Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131860 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline migabi

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #570 : 21.Iul.2017, 10:47:10 a.m. »
Schimband uleiul cu unul mai gros, nu faci decat sa grabesti inevitabilul in special daca zici ca faci drumuri scurte. Fa o vizita la service.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline aleksanders

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #571 : 21.Iul.2017, 12:37:02 p.m. »
daca nu provine dintr-o sursa sigura masina.... nu mai luati de buna orice notatie lipita la motor..... cartea masinii nu este o hartie sfanta.... cu 100 de euro se poate face orice carte pentru orice tip de masina cu ce km vrei tu!!!!
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #572 : 21.Iul.2017, 08:37:20 p.m. »
Schimband uleiul cu unul mai gros, nu faci decat sa grabesti inevitabilul ...
Invers e mai periculos. Punind un ulei mai viscos, nu face altceva decit sa "inlocuiasca" uzurile aparute intre piesele in miscare.

Mentionez ca uleiul era la minim.Deci in 5000km ajunsese la minim.
In primul rind ti-as sugera o vizualizare a punctelor pe unde ar putea pierde ulei apoi, vezi daca in timpul functionarii motorului acesta scoate pe esapament fum albastru dupa care, in service cere o masurare a compresiei pe fiecare cilindru.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline migabi

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #573 : 30.Iul.2017, 08:30:32 p.m. »
Verifica si busonul de la joja, mie pe acolo imi "consuma" ulei. Trage de volan la stanga maxim si folosind o lanterna uita-te pe la aripa dreapta.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #574 : 30.Iul.2017, 09:59:48 p.m. »
Shpeedy, mie la fostul sx4 clasic, cam toti inginerii mi-au spus sa nu folosesc ulei cu 0 w, decat vara, pt iarna nu e suficient de vascos pentru clima de la noi, spuneau ca e ok cel cu indice 5w, datorita diferentelor foarte mari de temperatura vara/iarna.
Iar ca brand cam toate de pe piata au o calitate mai proasta si ar trebui inlocuit uleiul un pic mai repede.
Cu privire la consumul de ulei motorul aspirat de suzuki e bine facut si nu ar trebui sa pape intre revizii mai mult de 200 ml maxim, cea veche, maritata la 97000 km nu a consumat deloc.
Iar la swiftul nevestei, vechi de 10 ani, nu a consumat de asemenea deloc.
La cel turbo, pe care-l am acum, in carte dau un posibil consum, fiind injectie directa, insa dupa 4500 km nu a mancat deloc.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #575 : 31.Iul.2017, 08:34:56 a.m. »
Posibil sa fie diferenta data de tipul de motor - banuiesc ca aveai M16A-ul de 107cp, Euro4. Ce scria ca prim tip de ulei recomandat in cartea ta - cumva 5w30? Eu la M16A facelift 120cp, Euro5, am specificat 0w20 ca prim ulei, pe cand la M13A-ul de pe Swift am precizat 5w30.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #576 : 31.Iul.2017, 09:40:27 a.m. »
Culmea e ca il aveam pe cel de 1500 cc Euro 5, 110 cp, iar in carte era ca la tine cu 0w primul, dar asa mi-au zis in 3 locuri( Reprezentata si 2 serviceuri multimarca)
Acum daca mi-au zis prostii, nu stiu ce sa zic, toti spuneau acelasi lucru, ca nu e destul de vascos pentru iarna cu -20 de grade.
Poate ne lamureste un coleg inginer.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #577 : 31.Iul.2017, 10:04:26 a.m. »
...nu e destul de vascos pentru iarna cu -20 de grade.

Asta ar insemna ca ungerea motorului sa fie ceva mai dificila daca uleiul este viscos. Cu cit e mai subtire, uleiul patrunde mult mai usor prin "goluri"si asigura ungerea pieselor in miscare. Singurele probleme este ca uleiul sa fie de calitate si sa nu-si schimbe proprietatile in timpul functionarii motorului (cresterea temperaturii).

Pe timp rece, un ulei viscos va produce o uzura mai pronuntata a motorului din momentul pornirii lui si pina cind ajunge la o temperatura in care sa devina mai fluid (mai subtire) pt a asigura ungerea tuturor componentelor. De cind am masina, motorul merge numai cu ulei 0W40.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #578 : 31.Iul.2017, 10:08:34 a.m. »
Nu pentru iarna e problema cu "0",  unde e mai potrivit decat "5",  ci pentru vara, unde "30" e mai bun decât "20". Si mie mi-au pus la primele 3-4 revizii ulei cu "5", pană a apărut uleiul Suzuki (Eneos) 0w-20, pe care merg de 4 ani incoace. In carte scrie in ordine 0w-20, 5w-30, etc.

Trimis folosind Tapatalk
« Ultima Modificare: 31.Iul.2017, 11:49:48 a.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #579 : 31.Iul.2017, 10:55:22 a.m. »
Merci de lamuriri, ca de obicei inginerii/ mecanicii din reprezentante sunt urechisti
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp