eu ma refer totusi la pornire nu la oprire
Parerea mea e ca pe partea de tractiune iarna, 4WD+anvelope de vara sau allseason este peste 2WD+anvelope de iarna.
Exact asta am spus si eu. Pe partea de franare nu pot spune ca am observat diferente pt. ca merg destul de prudent si nici nu am intampinat situatii limita de franare pe gheata/zapada.
...Prea mult marketing cu anvelopele astea de iarna !
Ai grija cu afirmatiile astea, ai vazut ce se-ntampla !
Ce se intampla ? Nu mai stiu sau nu mai tin minte.
Oricum, nu-mi pasa, eu le spun cum le gandesc.
Oricum, legislatia spune ca trebuie sa ai cauciucuri certificate pentru conditii de iarna (marcaj M+S) doar atunci cand mergi pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei.
Nu mai retin, M+S-ul e suficient sau trebuie si simbolul cu fulgul si muntele ?
Cand aluneca toate patru rotile deoarce anvelopa de vara nu are aderenta nu prea vad cu ce ajuta tractiunea integrala... zic si eu asa
Cand aluneca toate 4 rotile la 4WD tot mai ai o sansa mai mare decat atunci cand aluneca 2 roti motrice la 2WD (fie ele si cu anvelope de iarna). Ai cel putin 25% sanse ca macar o roata sa mai prinda un pic de aderenta, sa miste un pic masina si apoi sa mai prinzi ceva aderenta si cu celelalte.
Exemplu concret la ultima zapada care a fost acum la sfarsit de martie:
Renault Captur 2WD, garda la sol 170 mm, anvelope de iarna Michelin Alpin A4 din 2013 in stare foarte buna
Mitsubishi ASX 4WD, garda la sol 170 (sau 175 mm, nu mai stiu exact), anvelope de vara Dunlop Sport (!) din 2010, aproape slic-uri (apucasem sa le schimb pe cele de iarna).
Ignis 4WD, garda sol 180 mm, anvelope allseason BFGoodrich 2017
Cu Captur-ul ne-am chinuit 30 de minute cu lopeti si impins sa-l scoatem din curte; rotile fatza nu ofereau suficienta aderenta ca sa invinga zapada si ca sa suplineasca lipsa de ajutor din partea puntii spate.
ASX-ul si Ignis-ul au trecut prin zapada ca prin branza, fara niciun ajutor, cu un foarte usor dans de spate (din cauza slic-urilor la ASX si a greutatii reduse la Ignis) corectat de tractiunea 4WD.
Pt. o masina cu care nu fac drumuri lungi sau prin zone foarte grele nu as mai investi in nimic inafara de allseason-uri.