Autor Subiect: Anvelope All Season  (Citit de 28427 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Anvelope All Season
« Răspuns #130 : 02.Dec.2018, 01:20:16 p.m. »
Sunt foarte multe studii care arata ca...etc. Fiecare crede ce vrea dar eu unul accept pentru mine ce spun studiile pentru ca sunt facute in conditii stiitifice (parametri masurati etc), recomandarile personale sunt de buna credinta dar sa nu uitati ca sunt afectate drastic de stilul de conducere al emitentului.
Pentru iarna-drum lung-zapada-munte nu recomand sub nici o forma all season. Pentru trafic in oras se pot folosi, pe acolo trec multe masini, viteza in general mica, etc
Atasata este lista de cauciucuri de iarna acceptate in Suedia. Dupa cum vedeti toate marcile care au pe piata all season au si cauciucuri de iarna. Eu unul nu cred ca exista nici macar un producator care sa ateste prin comparatie despre cauciucurile sale all season ca sunt mai performante decat cele de iarna.
In traducere, inceputul spune ca cauciucurile trebuie sa fie de iarna SI sa aiba M+S (etc) si apoi ca informatiile vin de la importatori/fabricanti si ca nu sunt raspunzatori pentru acuratete. Adica importatorii/fabricantii declara ca astea sunt cauciucurile care urmeaza cerintele legii si ale autoritatii de trafic.
Trebuie sa stiti ca in tarile nordice ninge pe neasteptate si nu are a urla nimeni ca n-a trecut plugul pe autostrada. Se merge caci si viata merge inainte. Asa ca am mers pe autostrada spre Malmö acum vreo 3 ani cu 110 km/h cu cauciucuri dedicate prin fagase de 15 cm intr-o zapada de 20 cm cazuta in cateva ore. Si aici cand ninge sunt o groaza de blocaje , tamponari etc . Ce-i si mai rau este ca si daca ai o tamponare usoara nu ai voie sa misti masina, trebuie sa vina interventia  cu tot calabalacul si asta blocheaza tot drumul pentru ceva timp, depinde de gravitate. Oricum, si o tamponare usoara face traficul varza. Iarna cu atat mai mult.
Si nu uitati: investiti in sanatatea voastra. Si daca nu e decat 2 m diferenta, e o mare diferenta!
« Ultima Modificare: 02.Dec.2018, 01:34:07 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline NicNic

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #131 : 02.Dec.2018, 01:37:51 p.m. »
@Costique:
La fel ca tine, si eu cred ca orice sfat bazat pe experienta personala este cel mai bine de aplicat chiar de catre persoana care l-a emis. Iar pentru altii, trebuie verificate o serie intreaga de factori, conditii, ipoteze s.a. inainte de a decide ca e potrivit. Din aceasta cauza evit sa fac recomandari, ci doar prezentari de constatari directe.
In alta ordine de idei, eu nu cred ca exista vreun producator "care sa ateste prin comparatie despre cauciucurile sale all season ca sunt mai performante decat cele de iarna". Cel mult cred ca le-ar recomanda doar ca alternative potrivite.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #132 : 02.Dec.2018, 01:39:11 p.m. »
Sunt foarte multe studii care arata ca...etc. Fiecare crede ce vrea dar eu unul accept pentru mine ce spun studiile pentru ca sunt facute in conditii stiitifice
Tocmai, pt. ca studiile sunt prea stiintifice si nu tin cont de toate situatiile combinate intalnite in realitate.
E cam cum e cu consumul de carburant in care fiecare producator se lauda ca "a lui consuma mai putin".

@Costique:
In alta ordine de idei, eu nu cred ca exista vreun producator "care sa ateste prin comparatie despre cauciucurile sale all season ca sunt mai performante decat cele de iarna". Cel mult cred ca le-ar recomanda doar ca alternative potrivite.
Eu nu sustin in niciun caz asta, dar nu sustin nici ridicarea in slavi a winter-urilor in comparatie cu all-urile. Nu uitati ca la mijloc mai sunt si alte interese (financiare, bine-inteles) in marketing-ul asta agresiv intr-o parte sau alta.

PS: a nu se omite faptul ca sunt all-uri de la anumiti producatori (in general premium) cu cifre de testare mai bune decat winter-urile de la alti producatori (in general low budget), ca tot ne plac testele de laborator. Dupa cum inteleg, din mai multe surse, ca Michelin a cam dat chix cu CC-urile.
« Ultima Modificare: 02.Dec.2018, 02:00:23 p.m. de f.cristi »
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Anvelope All Season
« Răspuns #133 : 02.Dec.2018, 01:52:20 p.m. »
Nu, e exact invers. Studiile sunt stiintifice pentru ca au la baza o serie de parametri fixi , ca sa masori tot titmpul acelasi lucru si sa fie aplicabile pentru toti. Dar cum conduc eu si tu sunt doua chestii relative  care pot fi perfect imbinate sau complet diferite. Modul in care accelerezi si calci pedala de frana este ca si mersul, si daca stiti - chinezii au declarat ca ei pot identifica o persoana numai dupa mers... Eu unul daca sunt un sofer mai slab desi ma cred bun, sunt prajit daca urmez sfaturile unui expert in drifting (Need for Speed a lansat o moda la care s-a renuntat din cauza ca prea multi si-au distrus masinile, asa de buni cum se credeau) asa cum poate tu esti. Caci sincer, eu nu am urmat si nici probabil 99,95% din cititori vreun curs real de pilotaj  iar jocul pe calculator e bun pentru invata reflexul sa nu intorci volanul in directia gresita si sa nu franezi cand derapezi dar cat de mult sa apesi acceleratia si cum tii trasa ideala vine din simtul masinii cu spatele in scaun care nu se invata decat pe viu in masina. O simpla afectiune a urechii te da pe spate caci vei aprecia eronat acceleratiile. Si apoi 2 masini si 2 persoane identice nu prea se exista.
Sa fie clar , am avut all season in Romania dar asta m-a tinut legat de glie - doar mers in oras si atat. Nu o voi mai repeta. Oricum, mi-am dorit Vitara de vreo 15 ani  si asta in parte sa mai scap de frica mersului la drum lung iarna...am fost o data cu un Peugeot 206 la Lepsa la inceput de Decembrie si peste noapte am avut 20-30 cm zapada. Ca sa ajunem la drum am dat 3 insi la lopata jumatate de zi si am iesit cu spatele ca era mai inalt...
« Ultima Modificare: 02.Dec.2018, 02:03:15 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #134 : 02.Dec.2018, 02:17:35 p.m. »
Testele (ca studii mi se pare prea mult spus) expuse pe aici nu mi se par a fi complete, nu tin cont de toate situatiile potential intalnite, cel putin pt. un climat ca al Romaniei. Dupa cum spuneam mai sus, combinatia de zapada cu apa/gheata dedesubt mi se pare mai periculoasa decat zapada batatorita sau poleiul, unde stii la ce sa te astepti.

Sa fie clar , am avut all season in Romania dar asta m-a tinut legat de glie - doar mers in oras si atat. Nu o voi mai repeta. Oricum, mi-am dorit Vitara de vreo 15 ani  si asta in parte sa mai scap de frica mersului la drum lung iarna...am fost o data cu un Peugeot 206 la Lepsa la inceput de Decembrie si peste noapte am avut 20-30 cm zapada. Ca sa ajunem la drum am dat 3 insi la lopata jumatate de zi si am iesit cu spatele ca era mai inalt...
Dupa cum n-am auzit de Lepsa (deci clar e pe undeva mai izolat) si dupa cum spuneam acum cateva pagini, e clar ca n-aveai ce cauta cu all-uri pe acolo. Pt. alt tip de traseu sau folosinta nu vad legarea de glie.

PS: ce ne facem ca astazi avem diferenta de 16 grade (-8+8) in 24 de ore ? And counting !
« Ultima Modificare: 02.Dec.2018, 02:27:39 p.m. de f.cristi »
 

Offline migabi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #135 : 02.Dec.2018, 02:51:33 p.m. »
@fireburn Stiu ce zici dar nu era "gheata adevarata" doar niste zapada inghetata peste care nu am avut probleme cu sx4-ul. Am condus ambele masini fix in aceeasi zona si se simte diferenta. Am condus si pe o "gheata adevarata" si stiu ca nici in picioare nu as fi putut sa stau pe ea. As putea specula ca sunt la fel de bune ca vechile gume (michelin A4) luate in 2012 iarna si schimbate anul asta.

Inainte sa iau setul de Vredestein m-am uitat pe toate review-urile de gume allseasons si ca sa ma decid daca sa iau Michelin CrossClimate (sau orice din gama premium) sau sa ma zgarcesc si sa iau ceva mai ieftin gen Vredestein  (e o masina de 3000km pe an). Fie gumele allseasons sunt proaste, fie am cumparat unele contrafacute, fie fiatul e o rabla (la cum se simte in mers, nu m-ar mira).

SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline kellogs

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #136 : 02.Dec.2018, 05:34:13 p.m. »
deci clar e pe undeva mai izolat

nu e izolat, e pe un DN in Vrancea
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline f.cristi

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #137 : 24.Dec.2018, 04:17:47 p.m. »
Trei situatii:
1) La prima zapada serioasa de anul acesta, pe aleea unde locuiesc, unde e o rampa de vreo 100 de m nu foarte abrupta (nu stiu exact inclinatia), cine n-a avut 4x4 si-a lasat masina la baza, chiar daca a avut anvelope de iarna.
2) Acum cateva zile am mers la servici cu Captur-ul sotiei 2WD anvelope Michelin Alpin A4 si am incercat sa parchez unde parcam de obicei Ignis-ul (allgrip cu all-uri). Pe jos zapada batatorita inghetata/gheata, cu denivelari relativ mici. A fost foarte greu; la un moment dat ramasesem blocat in patinaj pe aleea dintre locurile de parcare.
3) Acum sunt in Hunedoara si a plouat/ploua torential peste o zapada foarte mare (printre blocuri). O vreme oribila cu sleauri mari de zapada/gheata ingropate in apa.  Din nou, cine e cu anvelope de iarna si 2WD ori sta pe margine si se uita ori sta in balta si asteapta ajutor.  :) Cu Ignisul, cu tot dansul acrobatic (din cauza greutatii scazute) am ajuns unde am vrut.
Concluziile le trageti voi.

Offline Catalln

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #138 : 24.Dec.2018, 05:57:59 p.m. »
Concluzia e, indiferent de sezon:
- recomandat 4x4 + dedicate
- compromis 1 4x4 + all
- compromis 2 4x2 + dedicate
- compromis 3 4x2 + all
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim

Offline Utilizator_Anonim

Re: Anvelope All Season
« Răspuns #139 : 24.Dec.2018, 06:47:25 p.m. »
Revin cu o completare la review-ul privind anvelopele michellin crossclimate care echipeaza masina cu tractiune fata.
Le-am folosit numi prin oras, fara pante ca nu sunt 😂
Pe zapada proaspata se comporta bine, in schimb cand am urcat o bordura cu zapada tasata au patinat rau.
Pe polei am scris data trecuta, in lipsa esp-ului si a tractiunii integrale sunt varza.
Pe ud sunt decente.
In combinatie cu trectiune fata sunt de acord cu ce au scris colegii mai sus, nu m-as aventura pe nicio panta sau zona cu damburi, cu zapada tasata si inghetata, pe zapada prospata sunt ok.
« Ultima Modificare: 24.Dec.2018, 06:58:38 p.m. de hippo »
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp