Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131848 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #80 : 13.Nov.2009, 01:01:00 p.m. »
Un ulei cu indicele 0W este mai subtire si iarna in aglomeratia din Bucuresti se uzeaza mult mai repede decat un ulei cu indice 5W.

Mai multe informatii gasiti la  SURSA: http://www.uleimotor.ro/generalitati.html
Citat
5. Vascozitatea

Vascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera
la rezistenta la scurgere a uleiului.
Vascozitatea unui ulei variaza cu schimbarile de temperatura
– mai mica atunci cand este cald, mai mare cand este frig.
Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici
pentru a lubrifia partile interne ale motorului.
Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a proteja
motorul la temperaturi ridicate.

Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla
in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica.
Masurarea schimbarii de vascozitate este data de
Indicele de Vascozitate (IV).
Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin,
ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor.
Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului.
Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitatea
la variatii de temperatura.

Imbunatatirea vascozitatii: aceasta se realizeaza cu ajutorul
aditivilor pentru marirea vascozitatii (viscosity improvers),
polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.
Acesti aditivi maresc gama temperaturilor de lucru a uleiurilor
motor si ajuta la fabricarea uleiurilor multigrade.
IV ia nastere prin compararea vascozitatii uleiului la
40 gr. C cu cea la 100 gr. C.


6. Protectie la temperaturi joase

Uleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia.
La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente,
la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei
existenta in piesele motorului.
Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este un
indicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase,
respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge.
Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte componente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0,
dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului.
Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti.
Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice
si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase (pe timp de iarna).
Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice, necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti.

16. Gradele SAE

Gradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor:
SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30,
SAE 40, SAE 50 si SAE 60.
“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta.
Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura

la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura.
SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.
Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au
un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge
la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa.
Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.
Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari
ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.
Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt:
SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50.
Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute.
Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate.


17. Clasa API

Institutul American de Petrol a realizat un sistem de clasificare pentru a identifica uleiurile capabile sa intruneaca cerintele mai multor
tipuri de motoare. Sistemul API are doua categorii generale:
seria S si seria C. Clasificarea S vizeaza proprietatile uleiurilor
pentru motoarele alimentate cu gazolina sau propan.
Daca un ulei trece de o serie de teste pe motoare specifice,
atunci poate fi clasificat API. Clasificarea creste in ordine
alfabetica asa cum creste nivelul de performanta al lubrifiantilor.
Fiecare clasificare noua le inlocuieste pe cele anterioare.
Uleiul SL poate fi folosit pentru orice tip de motor, mai putin cele pe care producatorul scrie „ulei fara detergent”.
SA si SB sunt uleiuri fara detergent nerecomandate fara o specificatie
in acest sens. Avertismentele de pe motoarele fabricate intre
1980 si 1989 cer uleiuri SF, in timp ce acelea fabricate intre 1990 si 1993 solicita uleiuri SG. Incepand din 1996 sunt specificate uleiurile API SJ,
iar cele fabricate din 1994 pana in 1997 specifica uleiuri API SH. Din anul 2001 s-a introdus uleiul SL. Acesta are rolul de a reduce consumul de combustibil, de a reduce emisiile.
Clasificarile de tip serie C sunt pentru motoare diesel.
Acestea sunt: CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-II,
CF-4, CG-4, CH-4 si CI-4.
Spre deosebire de clasificarea S, clasificarile C nu se substituie una alteia. Clasificarile CF, CF-2, CH-4 si CI-4 sunt specifice pentru diferite aplicatii.

Cred ca pt motoarele pe benzina ar merge foarte bine uleiul Mobil 1 0W30 SuperSyn ( http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_produs.php?cat_id=22&prod_id=31 )
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #81 : 13.Nov.2009, 01:10:07 p.m. »
Fix uleiul asta il am eu.Luat tot de aici. Mi se pare FF subtire, si totusi s-a comportat bine pana acum, ce-i drept insa  nu a avut parte de forja sustinuta, sau trafic absolut infernal.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #82 : 13.Nov.2009, 01:16:08 p.m. »
Mi se pare FF subtire...
L-ai comparat cu uleiul cu care a venit initial masina ???
Citat
Ofera protectie exceptionala la temperature joase a unui 0W si protectia la temperaturi inalte a unui SAE 30. Este recomandat pentru toate FORD de la 2003 si mai noi.

Recomandat pentru benzina cu turbo si diesel multi valve cu injectie, pentru o gama foarte larga de autoturisme si camioenete mici. Ideal si in regim de temperaturi extrem de reci sau calde.
« Ultima Modificare: 13.Nov.2009, 01:17:58 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #83 : 18.Nov.2009, 01:48:44 p.m. »
L-am comparat cu 0w40 si 5w30 ce am folosit si folosesc si la cealalta masina. Oricum, masinii categoric ii place iar consumul este sub media declarata de voi pe forum in topicul dedicat. Bine, conteaza si stilul si traficul, dar tot e o diferenta.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline riah

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 53
  • Gen: Bărbat
  • "URECHIATA"
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #84 : 09.Dec.2009, 12:09:50 a.m. »
Nu stiu daca postez unde trebuie dar doresc un sfat avizat. În Ianuarie trebuie sa fac prima revizie la SX4 benzina si m-am adresat, ca o prima tatonare, celor de la Autonet din Bucuresti. L-am întrebat pe domnul de la revizii daca ma pot duce cu uleiul meu (am citit aici ca se poate) iar dansul mi-a raspuns ca pe riscul meu, deoarece constructorul nu da garantie la motor in cazul in care s-ar intampla ceva. Lor le sunt solicitate documentele de achizitie si de conformitate ale uleiurilor folosite. OK, intr-un fel i-am dat dreptate, dar la intrebarea mea fireasca ce ulei folosesc mi-a raspuns TEXACO, la butoi. Credeti ca acest tip de ulei este suficient de bun? Întreb asta deoarece am vazut in Bucuresti acest ulei, vrac, la pretul de 9 lei litrul. Exista si sintetice la butoi?
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #85 : 09.Dec.2009, 12:15:50 a.m. »
Nu ai idee ce raspandit este acest ulei!
Ca de exemplu si asta(pe spate scrie mic Texaco)!

De ce nu ar pune Elf?
Go Terios!!!:)
 

Offline riah

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 53
  • Gen: Bărbat
  • "URECHIATA"
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #86 : 16.Dec.2009, 07:54:27 p.m. »
Puteti sa-mi spuneti cati litri de ulei intra in SX4 1,6 benzina?
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #87 : 16.Dec.2009, 08:33:33 p.m. »
...cati litri de ulei intra in SX4 1,6 benzina?
Din aduceri aminte, dupa schimbarea filtrului, cam 3.8-3.9L.
Vezi ca in manualul de utilizare se spacifica cantitatile la ulei motor, ulei cutie viteze, lichid inst. de racire etc.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline dan radu

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 51
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS 1.6 benzina
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #88 : 01.Mar.2010, 07:34:27 p.m. »
unde se specifica in manualul de utilizare cantitatea de ulei de motor?! ca eu chiar am cautat informatia si nu am gasit-o nicaieri..
am gasit la Auchan, la pret bun, ulei Elf 5W-30 pe care se specifica "fuel economy" mare pe eticheta.. :)
ce ziceti, asa o fi? :)
a mai incercat careva, e in regula?

Post Merge: 01.Mar.2010, 07:40:17 p.m.
si inca ceva.. cvine vara.. ce ulei pun? ramin la 5W30 citr am avut toata iarna (dar tot il schimb, ca e vremea) sau trec pe 10W40 care teoretic (?) e mai bun de vara si e in specificatiile manualului sx4?
ce ziceti?
« Ultima Modificare: 01.Mar.2010, 07:40:17 p.m. de dan radu »
 

Offline MariusMGP

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #89 : 01.Mar.2010, 07:57:45 p.m. »
unde se specifica in manualul de utilizare cantitatea de ulei de motor?! ca eu chiar am cautat informatia si nu am gasit-o nicaieri..
La mine scrie la pagina 12-4: Cantitati (aprox.) (Model cu motor pe benzina) - Ulei de motor - 3,9 L (inlocuire cu filtru de ulei)