Autor Subiect: Anvelope All Season  (Citit de 28423 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #140 : 24.Dec.2018, 07:10:34 p.m. »
- recomandat 4x4 + dedicate
Asta stim, ca asa zice cartea; e un truism.

- compromis 2 4x2 + dedicate
?
Ce alternativa superioara (si uzuala, inafara de MT-uri sau sa schimbi masina) ai de este un compromis ?

Eu ma refeream strict la situatiile prezentate. Deci, strict la situatiile prezentate (ca sa nu mai intram in alte polemici), mi se confirma ca, compromisul 4x4 + all-uri e superior noncompromisului 2x4 + winter si asta ma face sa cred ca am facut alegerile potrivite pt. nevoile mele, cu un raport optim costuri/necesitati.
Scriu asta nu pt. a face o apologie pt. ceva anume ci, eventual, poate foloseste pt. cineva intr-o situatie asemanatoare cu a mea (6-7k km/an si 1-2 iesiri extraurbane/an).
In alta ordine de idei, din experienta proprie de pana acum cu winter-uri, din multiplele situatii pe care le-am observat de cand a nins zilele astea (nici nu ma asteptam sa am atat de mult "material" asa de curand) dar si din testele si filmuletele de pe net, parerea mea e ca titulatura corecta a anvelopelor de iarna e anvelope de zapada. Atata timp cat au in ce sa se "infiga" e normal sa fie superioare all-urilor. Pe gheata diferenta dintre snow-uri si all-uri e minima, poate chiar nula, cel putin eu asa am vazut (am ajuns exact unde au ajuns colegii cu Vitare, CR-V-uri, CX-5-uri incaltati cu snow-uri).

Online NicNic

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #141 : 25.Dec.2018, 07:35:57 p.m. »
[...] mi se confirma ca, compromisul 4x4 + all-uri e superior noncompromisului 2x4 + winter [...]

Superior la ce? Presupun ca in primul rand trebuie sa fie superioritate la siguranta, nu? Sau care sunt mai eficiente dpdv cost?
Daca avem in vedere siguranta, atunci  intreb, oare franarea pe zapada cu allseason e mai buna decat cu anvelope dedicate de iarna? Sau pe carosabil uscat vara, franarea cu anvelope allseason e mai buna decat cu anvelope dedicate de vara? (indiferent de tractiune)

Chiar zilele trecute, in ajun de Craciun, am fost nevoit sa franez pe carosabil cu mazga (prin Bucuresti). Franarea de nevoie inseamna sa franez cu ABS, cand cineva din fata da semnal dreapta si face stanga. Sunt convins ca daca aveam allseasonuri, SUVI ar fi fost acum la service...

Cineva care conduce zi de zi o masina cu anvelope allseason, adica sotia mea, m-a intrebat simplu:
"Ëu de ce am anvelopele astea pe masina, ca nu sunt la fel de bune ca alea de iarna de la masina ta?  Sunt asa scumpe sa cumparam doua seturi de anvelope, vara/iarna, si la masina mea?"
"Nu sunt scumope, ii raspund, ne permitem. Doar ca e mai comod sa ai un singur rand de anvelope, sa nu mai stai la coada la vulcanizare in fiecare primavara/toamna si sa nu te mai surprinda zapada cu roti nepotrivite."

In concluzie, daca bugetul nu e o problema sa iti iei anvelope dedicate (varianta de echipare cea mai performanta), atunci singurul motiv pentru a cumpara allseason ramane comoditatea.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #142 : 25.Dec.2018, 08:14:29 p.m. »
Eu ma refeream strict la situatiile prezentate. Deci, strict la situatiile prezentate
Vezi ca n-ai citit ?
Referitor la situațiile descrise de tine, nu te contrazic, dar personal fie nu am fost fix in situatiile respective, fie ansamblul masina-anvelope-sofer si-a facut datoria.
Culmea, soția m-a intrebat toamna asta fix inversul.
PS: nici la mine nu e o problema bugetul. Doar statistic, si slava Domnului, am experienta (si financiara) destula.

Offline boga81

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #143 : 26.Dec.2018, 03:35:37 p.m. »
Eu sincer nu inteleg de ce astia din cursele de masini nu merg pe all-season. Fie F1, WRC sau mai stiu eu ce...
Chiar le trebuie slick-uri/intermediate/wet/snow?

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #144 : 26.Dec.2018, 04:40:58 p.m. »
Pt. ca, cu cat puterea e mai mare si masina, per ansamblu, mai performanta, cu atât e mai pusă în valoare cu niște anvelope dedicate, unde 0,001-0,5 s conteaza.
« Ultima Modificare: 26.Dec.2018, 04:55:32 p.m. de f.cristi »
 

Offline boga81

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #145 : 26.Dec.2018, 05:14:57 p.m. »
Sau cativa metri la franare...

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk

« Ultima Modificare: 26.Dec.2018, 05:18:57 p.m. de toma »
  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm
 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #146 : 26.Dec.2018, 05:34:42 p.m. »
Gândește-te numai ce forte inerțiale la frânare sunt in F1 la niște masini care au greutatea sub cea a unui Ignis.

Online NicNic

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #147 : 26.Dec.2018, 07:33:42 p.m. »
Referitor la situațiile descrise de tine, nu te contrazic, dar personal fie nu am fost fix in situatiile respective, fie ansamblul masina-anvelope-sofer si-a facut datoria.

@f.cristi: Multumesc fiindca ai recunoscut superioritatea anvelopelor de sezon fata de cele allseason, in anumite situatii.

Ar trebui, ca sa ne lamurim pe de-a-ntregul, daca exista vreo situatie macar teoretica (dpdv al comportamentului tehnic/rutier, implicit al sigurantei in exploatare) in care anvelopele allseason sunt superiore celor dedicate sezonului.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #148 : 26.Dec.2018, 07:48:45 p.m. »
All season nu sunt nici cal nici magar.
Cele mai bine cotate (michellin crossclimate) mi se par periculoare ca franare.
Singurul avantaj e generat de lene, de faptul ca nu trebuie sa le schimbi de 2 ori pe an.
A, poate si financiar pt ca nu mai cumperi un set.
Eu la primavara o sa-mi iau unele dedicate de vara (pe saab),  probabil Brigstone turanza (cu astea veneau echipate din fabrica), iar iarna viitoare michellin alpin.
Pe suzuka am 2 seturi
Categoric nu recomand allseason, doar daca lasi masina acasa alea 4 zile pe an cand ninge in bucuresti, sau daca conduci ca pensionarii, alfel strangi din bu..
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Online NicNic

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #149 : 26.Dec.2018, 07:51:30 p.m. »
Pai, daca lasi masina acasa 4 zile cat e zapada prin oras, atunci nu e un avantaj. E dezavantaj, ca nu poti folosi masina.

Oricum, experienta mea imi arata anumite diferente intre aceste tipuri de anvelope.
Evident ca persoane diferite, au experiente diferite.
Deci nu sustin ca ce e valabil pentru mine este valabil pentru toata lumea.

Dar putem dezbate, in mod constructiv, pentru a putea inspira lumea cand va dori sa faca o alegere. In cazul de fata, a anvelopelor.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!