0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.
Un ulei cu indicele 0W este mai subtire si iarna in aglomeratia din Bucuresti se uzeaza mult mai repede decat un ulei cu indice 5W.
5. VascozitateaVascozitatea, cea mai importanta proprietate a unui ulei se refera la rezistenta la scurgere a uleiului. Vascozitatea unui ulei variaza cu schimbarile de temperatura – mai mica atunci cand este cald, mai mare cand este frig. Un ulei trebuie sa poata curge la temperaturi mici pentru a lubrifia partile interne ale motorului. Trebuie, de asemenea, sa ramana vascos pentru a protejamotorul la temperaturi ridicate.Cand uleiul este folosit la temperaturi variabile asa cum se intampla in fiecare motor este necesar ca variatia vascozitatii sa fie cat mai mica. Masurarea schimbarii de vascozitate este data de Indicele de Vascozitate (IV). Cu cat indicele este mai mare cu atat vascozitatea se schimba mai putin, ceea ce inseamna o protectie mai buna pentru motor. Indicele nu indica vascozitatea la temperaturi mari sau mici a uleiului. Acest indice reprezinta gradul cu care se schimba vascozitateala variatii de temperatura.Imbunatatirea vascozitatii: aceasta se realizeaza cu ajutorul aditivilor pentru marirea vascozitatii (viscosity improvers), polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.Acesti aditivi maresc gama temperaturilor de lucru a uleiurilormotor si ajuta la fabricarea uleiurilor multigrade. IV ia nastere prin compararea vascozitatii uleiului la 40 gr. C cu cea la 100 gr. C. 6. Protectie la temperaturi joaseUleiurile circula in motor imediat de la pornirea acestuia.La temperaturi joase uleiul are tendinta sa se solidifice, ceea ce duce la o inrautatire a curgerii prin conducte, pompa de ulei si alte componente,la pornirea motorului existand riscul ruperii peliculei de ulei existenta in piesele motorului. Lipsa peliculei de ulei la pornirea motorului este principala cauza a uzurii motorului. Punctul de picurare este unindicator al capacitatii uleiului de a curge la temperaturi joase, respectiv cea mai scazuta temperatura la care uleiul curge. Tehnicile moderne de rafinare indeparteaza parafina din titei, ramanand alte componente asemanatoare care sunt solubile la temperaturi peste 0,dar cristalizeaza la temperaturi joase si inrautatesc circulatia uleiului. Pentru a inlatura acest inconvenient se adauga aditivi anticongelanti. Acesti aditivi pastreaza cristalele de parafina in parti microscopice si impiedica unificarea acestora in structura uleiului, permitand uleiurilor sa opereze la temperaturi cat mai joase (pe timp de iarna). Spre deosebire de uleiurile minerale care necesita acesti aditivi, uleiurile sintetice, necontinand cristale de parafina nu necesita aditivi antidepresanti.16. Gradele SAEGradul de vascozitate SAE este un sistem bazat pe masurarea vascozitatii, acest lucru fiind facut in urma unor teste. Sistemul mentionat a stabilit 11 clasificari in functie de vascozitatea uleiurilor de motor: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W, SAE 30,SAE 40, SAE 50 si SAE 60.“W” indica gradul adecvat de folosire in conditii de temperatura scazuta. Cu cat numarul este mai mic, cu atat este mai mica si temperatura la care uleiul poate fi folosit pentru protectie sigura. SAE 20 si SAE 20 W sunt doua clasificari diferite.Uleiurile monograd asigura a protectie limitata si tocmai de aceea au un numar redus de intrebuintari. Un ulei SAE 20 ajunge la cerintele de vascozitate ale uleiului SAE 20W si vice versa. Cele care fac acest lucru sunt clasificate SAE 20W-20.Aceasta abilitate multigrad mareste numarul de intrebuintari ale unui ulei pentru ca intruneste cerintele a doua sau mai multe clasificari.Exemple de uleiuri cu multi vascozitate sunt: SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 15W-40 si SAE 20W-50. Numarul cu W desemneaza proprietatile uleiului la temperaturi scazute. Celelalte numere caracterizeaza proprietatile la temperaturi ridicate.17. Clasa APIInstitutul American de Petrol a realizat un sistem de clasificare pentru a identifica uleiurile capabile sa intruneaca cerintele mai multor tipuri de motoare. Sistemul API are doua categorii generale: seria S si seria C. Clasificarea S vizeaza proprietatile uleiurilor pentru motoarele alimentate cu gazolina sau propan. Daca un ulei trece de o serie de teste pe motoare specifice, atunci poate fi clasificat API. Clasificarea creste in ordine alfabetica asa cum creste nivelul de performanta al lubrifiantilor. Fiecare clasificare noua le inlocuieste pe cele anterioare. Uleiul SL poate fi folosit pentru orice tip de motor, mai putin cele pe care producatorul scrie „ulei fara detergent”.SA si SB sunt uleiuri fara detergent nerecomandate fara o specificatiein acest sens. Avertismentele de pe motoarele fabricate intre 1980 si 1989 cer uleiuri SF, in timp ce acelea fabricate intre 1990 si 1993 solicita uleiuri SG. Incepand din 1996 sunt specificate uleiurile API SJ,iar cele fabricate din 1994 pana in 1997 specifica uleiuri API SH. Din anul 2001 s-a introdus uleiul SL. Acesta are rolul de a reduce consumul de combustibil, de a reduce emisiile.Clasificarile de tip serie C sunt pentru motoare diesel. Acestea sunt: CA, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF, CF-II, CF-4, CG-4, CH-4 si CI-4.Spre deosebire de clasificarea S, clasificarile C nu se substituie una alteia. Clasificarile CF, CF-2, CH-4 si CI-4 sunt specifice pentru diferite aplicatii.
Mi se pare FF subtire...
Ofera protectie exceptionala la temperature joase a unui 0W si protectia la temperaturi inalte a unui SAE 30. Este recomandat pentru toate FORD de la 2003 si mai noi.Recomandat pentru benzina cu turbo si diesel multi valve cu injectie, pentru o gama foarte larga de autoturisme si camioenete mici. Ideal si in regim de temperaturi extrem de reci sau calde.
...cati litri de ulei intra in SX4 1,6 benzina?
unde se specifica in manualul de utilizare cantitatea de ulei de motor?! ca eu chiar am cautat informatia si nu am gasit-o nicaieri..