Autor Subiect: Anvelope All Season  (Citit de 28410 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #30 : 04.Apr.2018, 12:23:58 p.m. »
Cand aluneca toate patru rotile deoarce anvelopa de vara nu are aderenta nu prea vad cu ce ajuta tractiunea integrala... zic si eu asa  :fluier:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #31 : 04.Apr.2018, 12:38:23 p.m. »
...Prea mult marketing cu anvelopele astea de iarna !
             Ai grija cu afirmatiile astea, ai vazut ce se-ntampla ! :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ManuP

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #32 : 04.Apr.2018, 01:20:14 p.m. »
Oricum, legislatia spune ca trebuie sa ai cauciucuri certificate pentru conditii de iarna (marcaj M+S) doar atunci cand mergi pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei.
Daca te prinde in iunie zapada pe Transalpina sau pe Transfagarasan si n-ai M+S-uri, ai pus-o  :baston:

Eu personal nu m-as mai risca sa merg iarna cu caucioace de vara - chiar daca drumurile sunt curate sau doar umede (fara zapada, gheata sau polei).
De asemenea, pe cat posibil, as evita sa merg cu cauciucuri rulate mai mult de 5-6 ani chiar daca adancimea profilulului ar mai  permite. Scaderea aderentei mi s-a parut evidenta la pneuri rulate peste 5 ani.
Daca la astea 2 lucruri mai adaug si confortul meu - alegerea AllSeason este evidenta.

@toma cand puterea este distribuita egal fata/spate (mod lock pe ale noastre AllGrip-uri) s-ar putea sa faca diferenta  :-?
edit:  eu ma refer totusi la pornire nu la oprire :D
  • SX4 S-Cross Passion 1.0 5MT AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #33 : 04.Apr.2018, 01:28:57 p.m. »
O nu, nu din nou... :(

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #34 : 04.Apr.2018, 01:57:47 p.m. »
eu ma refer totusi la pornire nu la oprire :D
Parerea mea e ca pe partea de tractiune iarna, 4WD+anvelope de vara sau allseason este peste 2WD+anvelope de iarna.
Exact asta am spus si eu. Pe partea de franare nu pot spune ca am observat diferente pt. ca merg destul de prudent si nici nu am intampinat situatii limita de franare pe gheata/zapada.

...Prea mult marketing cu anvelopele astea de iarna !
             Ai grija cu afirmatiile astea, ai vazut ce se-ntampla ! :-))
Ce se intampla ? Nu mai stiu sau nu mai tin minte.
Oricum, nu-mi pasa, eu le spun cum le gandesc.

Oricum, legislatia spune ca trebuie sa ai cauciucuri certificate pentru conditii de iarna (marcaj M+S) doar atunci cand mergi pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei.
Nu mai retin, M+S-ul e suficient sau trebuie si simbolul cu fulgul si muntele ?

Cand aluneca toate patru rotile deoarce anvelopa de vara nu are aderenta nu prea vad cu ce ajuta tractiunea integrala... zic si eu asa  :fluier:
Cand aluneca toate 4 rotile la 4WD tot mai ai o sansa mai mare decat atunci cand aluneca 2 roti motrice la 2WD (fie ele si cu anvelope de iarna). Ai cel putin 25% sanse ca macar o roata sa mai prinda un pic de aderenta, sa miste un pic masina si apoi sa mai prinzi ceva aderenta si cu celelalte.
Exemplu concret la ultima zapada care a fost acum la sfarsit de martie:
Renault Captur 2WD, garda la sol 170 mm, anvelope de iarna Michelin Alpin A4 din 2013 in stare foarte buna
Mitsubishi ASX 4WD, garda la sol 170 (sau 175 mm, nu mai stiu exact), anvelope de vara Dunlop Sport (!) din 2010, aproape slic-uri (apucasem sa le schimb pe cele de iarna).
Ignis 4WD, garda sol 180 mm, anvelope allseason BFGoodrich 2017
Cu Captur-ul ne-am chinuit 30 de minute cu lopeti si impins sa-l scoatem din curte; rotile fatza nu ofereau suficienta aderenta ca sa invinga zapada si ca sa suplineasca lipsa de ajutor din partea puntii spate.
ASX-ul si Ignis-ul au trecut prin zapada ca prin branza, fara niciun ajutor, cu un foarte usor dans de spate (din cauza slic-urilor la ASX si a greutatii reduse la Ignis) corectat de tractiunea 4WD.
Pt. o masina cu care nu fac drumuri lungi sau prin zone foarte grele nu as mai investi in nimic inafara de allseason-uri.
« Ultima Modificare: 04.Apr.2018, 02:26:22 p.m. de f.cristi »
 

Offline toma

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #35 : 04.Apr.2018, 02:26:13 p.m. »
Parerea mea e ca pe partea de tractiune iarna, 4WD+anvelope de vara sau allseason este peste 2WD+anvelope de iarna.

Iar parerea mea este ca gresesti, grav (ma refer la anvelope de vara, nu la cele all-season)



Si un exemplu de strada, ca poate astia cu revistele lor auto vor neaparat sa vanda anvelope de iarna




Poate avem definitii diferite, la mine iarna inseamna zapada pe jos nu doar temperaturi scazute.
Ma rog, daca tu tragi concluziile legate de anvelope dupa cum scoti masina din curte... ce sa zic  :dknw:

Anyway suntem off-topic, subiectul fiind anvelopele all-season
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline steph

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #36 : 04.Apr.2018, 02:38:36 p.m. »
Cand aluneca toate 4 rotile la 4WD tot mai ai o sansa mai mare decat atunci cand aluneca 2 roti motrice la 2WD (fie ele si cu anvelope de iarna). Ai cel putin 25% sanse ca macar o roata sa mai prinda un pic de aderenta, sa miste un pic masina si apoi sa mai prinzi ceva aderenta si cu celelalte.

Here we go again :D
S-Cross `18 / Vitara `19 / ex Swift `14

 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #37 : 04.Apr.2018, 02:39:39 p.m. »
Tu ai postat acolo niste filmulete cu conditii extreme de aderenta (rampa cu zapada/gheata), cum ziceam mai sus "zone foarte grele". Eu ma refeream la conditii mai uzuale (drum drept, oras - chiar Bucuresti).
Pt. fataiala prin oras si un pic de rampa pe strada pe care stau mie imi e suficient 4WD cu allseason-uri.
Iar zapada mea din curte, dimineata, era  neatinsa si mai mare decat cea de pe strada.

Offline enicky

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #38 : 04.Apr.2018, 02:41:40 p.m. »

Here we go again :D
                         :good: >:D<
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #39 : 04.Apr.2018, 03:26:42 p.m. »
Parerea mea e ca pe partea de tractiune iarna, 4WD+anvelope de vara sau allseason este peste 2WD+anvelope de iarna.

Pt. fataiala prin oras si un pic de rampa pe strada pe care stau mie imi e suficient 4WD cu allseason-uri.

Ce diferenta intre cele doua afirmatii! Nu crezi?

Daca spuneai doar "mie imi e suficient 4WD cu allseason-uri" nu te contrazicea nimeni  ;)


Daca toata lumea ar fi mai atenta la afirmatiile pe care le face, astfel incat sa le si poata sustine cu argumente pertinente apoi, viata ar fi mult mai linisitita  :D



  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain