterioara este ca o anvelopa allseason care obtine certificare M+S si 3pmsf nu este mai prejos decat o anvelopa de iarna in conditii de iarna. De altfel, cu siguranta o anvelopa premium allseason este dpdv performante in regim de iarna peste o anvelopa medie sau mediocra de iarna de la un brand din gama inferioara. Inainte de Michelin Crossclimate am avut Dunlop Wintersport 4D si nu pot sa spun ca au fost semnificativ peste CC in conditii de iarna desi la vremea lor erau considerate anvelope de iarna din gama premium. Personal consider ca cea mai mare diferenta este intre anvelopele allseason si anvelopele de vara la franarea pe uscat in conditii de asfalt uscat si temperaturi de vara, asta este un factor de avut in vedere... Personal incerc sa nu ma pun in situatii in care cei cativa metri in minus de franare la o anvelopa de vara sa fie decisivi, conditiile mult mai usoare de drum si conduita preventiva ajuta mult aici. Un alt avantaj al unei anvelope bune all season este ca in conditii meteo intermediare, umezeala, temperaturi intre 2-10 grade celsius probabil se va comporta mai bine decat ambele tipuri de anvelope specializate. Conditiile astea se intalnesc deseori in Romania primavara si toamna.
In ultimul rand depinde si de cati km parcurgi anual. Daca faci 25-30k km anual, uzezi 2 seturi de anvelope in 4-5 ani. In cazul asta, economic vorbind e cam acelasi lucru daca ai avea 2 seturi de anvelope in paralel cu a cumpara 2 seturi de anvelope allseason la ~2-2.5 ani. Daca in schimb, ca mine faci maxim 15k km /an inseamna ori sa arunci anvelope neuzate complet peste 4-5 ani pentru ca sunt vechi, ori sa mergi cu anvelope care nu mai au proprietatile necesare sa te tina in conditii de siguranta pe drum mai mult de atat. Vechile anvelope de vara de pe astra le-am aruncat la 6 ani (varsta anvelopei, goodyear f1), desi mai aveau cam 50% din thread. In conditii de umezeala pe franare brusca ma duceam sanie :/.
Am ales goodyear pentru s-cross din cauza profilului. Suzuki avand awd si garda mult mai mare decat a astrei voi fi tentat mai des sa parasesc asfaltul, aici goodyear sta mai bine decat michelin, profilul e ceva mai agresiv si adancimea santurilor principale e cam cu 2mm mai mare. In conditii de vara si asfalt uscat ma astept sa franeze ceva mai prost, dar in conditii ideale e o slabiciune pe care mi-o asum.
Sper ca nu supar pe nimeni cu parerea mea
sunt doar aspecte legate de experienta proprie, si nu sustin un anumit brand sau model de anvelopa in mod special.