Revin si eu cu impresii dupa zapada proaspata....
Locatia este langa Bucuresti,zapada noua cei 15 cm.drum laturalnic fara urme, pana acasa am doua alternative- o mega panta de ~200 m lungine sau o un V molcom cu o curba fix la jumatate in 90 Grade din scurt.
Dusterul 2x4 cu Michelin Lattitude la jumatatea vietii , prima zi- la asta este exclus urcatul pe prima varianta nu am reusit nicicum in ultimii 3 ani iarna,acelasi gume de la aproape noi acum...
iesit din curte in tromba, coborat panta dulce 400m, virat dreapta la 90 ,mers direct in sant.....noroc cu zapada veche ingramadita acolo....dupa aproape 20 minute de lopatat, intors, urat cine-a nins sa curete und stufff, intors acasa in 3500 ture si 40km/h pt ca nu prea vroia sa urce prin zapada noua peste zapada gheata veche......
Urcat in Vitara, plecat inapoi,comportament cu all alea nasoale ca si cum nu era zapada....multumit.
Bonus incercat frinarea cu gheta dedesubt si pornirea la vale, in panta ..totul ok.
La intoarcere, mancat in dos sa incerc cealalta panta ,tatal lor. urcat, oprit unde stiu eu ca-i mai grav, pornit de pe loc, doua incercari singura emotia a fost la mine,ca poate m-am aventurat prea mult ....masina nu a comentat nimic.- zapada proaspata peste strat de zapada vechi de minim 5 cm batuta- gheta...
ma declar multumit. La prima pornire masina a plecat cativa cm stanga dreapta din cauza de talpa majora-dupa ce s-a pus in miscare a plecat ca din pusca, cu toata zapada si gheata.
Concluzii personale,de personaj posesor si fan utilizare masini 4x4 permanent in ultimii 12 ani.
Electronica ajuta foarte. Pentru uz zilnic,fara offroad si prostii,masina se bate cu orice offroader dedicat .
Se schimba situatia cu zapada mare,offroad dar aste-s momente din alta categorie si costituie alta discutie.
Gumele mele mi se par super ok,ca si comportament, pret si comoditate.
Este probabil un compromis, dar este compromisul ideal pt MINE.
Fiind masina declarat a sotiei-copiilor , am scos-o la testat pe sotie - invatat/probat asistenta la coborare, urcat, oprit,pornit de pe loc, Lock- cu si fara , cu si fara ESP....toata lumea incantata. Aceeasi sotie stie sa trolieze , sa agatae o sufa de copac, un ochet,sa foloseasca compresorul din porbagaj,ca tot nu are rezerva....deci pariu ca bate macar primii 3 din 5 barbati care n-au vazut asa ceva in viata lor.
doua zile mers doar cu Suzi iarna,ma declar in continuare incantat de gumele mele. pt vara-toamana-ploaie la fel.
Variatiuni de zapada necalcata, zapada batuta,,afanata, zapada uda,asfalt ud/flescait- comportament mai mult decat decent chiar si la franari bruste. daca vrei sa fii Mika H.... poti sa-ti iei subaru si gume dedicate, altfel pt oamnei normali se descurca onorabil ,atata vreme cat soferul gandeste si invata/cunoaste limitele.
Valabil pt All Maxxis Ap2. Pt ce profiluri am vazut pe aici ca si allseazon, ma indoiesc ca variatiunile ce arata ca niste gume de vara fac treaba buna ,dar nici nu am testat asa ceva.....de fapt, le-am exclus din start la cumparare pt ca am avut BFG AT, niste Allrecunoscute ca ok, dar taare alunecoase sub 3 To de masina.
Cine se asteapta la raspuns perfect de la o guma buna la toate,se poate insela amarnic. Valabil si pentru gumele dedicate. oricum ar fi, tot condusul atent si preventia te salveaza. gumele doar te ajuta